Περιγραφική αξιολόγηση: «Η καινούρια μόδα στα ιδιωτικά σχολεία που αφαιρεί χρόνο από τον εκπαιδευτικό»
Η νέα αυτή «μόδα» που επιβάλλεται στο πλαίσιο του ανταγωνισμού των σχολείων και της παρουσίασης «έργων βιτρίνας» για τους γονείς, έχει ελάχιστη παιδαγωγική αξία και ταυτόχρονα είναι ένα ακόμη τεράστιο βάρος στις πλάτες των εκπαιδευτικών αφαιρώντας χρόνο από την ουσιαστική παιδαγωγική διαδικασία», σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, ένας ακόμη παράγοντας που προστίθεται στη μακρά λίστα των επιβαλλόμενων από τις διοικήσεις των ιδιωτικών σχολείων υποχρεώσεων για τους εκπαιδευτικούς, προκαλώντας άσκοπη εργασιακή εξάντληση είναι η «περιγραφική αξιολόγηση».

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, τα τελευταία χρόνια, αλλά με ιδιαίτερη ένταση φέτος «έχουμε αναφορές/καταγγελίες από συναδέλφους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς για την επιβολή, εκ μέρους πολλών ιδιωτικών σχολείων, της περίφημης «περιγραφικής αξιολόγησης» τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Όπως θα εξηγήσουμε πιο κάτω, η νέα αυτή «μόδα» που επιβάλλεται στο πλαίσιο του ανταγωνισμού των σχολείων και της παρουσίασης «έργων βιτρίνας» για τους γονείς, έχει ελάχιστη παιδαγωγική αξία και ταυτόχρονα είναι ένα ακόμη τεράστιο βάρος στις πλάτες των εκπαιδευτικών αφαιρώντας χρόνο από την ουσιαστική παιδαγωγική διαδικασία».

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΟΙΕΛΕ εξηγεί:

Πώς γίνεται σε κάποια (όλο και περισσότερα) ιδιωτικά σχολεία η περιγραφική αξιολόγηση; Κυρίως με δύο τρόπους. Είτε με έτοιμες φόρμες, όπου οι εκπαιδευτικοί κλικάρουν σε λίστες δεξιοτήτων για κάθε μαθητή, είτε με γραπτή περιγραφή της συνολικής εικόνας του μαθητή. Η πρώτη μέθοδος είναι λιγότερο «επώδυνη», ενώ η δεύτερη απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο μέθοδοι απαιτούν για τη συμπλήρωσή τους Σαββατοκύριακα και απογεύματα, καθώς είναι αδύνατον να ολοκληρωθούν αυτές οι εργασίες στο χρόνο ανάμεσα στο διδακτικό και στο εργασιακό ωράριο, όταν ο εκπαιδευτικός έχει  δεκάδες άλλες υποχρεώσεις (βαθμολόγηση γραπτών-εργασιών-τετραδίων/φυλλαδίων, ενημερώσεις γονέων, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, συγκεντρώσεις συλλόγων, ακαδημαϊκές συγκεντρώσεις, εφημερίες κ.λπ.). Η επιβολή της περιγραφικής αξιολόγησης είναι κυριολεκτικά εξοντωτική κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου καθηγητές ειδικοτήτων υποχρεώνονται να γράψουν στοιχεία για εκατοντάδες μαθητές! Μάλιστα σε κάποια σχολεία όπου οι περιγραφικές αξιολογήσεις επιβάλλονται στο πλαίσιο προγραμμάτων του ΙΒ, κυκλοφορούν γνωστά στον κλάδο παιδαγωγικά ..ανέκδοτα τύπου «Πώς πάει, συνάδελφε; Εδώ, myp-ήζω!» (myp=πρόγραμμα του ΙΒ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση).

Εννοείται φυσικά πως για την πρόσθετη αυτή εργασία που γίνεται πάντοτε σε χρόνο εκτός εργασιακού ωραρίου, οι συνάδελφοι δεν βλέπουν στους λογαριασμούς τους δεκάρα τσακιστή!

Να γίνει ξεκάθαρο ότι στο νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση των μαθητών δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη για αναλυτική περιγραφική αξιολόγηση. Φυσικά κάθε εκπαιδευτικός καταγράφει κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε παιδαγωγικό ημερολόγιο/έκθεση προόδου λεπτομερείς σημειώσεις για τους μαθητές σχετικά με τις γραπτές δοκιμασίες, την προφορική επίδοση, τo ενδιαφέρον για το μάθημα, τυχόν μαθησιακές δυσκολίες που τον βοηθούν στην  συνολική αξιολόγηση των τετραμήνων και στην ενημέρωση των γονέων. Ωστόσο, η διαδικασία παράλληλης με την απόδοση βαθμών περιγραφικής αξιολόγησης δεν μπορεί να επιβάλλεται από καμιά διοίκηση σχολείου, αλλά να προκύπτει μόνο μέσα από συμφωνία του σχολείου με τον εκπαιδευτικό και με την καταβολή σχετικής πρόσθετης αμοιβής.

Σε κάθε περίπτωση, η αναλυτική περιγραφική αξιολόγηση είναι μια, σε μεγάλο βαθμό, διαδικασία βιτρίνας την οποία ελάχιστα παρακολουθούν οι γονείς και που μπορεί κάλλιστα να γίνει προφορικά με βάση τις σημειώσεις του εκπαιδευτικού. Μια διαδικασία, όμως, που προστίθεται στους πολλούς, πλέον, λόγους οι οποίοι ωθούν τους συναδέλφους σε μαζική έξοδο από τα ιδιωτικά σχολεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ - Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης και ξεκινήστε τώρα επιλέγοντας το ΕΚΕΚ ATHENA (ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asep
Σήμερα τα αποτελέσματα του 2ου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ (1Γ/2025): Βαθμολογίες, μόρια και διορισμοί
Πώς διαμορφώνεται η σειρά κατάταξης – Τι μετράει πέρα από τους βαθμούς
Σήμερα τα αποτελέσματα του 2ου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ (1Γ/2025): Βαθμολογίες, μόρια και διορισμοί
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Οικουμενικός Πατριάρχης για τη δραματική κατάσταση στη Γάζα: «Είναι ντροπή για το γένος των ανθρώπων»
Στις δραματικές εξελίξεις στη Γάζα αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Οικουμενικός Πατριάρχης για τη δραματική κατάσταση στη Γάζα: «Είναι ντροπή για το γένος των ανθρώπων»
ilikiomenos-laptop.jpg
ΗΠΑ: Αύξηση των 80χρονων που εργάζονται λόγω φτώχειας – Σύντομα και στην Ευρώπη;
Οι ιστορίες με 80χρονους και 85χρονους που δουλεύουν επειδή δεν μπορούν να επιβιώσουν είναι καθημερινότητα στις ΗΠΑ
ΗΠΑ: Αύξηση των 80χρονων που εργάζονται λόγω φτώχειας – Σύντομα και στην Ευρώπη;
αστυνομια
Ασπρόπυργος: Άγριο ένοπλο επεισόδιο - «Βροχή» από σφαίρες σε κατοικημένη περιοχή – Φθορές σε σπίτια και οχήματα – Ανάστατοι οι κάτοικοι
Ασπρόπυργος: Άγριο ένοπλο επεισόδιο μεταξύ Ρομά και ομογενών από την πρώην Σοβιετική Ένωση – Τουλάχιστον 40 πυροβολισμοί - Ένα βήμα πριν την τραγωδία...
Ασπρόπυργος: Άγριο ένοπλο επεισόδιο - «Βροχή» από σφαίρες σε κατοικημένη περιοχή – Φθορές σε σπίτια και οχήματα – Ανάστατοι οι κάτοικοι