Warning message

Unable to retrieve https://youtu.be/pTaAn22VRYE?t=157 at this time, please check again later.
ΝΕΚΡΟΜΑΝΤΕΙΟ-ΑΧΕΡΟΝΤΑ

 

Σε αυτό το βίντεο, θα μιλήσουμε για το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.

Μαντική είναι η τέχνη κατά την οποία ο πιστός, μέσω της παράκλησης, αποζητά την πρόβλεψη των μελλούμενων, ώστε να έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει τη ζωή του κατά το συμφέρον του. Τα πιο σημαντικά μαντεία της ελληνικής αρχαιότητας ήταν του Απόλλωνα στους Δελφούς, του Διός στη Δωδώνη της Ηπείρου, του Τροφωνίου στη Λιβαδειά, του Ασκληπιού στην Επίδαυρο και το νεκρομαντείο του Αχέροντα στην Πρέβεζα.

Σε αυτό το βίντεο, θα μιλήσουμε για το Νεκρομαντείο του Αχέροντα. ►Πηγές (Bibliography) ✔Ιστορία-του-Ελληνικού-Έθνους-Τόμος-2-1000-500-π-Χ-History-of-the-Greek-Nation-Vol-2-1000-500-B-C - Κ. Παπαρρηγόπουλος.

https://youtu.be/pTaAn22VRYE?t=157

Το πιο φημισμένο νεκρομαντείο του αρχαίου ελληνικού κόσμου βρίσκεται κοντά στις βορειοδυτικές όχθες της Αχερουσίας λίμνης, στο σημείο όπου ενώνονται τα ποτάμια του Άδη, ο Αχέροντας με τον Κωκυτό.

Στις αρχαίες πηγές η τοποθεσία της Αχερουσίας λίμνης περιγράφεται ως το σημείο κατάβασης των νεκρών στον Άδη και η Εφύρα, η πόλη της Ηπείρου που βρίσκεται λίγο βορειότερα, συνδέεται με πανάρχαιη λατρεία της θεότητας του θανάτου.

Στο νεκρομαντείο πήγαιναν οι πιστοί για να συναντήσουν τις ψυχές των νεκρών, που μετά την απελευθέρωσή τους από το σώμα αποκτούσαν την ικανότητα να προβλέπουν το μέλλον.

Η παλαιότερη αναφορά του νεκρομαντείου του Αχέροντα γίνεται από τον Όμηρο στην Οδύσσεια, όταν η Κίρκη συμβουλεύει τον Οδυσσέα να συναντήσει στον Κάτω Κόσμο τον τυφλό μάντη Τειρεσία και να πάρει χρησμό για την επιστροφή στην πατρίδα του (κ 488 κ.ε.), και αμέσως παρακάτω δίνει τη συναρπαστική περιγραφή της καθόδου του Οδυσσέα, ενός θνητού, στον Άδη (λ 24 κ.ε.).

Η ομοιότητα της ομηρικής περιγραφής με τη θέση του νεκρομαντείου είναι εκπληκτική, στοιχείο που παρατηρεί και ο Παυσανίας σχεδόν χίλια χρόνια αργότερα, θεωρώντας ότι ο Όμηρος πρέπει να είχε δει τα μέρη αυτά (1.17.5). Ωστόσο, στην ελληνική μυθολογία και άλλοι ήρωες είχαν τολμήσει αυτή την κατάβαση στον Άδη: ο Ορφέας για να φέρει στη γη την αγαπημένη του Ευρυδίκη, ο Ηρακλής για να φέρει στο βασιλιά Ευρυσθέα τον Κέρβερο, τον τρικέφαλο σκύλο-φύλακα της εξόδου από τον Άδη, και ο Θησέας με τον Πειρίθου για να αρπάξουν την Περσεφόνη.

Το νεκρομαντείο του Αχέροντα είναι κτισμένο στην κορυφή ενός λόφου και για την κατασκευή του χρειάσθηκε να ισοπεδωθεί ο βράχος. Ένας πολυγωνικός ορθογώνιος περίβολος με είσοδο στη βόρεια πλευρά περιβάλλει ένα τετράγωνης κάτοψης κτήριο, το κυρίως ιερό. Αυτό χωρίζεται με δύο παράλληλους τοίχους σε μια κεντρική αίθουσα και δύο πλάγια κλίτη. Κάτω από την κεντρική αίθουσα βρίσκεται μια υπόγεια αίθουσα, λαξευμένη στο βράχο, η οροφή της οποίας στηρίζεται σε δεκαπέντε πώρινα τόξα. Πρόκειται για το σκοτεινό ανάκτορο της Περσεφόνης και του Άδη. Σύμφωνα με τα αρχαιολογικά ευρήματα το τμήμα αυτό του ιερού χρονολογείται στους πρώιμους ελληνιστικούς χρόνους (τέλη 4ου – 3ου αι. π.Χ.). Σε μια δεύτερη οικιστική φάση, στο τέλος του 3ου αι. π.Χ., προστέθηκε στα δυτικά του αρχικού ιερού ένα συγκρότημα με μια κεντρική αυλή, γύρω από την οποία υπήρχαν δωμάτια και αποθήκες. Πρόκειται για χώρους που χρησίμευαν για τη διαμονή των ιερέων και των επισκεπτών του ιερού.

Η αρχιτεκτονική μορφή του οικοδομήματος μπορεί να συγκριθεί με ένα μεγαλοπρεπές ταφικό μνημείο, με μαυσωλείο, όπως αυτά διαμορφώθηκαν στα τέλη του 5ου αι. π.Χ. στη Μικρά Ασία και στην Ανατολή για την ταφή διάφορων ηγεμόνων (π.χ. μνημείο του Μαυσώλου στην Αλικαρνασσό). Η κατασκευή του με επιμελημένη πολυγωνική τοιχοδομία, σιδερόφρακτες πύλες, εσωτερική διαίρεση με διαδρόμους, ήταν προσαρμοσμένη στη χθόνια λατρεία και στις τελετουργίες της. Οι πιστοί έμπαιναν σε ένα σκοτεινό διάδρομο και ο ιερέας τους οδηγούσε στους κατάλληλους χώρους για να γίνει η προετοιμασία τους. Εκεί έπρεπε να κάνουν δίαιτα, να απαλλαγούν από τα μιάσματα με κάθαρση και να τελέσουν θυσίες. Μετά έμπαιναν στη μεγάλη σκοτεινή αίθουσα για να συναντήσουν τις ψυχές των νεκρών.

Οι εργασίες έφεραν στο φως εκατοντάδες αγγείων, που περιείχαν προσφορές, λυχνάρια, αλλά και μικρότερα αγγεία, τα οποία ήταν συχνά διακοσμημένα με το ρυθμό ”δυτικής κλιτύος”, ενώ στις αποθήκες βρέθηκαν, επίσης, μυλόπετρες, θαλασσινά όστρεα, γεωργικά και οικοδομικά εργαλεία, ειδώλια της θεάς Περσεφόνης και του Κέρβερου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-deuteris-eukairias-2.jpg
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από 16 έως 25 Ιουνίου 2025 για αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Πρόσκληση απόσπασης μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για το σχολικό έτος 2025-2026
αστυν
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
Ένα βρέφος, μια 41χρονη και ένας 18χρονος μεταξύ των θυμάτων σε αιματηρή συμπλοκή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Westfest στο Σολτ Λέικ Σίτι
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
taksi
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα, ενώ η Ένωση ζητά άμεση κατάργηση της εισφοράς και διεύρυνση των θέσεων
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Μια γιορτή για όλους
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμαριάς και ο «Ηλιάτορας» ενώνουν δυνάμεις για ένα διήμερο δράσεων, τέχνης και συζητήσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση και...
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών