pisa
Γονείς: Η εσπευσμένη και με άθλιες διαδικασίες προσφυγή (κλήτευση και εκδίκαση μέσα σε 2 ώρες) είναι ακόμα μια ομολογία της αποτυχίας των κακόφημων «εξετάσεων» κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στη διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων (ελληνική PISA) επιχειρεί να κάμψει η κ.Κεραμέως με τη νέα της αγωγή εναντίον της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ (απόφαση για την οποία αναμένεται σήμερα) αλλά δε μπορεί να κάνει τίποτα για τους γονείς, οι οποίοι σε πολλές περιοχές της χώρας ξεσηκώνονται και εκείνοι εναντίον των εξετάσεων κατηγοριοποίησης των σχολείων. Ενδεικτικά:

«Εμείς, οι γονείς δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι γονείς στο Ηράκλειο, ενώ οι γονείς στα Ιωάννινα, συμπληρώνουν: «Το Υπουργείο Παιδείας αντί να λύσει τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σημερινό σχολείο όπως υποδομών, μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, αντί να μειώσει τους μαθητές ανά τάξη, συνεχίζει την πολιτική της κατηγοριοποίησης και ενθαρρύνει τα παιδιά μας σε έναν στείρο ανταγωνισμό που τελικά οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης»,

Ανάλογες ανακοινώσεις απόρριψης των εξετάσεων PISA έχουν εκδώσει και άλλες ενώσεις ακι σύλλογοι γονέων.

Η ανακοίνωση της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 10/5/23 θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά παρουσιάζονται «αγνές» και «άδολες». Και το ερώτημα εύλογο: καλά, γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς σε αυτές τις εξετάσεις; Δε θέλουμε μέσα από τέτοιου τύπου «μετρήσιμα» και «αξιόπιστα» δεδομένα να βελτιώσουμε το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, τα προγράμματα σπουδών, τη διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό; Αλλά και με βάση αυτά να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικούς;

Το έργο όμως είναι χιλιοπαιγμένο και πλέον έχουμε αρκετή πείρα τόσο από τις «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» της χώρας μας αλλά και της ΕΕ και το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις.

Η απάντηση βρίσκεται στο Δελτίο Τύπου του ίδιου του ΥΠΑΙΘ: «Η ελληνική PISA συμπληρώνει τη δέσμη των μεταρρυθμίσεων του ΥΠΑΙΘ των τελευταίων τριών ετών». Είναι δηλαδή ένα εργαλείο που χρησιμοποιήσει το ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να προωθήσει τον αντιεκπαιδευτικό-αντιλαϊκό σχεδιασμό του. Αλλά και η τακτική του ΥΠΑΙΘ να χρησιμοποιεί εύηχες λέξεις θετικά φορτισμένες, προκειμένου να εφαρμόσει τα πιο αντιδραστικά μέτρα είναι γνωστή.

Τα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί το Υπουργείο είναι κάλπικα.

  1. Πώς μπορεί να μας πείσει το ΥΠΑΙΘ ότι χρησιμοποιήσει αυτές τις εξετάσεις ως μέσο για την αναβάθμιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όταν έχει προχωρήσει σε νέα αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από όλες τις επιστημονικές ενώσεις, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, τους μαθητές και τους γονείς; Αλήθεια, πώς μπορεί να μας πείσει για το ενδιαφέρον του, όταν αυτά τα προγράμματα δεν τα συζήτησε με κανένα εκπαιδευτικό; Τα έβγαλε υποκριτικά στη διαβούλευση, αφού είχαν παρουσιαστεί στην τελική τους μορφή και βέβαια οι υπέρμαχοι της αξιολόγησης δεν μπήκαν καν στον κόπο να αξιολογήσουν τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και να παρουσιάσουν μια πειστική Έκθεση Αξιολόγησης στον κλάδο.

  2. Πώς μπορούν να ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για αναβάθμιση του σχολείου, όταν και τη φετινή χρονιά δουλεύουν πάνω από 50.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, χιλιάδες ώρες χάνονται, οι μαθητές στοιβάζονται σε 27-30αρια τμήματα, σε σχολικά κτήρια που κάθε χρόνο γίνονται και πιο ακατάλληλα έως επικίνδυνα, λόγω παλαιότητας και έλλειψης συντήρησης. Αυτοί που δεν πήραν κανένα μέτρο, ώστε να στηρίξουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές,

προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια γνωστικά κενά που άφησε στους μαθητές η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας και τα κλειστά σχολεία αλλά και την ψυχολογική και κοινωνική στήριξή του.

Τέτοιου τύπου εξετάσεις, ειδικά στην κρίσιμη ηλικία της αποφοίτησης από το Δημοτικό, δεν είναι ελληνική πατέντα, αλλά εφαρμόζονται διεθνώς και σα στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών σε αυτή την πολύ κρίσιμη ηλικία. Στην Αγγλία στο τέλος του Primary School, ο μαθητής δίνει εξετάσεις στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα (SAT ‘s) και με βάση τα αποτελέσματα προκύπτει το λεγόμενο flight path (προσδοκία μάθησης) η οποία τον ακολουθεί τα επόμενα μαθητικά του χρόνια και τον προσανατολίζει σε τι επίπεδο σχολείου δευτεροβάθμιας θα φοιτήσει, με βάση την έντονη ταξική διαφοροποίηση που υπάρχει στα σχολεία της Αγγλίας. Στη Γερμανία, στην ηλικία των 11 ετών, το συμβούλιο του σχολείου αποφασίζει με βάση την επίδοση του μαθητή σε ποιον από τους τρεις τύπους σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγηθεί: Hauptschule (τετραετές τεχνικό σχολείο) Realschule (πενταετές γενικού χαρακτήρα σχολείο) και Gymnasium (επταετές ή οκταετές που οδηγεί στο Πανεπιστήμιο).

Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης». Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών, πολλώ δε μάλλον δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις αποτυπώνει, παγιώνοντάς τες Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, ο μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση. Εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι΄αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!

Εμείς, οι γονείς δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Είναι χρέος μας να αντισταθούμε σε αυτό.

Για μια ακόμα φόρα, όπως και πέρσι, σέρνουν στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση με αφορμή τις στάσεις εργασίας ΔΟΕ – ΟΛΜΕ ενάντια στις εξετάσεις της λεγόμενης «ελληνικής P.I.S.A».

Συνειδητά όμως αποκρύπτουν ότι οι εξετάσεις τύπου P.I.S.A. εντάσσονται στα εργαλεία που η κυβέρνηση θα εκμεταλλευτεί, προκειμένου να προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό της. Καμία σχέση δεν έχουν οι συγκεκριμένες εξετάσεις με την εκπαιδευτική διαδικασία και την καθημερινή δουλειά των εκπαιδευτικών στις τάξεις. Αντίθετα, είναι άμεσα συνδεδεμένες με το σχέδιο διαφοροποίησης, σύγκρισης, κατάταξης και κατηγοριοποίησης των σχολείων. Είναι ένα αποτυχημένο αντιεπιστημονικό «εργαλείο» που έχει απορριφθεί από την ίδια τη ζωή. Δεν είναι τυχαία η επιμονή της κυβέρνησης για την υλοποίηση του συγκεκριμένου διαγωνισμού. Σχετίζεται άμεσα με την επαναφορά της πρότασης για «ελεύθερη γονεΐκή επιλογή» σχολείου.

Η εσπευσμένη και με άθλιες διαδικασίες προσφυγή (κλήτευση και εκδίκαση μέσα σε 2 ώρες) είναι ακόμα μια ομολογία της αποτυχίας των κακόφημων «εξετάσεων» κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

  • Εδώ και τώρα απαιτούμε από ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».

  • Καλούμε όλους τους Συλλόγους Γονέων να καταδικάσουν αυτούς τους σχεδιασμούς, να ενημερώσουν τους γονείς και τους μαθητές για τις πραγματικές τους στοχεύσεις.

Τα σχέδια της κυβέρνησης θα μείνουν στα χαρτιά!

Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών

Η ανακοίνωση της Ενωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών

Εκφράζουμε για άλλη μια χρονιά την αντίθεση μας σε σχέση με την Συμμετοχή Σχολικών Μονάδων στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων για το σχολικό έτους 2022- 2023, που αφορά σε 600 σχολεία ανά τη χώρα.

Το Υπουργείο Παιδείας αντί να λύσει τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σημερινό σχολείο όπως υποδομών, μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, αντί να μειώσει τους μαθητές ανά τάξη, συνεχίζει την πολιτική της κατηγοριοποίησης και ενθαρρύνει τα παιδιά μας σε έναν στείρο ανταγωνισμό που τελικά οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης,

Προκειμένου δε να υλοποιήσει «δια πυρός και σιδήρου» την πολιτική της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση, δεν διστάζουν να σύρουν - για πολλοστή φορά - με fast track διαδικασίες τους εκπαιδευτικούς και τις κινητοποιήσεις τους στα δικαστήρια, με αφορμή τις στάσεις εργασίας ΔΟΕ – ΟΛΜΕ ενάντια στις εξετάσεις της
λεγόμενης «ελληνικής P.I.S.A». Κινητοποιήσεις που καταγγέλλουν το αυτονόητο: ότι οι εξετάσεις PISA δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια κακοστημένη προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στηρίζουμε των αγώνα των εκπαιδευτικών !!! Δεν επιτρέπουμε να γίνουν για μια ακόμη φορά τα παιδιά μας  πειραματόζωα και να μετατραπεί η γνώση και η αξία της, μια μετρήσιμη δεξιότητα !!!!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εοφ
ΕΟΦ: «Προσοχή σε επικίνδυνο σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων»
«Επικίνδυνο το σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων», λέει ο ΕΟΦ - Ποιο είναι
ΕΟΦ: «Προσοχή σε επικίνδυνο σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων»
Φωτιά στον Έβρο
Φωτιές: Τα δάση και οι περιοχές της Ανατολικής Αττικής που θα κλειδώνουν σε δείκτη επικινδυνότητας 4 και 5
Αυτές οι περιοχές θα κλείνουν λόγω κινδύνου πυρκαγιάς
Φωτιές: Τα δάση και οι περιοχές της Ανατολικής Αττικής που θα κλειδώνουν σε δείκτη επικινδυνότητας 4 και 5
columbia
Έληξε το τελεσίγραφο του Κολούμπια - «Διαλυθείτε οικειοθελώς», απειλεί τους φοιτητές
Η πρόεδρος του πανεπιστημίου Κολούμπια κάλεσε τους φοιτητές να διαλυθούν οικειοθελώς, χωρίς να πει τι θα συμβεί στην περίπτωση που δεν το κάνουν
Έληξε το τελεσίγραφο του Κολούμπια - «Διαλυθείτε οικειοθελώς», απειλεί τους φοιτητές