Νίκη Κεραμέως: Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την επαναφορά της μάσκας στα σχολεία

«Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης, με πρώτους αξιολογούμενους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς», δηλώνει σε συνέντευξή της στο libre η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. 
 

Συνέντευξη: Χρόνης Διαμαντόπουλος

–Κυρία Υπουργέ, η αξιολόγηση στα σχολεία θα γίνει τελικά;

Η αξιολόγηση είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο βελτίωσης, το οποίο εφαρμόζεται στην πλειονότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης αλλά και διεθνώς.

Η αξιολόγηση έχει τρεις εκφάνσεις: 1) σχολικής μονάδας, 2) εκπαιδευτικού συστήματος – η λεγόμενη «ελληνική PISA», και 3) ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τα δύο πρώτα επίπεδα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και εφαρμόζονται σε ετήσια βάση. Η αξιολόγηση σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκε  για πρώτη φορά πέρυσι, παρά τις αρχικές αντιδράσεις, ενώ για δεύτερη χρονιά θα εφαρμοστεί φέτος και η «ελληνική PISA», η οποία μας δίνει πλέον την δυνατότητα να χαράσσουμε πολιτική στη βάση μετρήσιμων δεδομένων.

Όσον αφορά στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Η διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης, με πρώτους αξιολογούμενους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς.

–Τι γίνεται με τις εκλογές Συμβουλίων Διοίκησης στα Πανεπιστήμια; Εφαρμόστηκε το νέο σύστημα που προβλέπει ο νέος νόμος-πλαίσιο;

Ο νόμος ξεκίνησε να εφαρμόζεται άμεσα, μόλις δύο εβδομάδες μετά την ψήφισή του. Τον περασμένο Αύγουστο εκδόθηκαν οι προκηρύξεις για την ανάδειξη των εσωτερικών μελών των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων.

Οι εκλογικές διαδικασίες ολοκληρώθηκαν σε δέκα πανεπιστημιακά ιδρύματα με καθολική συμμετοχή των μελών ΔΕΠ – το ποσοστό συμμετοχής άγγιξε το 96%, γεγονός που προσδίδει και τη μέγιστη νομιμοποίηση στα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ.
Αυτή τη στιγμή, σε κάποια Πανεπιστήμια, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ανάδειξης των εξωτερικών μελών των Συμβουλίων Διοίκησης.

–Οι ειδικοί ανησυχούν για το συνδυασμό κορονοϊού και γρίπης. Σε αυτό το πλαίσιο μελετάτε το ενδεχόμενο επαναφοράς το μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς;

Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και με την επιτροπή των ειδικών, παρακολουθούμε την πορεία του κορονοϊού και της γρίπης, ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία συζήτηση για την επαναφορά της μάσκας στο σχολείο και καμία σχετική εισήγηση.

–Είστε ευχαριστημένη με το έργο σας στο υπουργείο Παιδείας;

Είμαι ευτυχής που είχα το χρόνο να νομοθετήσω αλλαγές αλλά και να τις δω να υλοποιούνται. Η πρώτη χρονιά στο Υπουργείο Παιδείας ήταν χρονιά καίριων νομοθετικών προβλέψεων, η δεύτερη ήταν σημαντική για τις πιλοτικές εφαρμογές και η τρίτη ήταν χρονιά καθολικής εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων. Και όλα αυτά εν μέσω πανδημίας.

Προχωρήσαμε σε μία συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που αρχίζει από το Νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι το Πανεπιστήμιο και τη Δια Βίου Μάθηση.
Κάναμε πράξη το Νηπιαγωγείο από 4 ετών, την εκμάθηση Αγγλικών από το Νηπιαγωγείο, προχωρήσαμε σε 25.000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια που δεν είχε γίνει ούτε ένας, πραγματοποιήσαμε οριζόντιες επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και τα Πειραματικά σχολεία, καταρτίσαμε 166 νέα Προγράμματα Σπουδών.
Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αναμορφώσαμε και ενισχύσαμε το θεσμικό πλαίσιο ώστε να έρθει πιο κοντά με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς. Εντοπίζουμε πρώτα ποιες είναι οι ειδικότητες με ζήτηση στην αγορά και λαμβάνουμε τα στοιχεία αυτά υπόψιν όταν διαμορφώνουμε τις προσφερόμενες ειδικότητες στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Στα Πανεπιστήμια έγινε μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο χρηματοδότησης. Μέχρι πρόσφατα το ύψος των χρημάτων που έπαιρνε κάθε Πανεπιστήμιο το αποφάσιζε αυθαίρετα κάθε Υπουργός, τώρα υπάρχουν αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια για την κατανομή της χρηματοδότησης, ένα πραγματικό κίνητρο για την ποιοτική βελτίωση των πανεπιστημίων μας.
Ενισχύσαμε τις δυνατότητες των Πανεπιστημίων μας με το εσωτερικό ERASMUS, τα διπλά και κοινά πτυχία, τα βιομηχανικά διδακτορικά, την αμειβόμενη πρακτική άσκηση, το πλήρες πλαίσιο για spin-off και start-up εταιρείες, τις συνεργασίες με κορυφαία ΑΕΙ του εξωτερικού.
Ανοίγουμε το Πανεπιστήμιο στον κόσμο. Το όραμα που διατρέχει συνολικά την προσπάθειά μας είναι πώς θα δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στις νέες και στους νέους. Ο στόχος είναι η επόμενη γενιά να είναι πολύ καλύτερη από τη δική μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών