Βάρκιζα: Παράνομοι εκπαιδευτικοί, παράνομα προγράμματα, παράνομα ωράρια σε ιδιωτικό σχολείο
Εργασιακή κόλαση και χάος παρανομίας σε ιδιωτικό σχολείο-Τι καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ

Σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε σήμερα η ΟΙΕΛΕ που αφορά ιδιωτικό σχολείο στη Βάρκιζα.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, στο σχολείο επικρατεί «μια εργασιακή κόλαση και ένας χάος παρανομίας» αφού μετά από καταγγελίες εκπαιδευτικών υπάρχουν παράνομοι εκπαιδευτικοί, παράνομα προγράμματα, παράνομα ωράρια, μαθήματα βαθμολογούνται χωρίς να …διδάσκονται, ενώ απαγορεύεται και η συνδικαλιστική δράση…

Τα όσα περιγράφονται στην καταγγελία «είναι μια γροθιά στο στομάχι για τις αδιανόητες συνθήκες εργασίας σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων με την ανοχή των κυβερνώντων» τονίζει η ΟΙΕΛΕ, η οποί παραθέτει αποσπάσματα όσων εκπαιδευτικών απευθύνθηκαν στην Ομοσπονδία για το συγκεκριμένο σχολείο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:

Υποχρεωνόμαστε σήμερα να δώσουμε στη δημοσιότητα μια ακόμη περίπτωση βαρύτατα παραβατικού ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου, μετά από καταγγελία συναδέλφων που εργάζονταν στο σχολείο. Για το συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο που εδρεύει στη Βάρκιζα είχαμε προφορικές καταγγελίες στο παρελθόν, ωστόσο η έγγραφη αναφορά που λάβαμε είναι συγκλονιστική.

Μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για μια εργασιακή κόλαση . Παράνομο διδακτικό προσωπικό, παράνομα ωράρια, δουλειά σε Σαββατοκύριακα και αργίες, μαθήματα που βαθμολογούνται χωρίς να …διδάσκονται, παραβίαση της εκπαιδευτικής και της εργατικής νομοθεσίας. Ταυτόχρονα στη σύμβαση που υπέγραφαν περιεχόταν η υποχρέωση δήλωσής τους, αν ανήκουν σε συνδικαλιστικό σωματείο και η υποχρέωση γνωστοποίησης, σε περίπτωση που δεν ανήκουν, αν θα συμβεί αυτό στο μέλλον! Ο σκοταδισμός και η πολιτική ανελευθερία σε όλο της το μεγαλείο!

Είναι περιττό να σημειώσουμε ότι η περίπτωση του σχολείου αυτού είναι ένα ακόμη σύμπτωμα της ελάχιστης εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας και των εποπτικών του οργάνων στην ιδιωτική εκπαίδευση την τελευταία τριετία. Η ατιμωρησία γεννά την ασυδοσία και το χάος. Θύματά της οι εργαζόμενοι, που πέφτουν θύματα άγριας εκμετάλλευσης και οι μαθητές που δεν μπορούν να λάβουν ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Τα όσα γράφονται στην καταγγελία είναι μια γροθιά στο στομάχι για τις αδιανόητες συνθήκες εργασίας σε μεγάλο αριθμό ιδιωτικών σχολείων με την ανοχή των κυβερνώντων.

Διαβάστε αποσπάσματα όσων μας απέστειλαν οι συνάδελφοι και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα:

«- Δεν λαμβάναμε ποτέ αντίγραφα συμβάσεων, ούτε των βεβαιώσεων αποδοχών κάθε μήνα.

- Μαζί με τη σύμβαση, υπήρχε χαρτί που υπογράφαμε υποχρεωτικά και αναγραφόταν το εξής: "Ο εργαζόμενος ερωτάται και δηλώνει σήμερα αν είναι μέλος ή όχι σε συνδικαλιστική οργάνωση ή σωματείο και αναλαμβάνει την υποχρέωση να γνωστοποιεί γραπτώς στον εργοδότη οποιαδήποτε μεταβολή στο μέλλον".

- Αναφορικά με τις πληρωμές, δεν καταβαλλόταν η νόμιμη αμοιβή σε κανονικές άδειες, άδειες για εκπαιδευτικούς λόγους κ.λπ.

- Το εργασιακό μας ωράριο ήταν 8.30- 15.40, ανεξαρτήτως του προγράμματος. Αυτό ίσχυε για όλους. Καθημερινά οι δασκάλες των ελληνικών είχαν εφημερία σε όλα τα διαλείμματα, με ένα διάλειμμα για κενό, στο οποίο πολλές φορές μιλούσαμε με γονείς.

- Στο σχολείο εργάζονται σε θέση δασκάλων, άλλες ειδικότητες π.χ. φιλόλογοι και  νηπιαγωγοί. Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπου δάσκαλοι με ειδικότητα, προσλαμβάνονταν ως απλοί υπάλληλοι και μετά ανακάλυπταν ότι δεν ήταν διορισμένοι, καθώς δεν είχαν πάρει ποτέ τη σύμβαση στα χέρια τους.

- Πολλές δραστηριότητες του σχολείου λάμβαναν χώρα Σαββατοκύριακα, όπου υποχρεωνόμασταν να παραβρεθούμε, φυσικά χωρίς αμοιβή. Τέτοιο παράδειγμα η περσινή …γιορτή της μητέρας (!!) που έγινε Σάββατο.

- Λαμβάναμε emails και μηνύματα στο viber ακόμα και στις 11 το βράδυ με ενημερώσεις και υποχρεώσεις για την επόμενη ημέρα.

- Ήμασταν υποχρεωμένοι να τροποποιούμε και να αλλάζουμε τα τρέχοντα βιβλία ανάλογα, καθώς επίσης και να συγγράφουμε από την αρχή νέα στον προσωπικό μας χρόνο (σαββατοκύριακα, Πάσχα, καλοκαίρι).

- Μαζί με την ύλη του υπουργείου, η οποία καλύπτονταν από τα βιβλία του σχολείου και επικουρικά από τα βιβλία του οργανισμού, είχαμε ευθύνη να διδάσκουμε και τις θεματικές ενότητες του ΙΒ. Στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου δεν υπήρχαν μαθήματα όπως Μελέτη, Θρησκευτικά, Θεατρική Αγωγή, παρόλο που βάζαμε βαθμούς κανονικά.

- Σε περίπτωση ασθενείας συναδέλφου, καλύπταμε κανονικά τη διδακτική ώρα. Ειδικά κατά την περίοδο του Covid, υπήρχε εβδομάδα που κάναμε συνολικά 30 διδακτικές ώρες, χωρίς κανένα διάλειμμα. Τη σχολική χρονιά 2020-2021 που ήταν εξ ολοκλήρου online, το διδακτικό μας ωράριο ήταν από τις 8.45 μέχρι τις 15.10 Το διάστημα αυτό ζητήθηκε από συναδέλφους, να κάνουν ιδιαίτερο μάθημα online σε μαθητές που δεν επιθυμούσαν να συνδεθούν με την τάξη, χωρίς καμία αποζημίωση.

- Στη γιορτή λήξης χρειάστηκε να αγοράσουμε μόνοι μας τα υλικά, χρησιμοποιούσαμε τα mb από το κινητό μας, γιατί δεν υπήρχε καλή σύνδεση στο ίντερνετ.

- Στέλναμε σχεδόν σε καθημερινή βάση φωτογραφίες με δράσεις και με το τι κάναμε στο μάθημα μαζί με ένα μικρό κείμενο, για να ανέβουν στο facebook.

- Ενημερώναμε πλατφόρμες όπως το parent blog εβδομαδιαίως, μαζί με ανατροφοδότηση για τους γονείς.

- Αναλαμβάναμε τα διάφορα Erasmus και τις δράσεις που έπρεπε να γίνουν, τα meetings μέσα στη χρονιά.

- Όταν είχαμε ενημέρωση γονέων, ήμασταν στο σχολείο από τις 8.30 το πρωί μέχρι τις 9.30 το βράδυ που ήταν τα ραντεβού.

Πιστεύουμε από το κείμενό μας ότι λαμβάνετε  μια εικόνα για τις συνθήκες εργασίας στο παραπάνω σχολείο».

Αναρωτιόμαστε ειλικρινά.  Πώς, εν έτει 2022, υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν καταπατώντας κάθε έννοια εκπαιδευτικής νομιμότητας και σεβασμού των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την καταγγελία προς διερεύνηση και θα παρακολουθήσει στενά την υπόθεση. Είναι απαράδεκτο στο χώρο της Παιδείας να λειτουργούν τέτοια κάτεργα που εκμεταλλεύονται την αγωνία και την ανάγκη νέων ανθρώπων για δουλειά. Ταυτόχρονα η κατάσταση αυτή στρέφεται ενάντια στα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν με καλές και νόμιμες συνθήκες και που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους «πειρατές» της εκπαίδευσης.

Είναι χρέος της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει, ξεπερνώντας τις πολιτικές συμπάθειες και τις ιδεολογικές αγκυλώσεις, σε κάθαρση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης που αυτή τη στιγμή είναι ένα καζάνι που βράζει. Οι περίπου 3000 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που έχουν αποχωρήσει την τελευταία τριετία από τα ιδιωτικά σχολεία θα έπρεπε να λειτουργήσουν ως καμπανάκι κινδύνου, τόσο για την κυβέρνηση όσο και για πολλούς ιδιοκτήτες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα