mathites
«Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά!»

Η Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, με νέα ανακοίνωσή της, δηλώνει την αντίθεσή της στην πραγματοποίηση, για δεύτερη χρονιά, των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς».

«Το PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση, μετατρέπει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί με τρόπο ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη», συνεχίζει η ανακοίνωση.

Τέλος, «η Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκη κηρύσσει στάσεις εργασίας (στις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων που αναμένεται να οριστούν με ΥΑ)».

Η ανακοίνωση

«Το υπουργείο Παιδείας, παρά τις μεγάλες αντιδράσεις του κλάδου, προχωρά για δεύτερη συνεχή χρονιά σχεδόν με πανομοιότυπο τρόπο την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 σε εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2022-2023 (300 Δημοτικά  Σχολεία και 300 Γυμνάσια της χώρας, το οποίο ορίζεται σε τουλάχιστον 6.000 μαθητές/τριες για τη Στ’ Δημοτικού και έως 6.000 για τη Γ’ Γυμνασίου). 

Τα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της Α’ ΕΛΜΕ είναι τα εξής: 2ο και 30ο Γυμνάσιο  Θεσσαλονίκης, το Γυμνάσιο Χαλάστρας και το Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο-Λύκειο). 

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, η περίφημη ελληνική PISA "συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από τη δυναμική διαδικασία αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον"…  

Ποια είναι όμως η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;

Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών  που θα οδηγήσει όχι μόνο σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών. 

Το PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση, μετατρέπει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί με τρόπο ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη. Τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

Και όλα αυτά μέσα σε συνθήκες απόλυτης εγκατάλειψης των σχολικών μονάδων τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικών υποδομών και προγράμματος σπουδών που προτάσσει τις δεξιότητες σε βάρος της γνώσης, όσο και σε πάγιες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού.  

Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις:

Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και, σε αντιδραστική κατεύθυνση, μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.

Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!

Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και τέτοια που απαιτεί η αγορά.

Καλούμε:

  1. Τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό.
  2. ΟΛΜΕ-ΔΟΕ να καταδικάσουν αυτή τη μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ και να αναλάβουν την ευθύνη ώστε, με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο, να ακυρωθεί στην πράξη, πανελλαδικά, η εφαρμογή της «ελληνικής PISA».
  3. Να κηρύξουν πανελλαδική στάση εργασίας για τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων  για καλύψουν όλους τους συναδέλφους που τα σχολεία τους έχουν επιλεγεί για αυτές τις εξετάσεις.

Η Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκη κηρύσσει στάσεις εργασίας (στις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων που αναμένεται να οριστούν με ΥΑ).

Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πιερρακάκης-Μητσοτάκης
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
Πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για σήμερα Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
mitsotakis_pierrakakis
Υπουργικό Συμβούλιο: Νομοσχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα ο Πιερρακάκης - Προ των πυλών μπόνους παραγωγικότητας
Επέκταση του μπόνους στο Δημόσιο - σύνδεση της αξιολόγησης με τα κίνητρα αποδοτικότητας 
Υπουργικό Συμβούλιο: Νομοσχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα ο Πιερρακάκης - Προ των πυλών μπόνους παραγωγικότητας
αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων