υπολογιστης
Ο επιμορφωτής του υπουργείου κρίνει πως το «σταυροδρόμι πολιτισμών» είναι αντικανονικό. Και απαιτεί, ρητά, επιστροφή στην κανονικότητα. Οπισθεν ολοταχώς.

Διά βίου μάθηση; Ισόβια μαθητεία; Μα ναι. Δίχως αυτήν, βαλτώνουμε, καθηλωνόμαστε φοβικά στα λίγα που ξέρουμε. Όταν όμως το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκπονούν σχέδιο επιμόρφωσης χιλιάδων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, οφείλουν να μαθητεύσουν πρώτα σ’ ένα σχολείο που θα τους διδάξει τις αξίες του ουμανισμού και θα τους μάθει να κατανοούν τι γράφουν. Οι ερωτήσεις τους δείχνουν ότι είτε δεν κατέχουν το νόημα των λέξεων και προσβάλλουν έτσι άθελά τους ομάδες ανθρώπων είτε το κατέχουν και προσβάλλουν ηθελημένα και ανενδοίαστα.

Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να χαρακτηρίσουν σκιτσογραφημένα ανθρωπάκια βάσει της ενδυμασίας, της κόμμωσής τους κτλ. (ω της επιστημονικότητας), αλλά και να λύσουν το εξής κουίζ: «Είστε Διευθυντής/-ντρια σε ένα σχολείο όπου παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα ντόπιων μαθητών προς γειτονικές σχολικές μονάδες. Σταδιακά, το σχολείο έχει μεταμορφωθεί σε σταυροδρόμι πολιτισμών και καταυλισμό στιγματισμένων. Πώς θα ανατρέπατε αυτήν την κατάσταση, έχοντας έναν χρόνο διορία για να επαναφέρετε την κανονικότητα στο σχολείο και την προηγούμενη καλή φήμη του;».

Καταλαβαίνουμε αμέσως τι περιγράφει ο συντάκτης της ερώτησης: την είσοδο σ’ ένα «κανονικό» σχολικό περιβάλλον κάποιων «αντικανονικών», ίσως Ρομά, ίσως Αλβανόπουλων ή προσφυγόπουλων, πάντως «στιγματισμένων». Ποιος τα στιγμάτισε τα παιδιά; Ποιος φρονεί ότι το σχολείο καταντάει εξαιτίας τους «καταυλισμός», δηλαδή κάτι πρόχειρο, άτακτο, θορυβώδες, δυσαρμονικό; Μα άνθρωποι με τα μυαλά του επιμορφωτή μας, που δεν διστάζει να αποδώσει αρνητικό περιεχόμενο στον όρο «σταυροδρόμι πολιτισμών».

Πληκτρολόγησα τις δύο λέξεις στο ιντερνετικό ψαχτήρι και η συγκομιδή ήταν ό,τι θα περίμενε κανείς: πλούσια και με το νόημα πάντα θετικό, τιμητικό. «Ειδικά η Κρήτη, ο τόπος μου, τα Χανιά, η πόλη μου, είναι ένα διαχρονικό σταυροδρόμι συνάντησης ανθρώπων και πολιτισμών», καμάρωνε στις 10.1 ο πρωθυπουργός. Ποιες άλλες πόλεις, νησιά, χώρες κτλ. καμαρώνουν επίσης ως «σταυροδρόμια πολιτισμών»; Ιδού: Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ, Λίβανος, Μάλτα, Μαρόκο, Μεσόγειος, Ρόδος, Κρήτη, Καβάλα, Ξάνθη, Φλώρινα, Κομοτηνή, Θράκη, Θεσσαλονίκη, Λέσβος, Λάρισα, Γρεβενά, Ηπειρος, Κέρκυρα, Κωνσταντινούπολη...

Μολαταύτα, ο επιμορφωτής του υπουργείου κρίνει πως το «σταυροδρόμι πολιτισμών» είναι αντικανονικό. Και απαιτεί, ρητά, επιστροφή στην κανονικότητα. Οπισθεν ολοταχώς.

(Ο Παντελής Μπουκάλας είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας- Το άρθρο είναι αναδημοσίευση από την «Καθημερινή»)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;