Αρνητικές πολιτικές εντυπώσεις και ερωτηματικά η παρουσία της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως και του Γενικού Γραμματέα κ. Κόπτση σε σεμινάριο που συνδιοργανώνουν αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη η Μ.Κ.Ο. ECNAIS, ένα αμφιλεγόμενο λόμπι για την προώθηση των «ανεξάρτητων» ιδιωτικών σχολείων (σχολείων δηλαδή με στόχο το κέρδος), μαζί με τον Σύνδεσμο ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) η παρουσία δύο ηγετικών στελεχών της ελληνικής εκπαίδευσης στην εκδήλωση ενός φορέα που έχει ισχυρή ατζέντα ενάντια στην κρατικά παρεχόμενη εκπαίδευση και προωθεί ως λόμπι την εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού, προκαλεί ερωτηματικά.
«Η μόνη πιθανή ερμηνεία που κάποιος μπορεί να δώσει είναι ότι η ισχυρή παρουσία της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στην εκδήλωση δεν αναδεικνύει μόνο την συμπόρευσή της με τον Σύνδεσμο των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων (η οποία είναι γνωστή στον κλάδο μας και στην κοινωνία) αλλά κυρίως την ιδεολογική συγγένειά της με τις αρχές και τους στόχους του συγκεκριμένου λόμπι, γεγονός εξαιρετικά προβληματικό και ανησυχητικό σε σχέση με το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα», αναφέρει η Ομοσπονδία
Όλη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Προκαλεί αρνητικές πολιτικές εντυπώσεις και ερωτηματικά η παρουσία της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως και του Γενικού Γραμματέα κ. Κόπτση στο «σεμινάριο» που συνδιοργανώνουν αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη η Μ.Κ.Ο. ECNAIS, ένα αμφιλεγόμενο λόμπι για την προώθηση των «ανεξάρτητων» ιδιωτικών σχολείων (σχολείων δηλαδή με στόχο το κέρδος), μαζί με τον Σύνδεσμο ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. Ακόμη περισσότερα ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι, ενώ η ίδια η Μ.Κ.Ο. κάνει λόγο για «σεμινάριο», τα εδώ φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, προφανώς με στόχο να δικαιολογήσουν την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, έχουν βαφτίσει την εκδήλωση ως …συνέδριο!
Η παρουσία αντιθετικών φωνών στο δημόσιο διάλογο είναι υγιής. Προωθεί τις αρχές της δημοκρατίας και βοηθά στη σύνθεση των απόψεων και στην δημιουργία προτάσεων. Η ΟΙΕΛΕ, παρά τη βαθιά ιδεολογική-πολιτική αντίθεσή της με την «μη πολιτική οργάνωση» ECNAIS και τα μέλη της, θα αναμένει με ενδιαφέρον τα πορίσματα του σεμιναρίου (που έχει ως αντικείμενο τις συνέπειες της πανδημίας στα «ανεξάρτητα σχολεία») και θα τα συγκρίνει με τις αντίστοιχες δημοσιευμένες και επεξεργασμένες ερευνητικές δουλειές του Κλαδικού της Ινστιτούτου και του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ που ανέδειξαν τα τεράστια προβλήματα ψηφιακών ανισοτήτων στη χώρα και την ανεπάρκεια της πολιτείας στην αντιμετώπισή τους.
Όμως προκαλεί εύλογη απορία η παρουσία δύο ηγετικών στελεχών της ελληνικής εκπαίδευσης (της Υπουργού και του Γενικού Γραμματέα) στην εκδήλωση ενός φορέα που έχει ισχυρή ατζέντα ενάντια στην κρατικά παρεχόμενη εκπαίδευση και προωθεί ως λόμπι την εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού. Η μόνη πιθανή ερμηνεία που κάποιος μπορεί να δώσει είναι ότι η ισχυρή παρουσία της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στην εκδήλωση δεν αναδεικνύει μόνο την συμπόρευσή της με τον Σύνδεσμο των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων (η οποία είναι γνωστή στον κλάδο μας και στην κοινωνία) αλλά κυρίως την ιδεολογική συγγένειά της με τις αρχές και τους στόχους του συγκεκριμένου λόμπι, γεγονός εξαιρετικά προβληματικό και ανησυχητικό σε σχέση με το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα.
Τέλος, η παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου στη συγκεκριμένη εκδήλωση φανερώνει και την επιλεκτική της στάση στο δημόσιο διάλογο. Είχε αρνηθεί την πρόσκλησή μας στην παρουσίαση της έρευνας για το Big Quit στην ιδιωτική εκπαίδευση (όπου ανταποκρίθηκαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και εκπρόσωποι των συνδικάτων), διότι προφανώς δεν θέλει να μπει σε μια συζήτηση που θα αναδεικνύει τα φλέγοντα ζητήματα και τις παθογένειες του χώρου μας και που θα δυσαρεστούσε τους πολιτικούς της συμμάχους, δηλ. τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών. Πρέπει να θυμίσουμε όμως στην κ. Υπουργό ότι στις δημοκρατικές και ανοιχτές κοινωνίες, οι κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως πολιτικού χρώματος, διαβουλεύονται με όλους τους κοινωνικούς εταίρους, ακόμη κι αν διαφωνούν με τις απόψεις τους.
Ποια είναι η αμφιλεγόμενη Μ.Κ.Ο. ECNAIS
Όταν η ECNAIS εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο δημόσιο διάλογο, ζητώντας από την τότε ελληνική κυβέρνηση τη ριζική αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση (κάτι που επετεύχθη με το Νόμο Κεραμέως τον Ιούλιο του 2020…) ισχυριζόμενη ότι έχει δήθεν «συμβουλευτικό status στην Κομισιόν και στο Συμβούλιο της Ευρώπης», το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ μαζί με το Κλαδικό μας Ινστιτούτο εκπόνησαν μια έρευνα τόσο για το ρόλο της ECNAIS όσο και για το τοπίο της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη . Στο σύνδεσμο που επισυνάπτεται μπορεί ο αναγνώστης να βρει το πλήρες κείμενο της έρευνας, αναφέρουμε όμως εδώ συνοπτικά σημαντικά στοιχεία που αντλήσαμε τότε (το 2016) για την συγκεκριμένη ευρωπαϊκή Μ.Κ.Ο. που προβληματίζουν για την παρουσία και το ρόλο της στο δημόσιο διάλογο:
Όχι μόνο δεν έχει συμβουλευτικό status στο Συμβούλιο της Ευρώπης, αλλά έχει αποβληθεί από αυτό το 2014 λόγω μη τήρησης των απαιτούμενων προϋποθέσεων!
Δεν διαθέτει συμβουλευτικό status στη Κομισιόν (τέτοιο status δεν υφίσταται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή), απλώς είναι εγγεγραμμένη σε μια λίστα Διαφάνειας μαζί με άλλες 6.000 περίπου Μ.Κ.Ο. που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη.
Τα μέλη της δεν συμμετέχουν σε καμία ομάδα διαβούλευσης και σε καμία ομάδα ειδικών.
Κυρίως όμως η ΕCNAIS δεν αποτελεί κοινωνικό εταίρο στα διεθνή fora και δεν μπορεί να εκπροσωπήσει εργοδοτικούς φορείς, διότι είναι απλή Μ.Κ.Ο. και όχι εργοδοτική οργάνωση.
Επομένως, η αμφιλεγόμενη αυτή Μ.Κ.Ο., που εκπροσωπεί κυρίως αμιγώς ιδιωτικά σχολεία, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα lobby πίεσης επιχειρηματικών συμφερόντων σε διάφορες χώρες με ελάχιστη δυνατότητα παρέμβασης. Εκτός, δυστυχώς, από την Ελλάδα, που γίνεται δεκτή με τιμές από την ίδια την Υπουργό Παιδείας και, κατ’ επέκταση, την ελληνική κυβέρνηση...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη