Μαθητής με δυσλεξία αναγκάστηκε να επαναλάβει την τάξη γιατί καθυστέρησε δυο χρόνια η γνωμάτευση
«Το σχολείο δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά»

Με τεράστιες καθυστερήσεις έρχονται αντιμέτωποι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες για την έκδοση διάγνωσης από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), τα οποία είναι ολιγάριθμα και υποστελεχωμένα. Οι διαδικασίες καθυστερούν για μήνες, συχνά και χρόνια.

Η έλλειψη ικανού αριθμού ΚΕΔΑΣΥ με επαρκή αριθμό εξειδικευμένων επιστημόνων έχουν ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλες καθυστερήσεις με ολέθριες επιπτώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραίτηση, ακόμα και διακοπή της φοίτησης, όπως τονίζει σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη.

Μάλιστα, ανέφερε το περιστατικό ενός μαθητή στο Ηράκλειο της Κρήτης, ο οποίος έλαβε τη γνωμάτευση για δυσλεξία με δύο χρόνια καθυστέρηση! Ο μαθητής αναγκάστηκε να επαναλάβει την τάξη, ενώ όταν έλαβε τη γνωμάτευση, ήταν πια αργά.

Γονείς υποστηρίζουν ότι δεν γίνεται καμία προσπάθεια για επίλυση των κωλυμάτων, εδώ και χρόνια.

Τέλος, η βουλευτής του ΜέΡΑ25 ρωτά την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πώς θα αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Δείτε εδώ αναλυτικά την ερώτηση.

Η επίκαιρη ερώτηση για τα ΚΕΔΑΣΥ

Μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από το ΚΕΔΑΣΥ με θύματα τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Σοβαρή καταγγελία από οικογένεια που διαμένει στο Ηράκλειο Κρήτης, αναδεικνύει τα λειτουργικά προβλήματα των ΚΕΔΑΣΥ όλης της χώρας. Τα ολιγάριθμα και μάλιστα υποστελεχωμένα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης δέχονται τεράστιο αριθμό αιτήσεων για διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών μαθητών, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες να καθυστερούν επί μήνες, συχνά και χρόνια. Στην περίπτωση μαθητή στο Ηράκλειο Κρήτης, η διάγνωση άργησε δυο χρόνια. Το σχολείο, ακολουθώντας τη νομοθεσία, δεν έδωσε το δικαίωμα στον μαθητή να εξεταστεί προφορικά, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Όταν τελικά ελήφθη η γνωμάτευση που βεβαίωνε την δυσλεξία του παιδιού ήταν πια αργά. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας και η έλλειψη ικανού αριθμού ΚΕΔΑΣΥ με επαρκή αριθμό εξειδικευμένων επιστημόνων έχουν ως αποτέλεσμα πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, με ολέθριες επιπτώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπως απογοήτευση, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραίτηση, ακόμα και διακοπή της φοίτησης.

Όπως μας πληροφορούν γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες- αναπηρίες, η κατάσταση αυτή παρατηρείται επί σειρά ετών, χωρίς να γίνεται καμία προσπάθεια για επίλυση των κωλυμάτων.

 Για να αποφεύγεται η υποτίμηση και η περιθωριοποίηση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, κρίνουμε ότι είναι απαραίτητα τα εξής μέτρα:

Άμεσες, μόνιμες προσλήψεις επιστημονικού προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ, πανελλαδικά για εξασφάλιση επάρκειας και ταχύτητας στην έκδοση των γνωματεύσεων.

Ίδρυση και νέων δημόσιων ΚΕΔΑΣΥ με στόχο την αποκεντρωμένη κάλυψη των αναγκών.

Σε περίπτωση ευθύνης του διαγνωστικού μηχανισμού για τη μη έγκαιρη χορήγηση της γνωμάτευσης, ο Σύλλογος Διδασκόντων να δύναται να προβεί σε έγκριση της προφορικής εξέτασης του μαθητή ή της μαθήτριας με την σύνταξη σχετικού πρακτικού.

Αναφορικά με τα προαναφερθέντα στοιχεία Ερωτάται η υπουργός: Πώς θα αντιμετωπίσετε τις καθυστερήσεις στην έκδοση γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΑΣΥ;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"