Σχολείο
«Η μία ώρα εβδομαδιαίως επαρκεί για το μαθητή, με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/ανάγκες;»

Γονείς μαθητή που χρειάζεται παράλληλη στήριξη αποκαλύπτουν το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει με την λειτουργία των σχολείων στην ειδική αγωγή. Έστειλαν επιστολή στο γενικό γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρο Κόπτση και κοινοποιήθηκε τόσο στη Ν. Κεραμέως, όσο και στον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, οι 24 ώρες παράλληλης στήριξης που δικαιούται, βάσει επιστημονικής γνωμάτευσης, ο εν λόγω μαθητής, περιορίζονται σε 12 ώρες αφού το υπάρχουν εκπαιδευτικό προσωπικό δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες.

Επιπλέον, οι γονείς αναφέρουν ότι στο τμήμα ένταξης δόθηκε στο παιδί τους μόλις μία ώρα την εβδομάδα. Και αυτό επίσης λόγω της έλλειψης προσωπικού.

Σύμφωνα με το News 24/7, η οικογένεια διαμένει μόνιμα σε ακριτικό νησί του Αιγαίου γεγονός που πιστοποιεί ότι ειδικά στα σχολεία της νησιωτικής Ελλάδας τα όποια προβλήματα γιγαντώνονται. Οι γονείς προφανώς δικαίως αναρωτιούνται αν οι πολίτες των νησιών και τα παιδιά τους είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Αναλυτικά το περιεχόμενο της επιστολής:

Είμαστε Γονείς...ανηλίκων παιδιών

Το ένα μας παιδί είναι στο Δημοτικό Σχολείο.

Έχει διάσπαση προσοχής (ΔΕΠ), με έντονη δυσκολία στη διατήρηση της συγκέντρωσης και αργό ρυθμό απόκρισης, αδεξιότητα στις κινήσεις, καθώς και δυσκολίες στην ανάγνωση, στη παραγωγή γραπτού λόγου και στα μαθηματικά. Επίσης παρουσιάζει δυσκολία στην οργάνωση, προγραμματισμό και ολοκλήρωση δραστηριοτήτων.

Λόγοι για τους οποίους:

*Απευθυνθήκαμε σε ειδικούς (Παιδοψυχιάτρους, Αναπτυξιολόγους, Εργοθεραπευτές, Οπτομέτρες και Παιδαγωγούς), τις αξιολογήσεις/εκθέσεις των οποίων επισυνάπτουμε,

*Παρακολουθεί εβδομαδιαίως μαθήματα λογοθεραπείας και εργοθεραπείας, (με δική μας οικονομική επιβάρυνση), ύστερα από γνωμάτευση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και παρουσιάζει σταδιακή βελτίωση,

* Ζητήσαμε και λάβαμε αρμοδίως, (από τη πρώτη φάση/Ιούνιο), ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ 24 ώρες εβδομαδιαίως, η οποία «συρρικνώθηκε», νόμιμα άραγε; ή.....«εντολή άνωθεν» ;, στις.....μισές ώρες!!!, λόγω δεύτερου παιδιού, (στη δεύτερη φάση/Σεπτέμβριο) και έλλειψη δεύτερης εκπαιδευτικού (για τη Παράλληλη Στήριξη). Αν υπάρξει τρίτο παιδί οι ώρες θα γίνουν 8 εβδομαδιαίως κλπ !!!

*Επίσης ζητήσαμε από το Σχολείο, ΕΝΤΑΞΗ 1 με 2 ώρες ημερησίως και, λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού, προς το παρόν, μας δόθηκε μια ώρα.....εβδομαδιαίως!!!

Κατόπιν των παραπάνω, απευθυνθήκαμε στο Σχολείο του παιδιού μας, μιλώντας με τη Διεύθυνση του Σχολείου και, καθώς και στο Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μας είπαν ότι οι μισές, από τις εγκεκριμένες ώρες την εβδομάδα, στη Παράλληλη Στήριξη, οφείλεται στο περιορισμένο ενδιαφέρον εκπαιδευτικών-συναδέλφων τους να πάνε στην Επαρχία, αναφέροντας ότι ενδιαφέρθηκε μόνο το 28%.

Επίσης ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέφερε ότι ο συνδυασμός ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ και ΕΝΤΑΞΗΣ θα αποδειχθούν πολύ θετικά για τη παραπέρα βελτίωση/πρόοδο του Μαθητή, με μαθησιακές δυσκολίες, όταν παρέχονται κανονικά, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία και όχι τόσο «κουτσουρεμένα», συμπληρώνουμε εμείς.....

Δυστυχώς ανάλογη απάντηση είχαμε από το Σχολείο και για την ΕΝΤΑΞΗ και συγκεκριμένα για τη μια ώρα εβδομαδιαίως, επειδή υπάρχουν πολλά παιδιά και δεν επαρκεί το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου, για περισσότερες της 1 ώρας εβδομαδιαίως!

Ερώτημα δικό μας: Η μία ώρα εβδομαδιαίως επαρκεί για το μαθητή, με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/ανάγκες;

Συμπερασματικά, για τους προαναφερθέντες λόγους, προκύπτουν τα παρακάτω εύλογα (και όχι μόνο), ερωτήματα, σύμφωνα και με τα (α) και (β) σχετικά:

— Το Σχολείο μας λειτουργεί σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Πολιτείας, να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει δηλαδή διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μέριμνα για τη παροχή δωρεά δημόσιας ειδικής αγωγής στους έχοντες ανάγκη (με μαθησιακές, νοητικές κλπ δυσκολίες και ανάγκες);

— Η Πολιτεία δεν δεσμεύεται άραγε να διασφαλίζει σε όλους, με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στη κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στη κοινωνική και επαγγελματική ένταξη?

— Η Πολιτεία και οι υπηρεσίες της, δεν οφείλουν να αναγνωρίζουν την «αναπηρία/ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικές κ.α.» ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης, πέραν από μικρόψυχους «οικονομίστικους υπολογισμούς», αποτρέποντας τον υποβιβασμό των δικαιωμάτων τους;

— Η ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ του ΚΕΔΑΣΥ και η Έγκριση-Απόφαση, για 24 ώρες εβδομαδιαίως ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, θα πάνε στο κάδο των άχρηστων;

— Είναι λογικό, δίκαιο και κυρίως νόμιμο, να αδικούν και να στερούν τα παιδιά, σε αυτή τη τρυφερή ηλικία από τα δικαιώματά τους, μη εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία;

Δεν υποχρεούμεθα, τουλάχιστον ηθικά, για την «υποστήριξη» του παιδιού μας που είναι όλη μας η Ζωή, να διεκδικήσουμε νομικά τα αναφαίρετα δικαιώματα του και τα δικά μας;

— Τι θα απαντήσουμε αύριο στη συνείδηση μας και κυρίως στο παιδί μας, όταν ρωτηθούμε: Τι κάνατε τότε; Αγωνισθήκατε; Διεκδικήσατε τα νόμιμα δικαιώματα σας και δικαιώματα μου? Ή τα αποδεχθήκατε όλα σιωπηλά, επιδεικνύοντας αδικαιολόγητη «ένοχη» ανοχή; ΓΙΑΤΙ ΜΑΜΑ;, ΓΙΑΤΙ ΜΠΑΜΠΑ;

Ας μη γελιόμαστε, η εποχή του ΣΦΑΞΕ ΜΕ ΑΓΑ ΝΑ ΑΓΙΑΣΩ πέρασε ανεπιστρεπτί και δικαίωμα/υποχρέωση μας, αλλά και υποχρέωση της Πολιτείας είναι να εφαρμόζονται οι Νόμοι της. Δεν μας επιτρέπεται άλλωστε, ούτε μας τιμά να αφήσουμε το παιδί μας στη τύχη του ή σε τυχόν ατυχείς και άστοχες, αν όχι και.....«αυθαίρετες» ενέργειες/προφορικές εντολές κλπ κάποιων «αρμοδίων ή ανεύθυνων υπεύθυνων».

Η από μέρους της (Πολιτείας) επίκληση του επιχειρήματος, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έρχονται στην Επαρχία, δεν την απαλλάσσει των υποχρεώσεων της.

Καθήκον της να τα αλλάξει όλα, κριτήρια, κίνητρα, κυρίως κίνητρα προσλήψεων κ.α., προκειμένου να εξασφαλίσει τη πλήρωση των θέσεων, που έχει ανάγκη και επιθυμεί, αν το επιθυμεί.....

— Όταν διαπιστωμένα και εν γνώσει της εκάστοτε Πολιτικής Ηγεσίας, αλλά και των αρμοδίων στελεχών της, υπάρχει σήμερα μικρό και αύριο καθόλου ενδιαφέρον στη πλήρωση θέσεων, π.χ. στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, για την Επαρχία, θα μείνει το ακριτικό νησί δίχως εκπαιδευτικούς?

— Θα συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση; Αν ναι, έτσι θα επιτευχθεί η εξαγγελλόμενη και πολλά υποσχόμενη ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του σχολείου, η ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ των εκπαιδευτικών κλπ,

—Να ξεχάσουμε Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και την αντιμετώπιση τους, σύμφωνα με τη κείμενη Νομοθεσία;

Τα παιδιά μας, ενός κατώτερου Θεού, στον Καιάδα;

— Ή θα πρέπει να αποφασισθεί άμεσα, («χθες», αύριο θα είναι αργά, πολύ αργά για τους μαθητές, με ειδικές αναπτυξιακές ανάγκες), από τη Πολιτεία, η χορήγηση κινήτρων οικονομικών (όπως π.χ. ενδεικτικά χορήγηση VOUCHER ενοικίου και μετακινήσεων ακτοπλοϊκών/αεροπορικών, κ.α., ηθικών/επιβραβεύσεων, ιεραρχικής εξέλιξης κλπ, κλπ, προκειμένου να πληρωθούν οι κενές θέσεις;

— Τέλος, αυτό το Σχολείο θέλουμε? Αυτό το σχολείο οραματίστηκε ο Νομοθέτης του Ν.3699 ή του Ν.4823, σχετ. (α) και (β);

«Ας μη το κουράζουμε», η απάντηση είναι μία: Η άμεση απόφαση της Πολιτείας χορήγησης «έξυπνων», ειδικών κινήτρων, για τη πλήρωση των κενών θέσεων στο σχολείο για τη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, καθώς και για το σύνολο όλων των άλλων θέσεων, όπως π.χ. ΕΝΤΑΞΗΣ κλπ. Ειδικές καταστάσεις, απαιτούν τη λήψη ειδικών μέτρων (κινήτρων κ.α.)

Αξιότιμε κε Γενικέ,

Προσβλέποντας στις δικές σας ενέργειες, ΖΗΤΟΥΜΕ και προσδοκούμε την άμεση πλήρωση των απαιτούμενων θέσεων της ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ, στα Δημοτικά Σχολεία της Επαρχίας και ιδιαίτερα των ακριτικών νησιών, όπου παρουσιάζονται κενά, προκειμένου τα αναφαίρετα δικαιώματα, στην Εκπαίδευση, των δυο ή περισσότερων μαθητών, με μαθησιακές δυσκολίες, μιας τάξης του Σχολείου να γίνουν απολύτως σεβαστά, μη στερώντας τα, αυτά που η κείμενη νομοθεσία απλόχερα τους παρέχει και η Απόφαση-Έγκριση των 24 ωρών εβδομαδιαίως να εφαρμοσθεί.

Τα ίδια ΖΗΤΟΥΜΕ και για την ΕΝΤΑΞΗ, να συμπληρωθούν δηλαδή τα κενά, προκειμένου να μην αδυνατεί το Σχολείο, ελλείψει εκπαιδευτικών, να ανταποκριθεί στις ειδικές ανάγκες/δυσκολίες των παιδιών, σχετικά με την ΕΝΤΑΞΗ (αλληλοσυμπληρούμενη άλλωστε με τη Παράλληλη Στήριξη) και τις άλλες υποχρεώσεις του, σύμφωνα και με τη κείμενη Νομοθεσία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απα
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί έχουν κερδίσει κάποια αναδρομική διεκδίκηση ή τους προσφέρουν δωροεπιταγές
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Κίμπερλι Γκιλφόιλ
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»
 Είχε αποκαλέσει τους Έλληνες «τεμπέληδες» που εξαρτώνται υπερβολικά από την κυβέρνηση τους, προσθέτοντας ότι «συνταξιοδοτούνται πολύ νωρίς» και ότι...
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»