katalipsi
Πιστεύω πως η κύρια ευθύνη για τις καταλήψεις βαρύνει την εκάστοτε κυβέρνηση το εκάστοτε υπουργείο, χωρίς να σημαίνει ότι είναι άμοιροι ευθυνών και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς

Η καθιερωμένη κατάληψη στο Σχολείο μας μάς βρήκε σχεδόν κατευθείαν με το άνοιγμα μετά τις γιορτές. Προλάβαμε τουλάχιστον να ανταλλάξουμε χαιρετισμούς με τα παιδιά και τις συναδέλφισσες συναδέλφους που δεν απουσίαζαν λόγω κορονοϊού ή γρίπης κυρίως.

      Τα αιτήματα των παιδιών, θεωρώ, ότι έχουν την τάση να βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο είτε αφορούν το τοπικό επίπεδο, παραδείγματος χάριν προβλήματα υποδομών είτε το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο, παραδείγματος χάριν  τράπεζα θεμάτων. Όταν λέω "βελτιώνονται", εννοώ ότι πιάνουν κυρίως θέματα ουσίας, έτσι ώστε πιο εύκολα ως εκπαιδευτικός μπορείς - μέχρι ενός σημείου - να την υποστηρίξεις ή να δείξεις την ανοχή σου. Με σεβασμό και στη μία και στην άλλη περίπτωση απέναντι στους νέους ανθρώπους. Και με διάθεση να προτείνεις τρόπους αυτή η πολιτική αντίδραση (γιατί η κατάληψη είναι μία πολιτική στάση είτε το θέλεις είτε όχι)να ενεργοποιήσει τα πολιτικά ένστικτα των παιδιών και να τα βοηθήσει να εξελιχθούν σε πραγματικά χρήσιμους πολίτες. Λέω πραγματικά χρήσιμοι πολίτες, γιατί, θεωρώ, ότι συχνά τη χρησιμότητα κυρίως τη συνδέουμε με την παραγωγικότητα, την προσαρμοστικότητα και την πίστη διεκπεραίωση οδηγιών και εντολών δημοσίων και ιδιωτικών προϊσταμένων, αφεντικών.

     Πιστεύω πως η κύρια ευθύνη για τις καταλήψεις βαρύνει την εκάστοτε κυβέρνηση το εκάστοτε υπουργείο, χωρίς να σημαίνει ότι είναι άμοιροι ευθυνών και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Οι καταλήψεις άλλωστε συχνά χρησιμοποιούνται ως προφάσεις για μία εκτόνωση ψυχολογική, για ένα ισχυρό μήνυμα απέναντι στους μεγάλους και κυρίως - εγώ  έτσι το εκλαμβάνω - ως ένα μήνυμα ότι το σχολείο δεν λειτουργεί, όπως θα το ήθελαν. Δεν είναι ένα σχολείο που, εκφράζοντας το ίσως ρομαντικά, σε αγκαλιάζει και σε κάνει να νιώθεις ωραία.

    Αυτό που θεωρώ ότι είναι χρέος του συλλόγου καθηγητριών και καθηγητών σε κάθε Σχολείο υπό κατάληψη είναι να δηλωθεί ξεκάθαρα μία δημόσια κοινή στάση (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορούν να κατατεθούν - στα πλαίσια της δημοκρατίας - και ατομικές θέσεις καθηγητριών και καθηγητών). Στάση σε σχέση με τα αιτήματα των παιδιών, σε σχέση με τον "θεσμό" των καταλήψεων, σε σχέση ίσως με το γενικότερο εκπαιδευτικό, πολιτικό περιβάλλον. Μπορούν να αναφέρονται οι διαφοροποιήσεις, παραδείγματος χάριν ότι κάποιες/οι εκπαιδευτικοί στηρίζουν την κατάληψη και την θεωρούν ισχυρό μέσο για διεκδίκηση ζητημάτων ουσίας ή ότι άλλες/οι δείχνουν μία ανοχή στην κατάληψη. Ή ίσως κάποιες/οι είναι αδιάλλακτες/οι πολέμιες/οι μίας κατάληψης. Από όλες και όλους όμως να εκφραστεί ξεκάθαρα ο σεβασμός στην ομάδα των παιδιών. Επίσης, ότι όλες και όλοι προσπαθούν να βοηθήσουν με τον τρόπο τους να επιτευχθεί αυτό που ο υπέρτατος νόμος της Πολιτείας μας, το Σύνταγμα, ορίζει ως βασικό σκοπό της Παιδείας, την ολοκλήρωση της προσωπικότητας και τη δημιουργία ελεύθερων και υπεύθυνων Πολιτών. Και, βεβαίως, να μην ξεχνιόμαστε, να εκφραστεί ξεκάθαρα η στάση του συλλόγου απέναντι στα συγκεκριμένα αιτήματα της κατάληψης των παιδιών.

       Ένα κείμενο συλλογικό το οποίο κοινοποιείται στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, στην ΕΛΜΕ στην οποία ανήκει το Σχολείο και στην ΟΛΜΕ. Μπορεί να κοινοποιηθεί και στη διεύθυνση στην οποία ανήκει το Σχολείο και στο υπουργείο. Μπορεί στο κείμενο αυτό να ασκείται κριτική στο υπουργείο και μάλιστα αιχμηρή, εφόσον κρίνεται ότι οι ευθύνες που το βαραίνουν είναι σημαντικές. Το υπουργείο, αν επιζητεί την βελτίωση στα πλαίσια μίας κουλτούρας αξιολόγησης, συνίσταται να ενθαρρύνει τους δημόσιους λειτουργούς να εκφράζουν με παρρησία την άποψή τους και χωρίς το φόβο πάσης φύσεως κυρώσεων.

     Παραδείγματος χάρη να εκφραστεί ο προβληματισμός - αν όχι η κριτική - κατά πόσο το webex είναι ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης μίας κατάληψης (τρόπος αντιμετώπισης με λογικές συνέπειες; Τρόπος επιβολής τιμωρίας;). Προβληματισμός αν αποτελεί ένα αξιόπιστο τρόπο να προχωρήσει η διδακτέα ύλη, παρότι το Σχολείο μένει κλειστό και αντί να γίνουν όλες οι ενέργειες, έτσι ώστε το Σχολείο να μείνει ανοιχτό, κυρίως σε προληπτικό επίπεδο. Προβληματισμός παραδείγματος χάριν μήπως με το webex προκύπτουν σοβαρές ρωγμές ασφάλειας, αφού όλες και όλοι βρίσκονται καθηλωμένοι - καλυμμένοι πίσω από μία οθόνη υπολογιστή και δεν βρίσκεται καμία/κανένας εκπαιδευτικός παρά μόνο τυχαία, στο Σχολείο να εποπτεύει τι γίνεται.

      Κλείνοντας: θα με γέμιζε ενθουσιασμό αυτή η εικόνα: στο άκουσμα πως ένα Δημόσιο Σχολείο βρίσκεται υπό κατάληψη υπουργοί Παιδείας, υφυπουργοί, προϊστάμενοι, δημοτικοί άρχοντες και γενικώς υψηλά ιστάμενοι να τρέχουν ασθμαίνοντας, όχι για το θεαθήναι, άλλα εμφορούμενοι από συναισθήματα έγνοιας για τα δημόσια αγαθά, προσπαθώντας με όλο τους το είναι να πείσουν τα παιδιά να ανοίξουν το Δημόσιο Σχολείο. Να καλούν τους γονείς έξω από το Σχολείο, όλες και όλοι να φωνάξουν δυνατά, μια τόσο δυνατή φωνή, ουρανομήκης, να πάλλεται από την αγάπη τους για το Δημόσιο Σχολείο. Έτοιμοι/ες να δεσμευτούν άμεσα να επιλυθούν τα προβλήματα με όραμα ένα άριστο Δημόσιο Σχολείο για όλους και για όλες, ένα Σχολείο να το χαίρονται, να το σέβονται όλες οι μαθήτριες και οι μαθητές. Ένα Σχολείο που ούτε θα μπορούσαν να διανοηθούν οι μαθήτριες και οι μαθητές τους να προχωρήσουν σε κατάληψη και μάλιστα με τέτοια ευκολία. 

Βαγγέλης Δήμας 

φιλόλογος

1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η Οργισμένη απάντηση της Μαρίας Καρυστιανού στο χυδαίο βίντεο Μπογδάνου (vid)

«Είχε γίνει η ζωή μου κόλαση» – Πώς καθηγητής προσέγγιζε ερωτικά φοιτήτριές του

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα