Γεωμετρία: Τα Στοιχεία του Ευκλείδη σε νέα απόδοση και σε γραφή braille!
Τα Στοιχεία του Ευκλείδη αποτελούν εμβληματικό επιστημονικό έργο, αφού αποτελούσε για πάρα πολλούς αιώνες το βασικό έργο με το οποίο ξεκινούσε η διδασκαλία των (θετικών) επιστημών

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου  με ιδιαίτερη χαρά αποδίδει στην κοινότητα τα Στοιχεία του Ευκλείδη σε νέα απόδοση στα νέα και αρχαία Ελληνικά, καθώς και σε Braille.

Τα Στοιχεία του Ευκλείδη αποτελούν εμβληματικό επιστημονικό έργο, αφού αποτελούσε για πάρα πολλούς αιώνες το βασικό έργο με το οποίο ξεκινούσε η διδασκαλία των (θετικών) επιστημών. Είναι το επιστημονικό έργο με τις περισσότερες εκδόσεις σχεδόν σε κάθε γλώσσα, και βεβαίως το θεμέλιο των Μαθηματικών εφόσον στη δική του απαράμιλλη αυστηρότητα θεμελιώθηκε ο κλάδος  των Μαθηματικών και γενικότερα της Επιστήμης.

Ο Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ελεύθερου Λογισμικού & Ψηφιακής Τυπογραφίας Αντώνης Τσολομύτης συνεργάστηκε με τους Μαθηματικούς της Β' βάθμιας εκπαίδευσης Νίκο Ροκοπάνο και Στέλλα Σακελάρη για μια νέα απόδοση των Στοιχείων στα νέα ελληνικά και σε ελεύθερη διάθεση προς κάθε ενδιαφερόμενο, -η. Το κείμενο περιέχει 325 σχήματα και δίνεται μαζί με το πρωτότυπο αρχαίο κείμενο. Επίσης το κείμενο και τα σχήματα δίνονται και σε Braille για ανθρώπους με προβλήματα όρασης, τόσο η απόδοση στα νέα Ελληνικά όσο και το αρχαίο κείμενο σε πολυτονικό Braille.

   Η έκδοση αυτή απευθύνεται πρωτίστως στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που καλούνται να διδάξουν Ευκλείδεια Γεωμετρία στη σύγχρονη σχολική τάξη αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο που θέλει να μάθει τι ακριβώς περιέχουν τα Στοιχεία.

Ο σχολιασμός είναι ελάχιστος και μόνο σε δυσνόητα σημεία ώστε να μην διακόπτεται η ροή του κειμένου αλλά και να υποβοηθείται ο μελετητής στην κατανόησή του.

Η σημαντική αυτή επιστημονική δουλειά είναι διαθέσιμη στο σύνδεσμο:

https://myria.math.aegean.gr/elements/

 

ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Καθηγητής Αντώνης Τσολομύτης

Διευθυντής Εργαστηρίου Ελεύθερου Λογισμικού & Ψηφιακής Τυπογραφίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αθλητικά μονοπάτια
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025: Στις 26/9 οι δράσεις με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025: «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ» – Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε δράσεις σε όλη την Ελλάδα την...
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025: Στις 26/9 οι δράσεις με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»
ΥΠΑΙΘΑ
Πανελλήνιες 2025: Τα αποτελέσματα των υποψηφίων/πληγέντων των Τεμπών
Πανελλήνιες 2025: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων/πληγέντων του δυστυχήματος των Τεμπών – Εγγραφή από...
Πανελλήνιες 2025: Τα αποτελέσματα των υποψηφίων/πληγέντων των Τεμπών
Διοικητικό Εφετείο Αθηνών
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Δικαστική απόφαση «καίει» τη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής – Δύο μήνες για συμμόρφωση
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί 2020: Το Διοικητικό Εφετείο «καλεί» τη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής να συμμορφωθεί – Δύο μήνες προθεσμία για άμεση μονιμοποίηση
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Δικαστική απόφαση «καίει» τη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής – Δύο μήνες για συμμόρφωση
foto_education_pencils_2.jpg
«Δεν είναι οι άδειες των εκπαιδευτικών το πρόβλημα»: Ξεκάθαρη απάντηση του αιρετού του ΚΥΣΔΕ για τα κενά στα σχολεία
«Το να παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί ως υπαίτιοι για τα κενά, αποτελεί επικοινωνιακή αντιστροφή της πραγματικότητας»: Παρέμβαση του αιρετού του...
«Δεν είναι οι άδειες των εκπαιδευτικών το πρόβλημα»: Ξεκάθαρη απάντηση του αιρετού του ΚΥΣΔΕ για τα κενά στα σχολεία