amfitheatro-aei-foitites
Alexandros Michailidis / SOOC
Τα προσκόμματα για την αντιστοίχιση των πτυχίων είναι πολλά εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο εγωιστικά συντεχνιακές συμπεριφορές

Το 1983 τα ΚΑΤΕΕ μετεξελίχθηκαν δια νόμου σε ΤΕΙ δίχως να χαρακτηριστούν Ανώτατα Ιδρύματα αλλά ως τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως επαγγελματίες σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα οι απόφοιτοι των σχολών εντάσσονταν στην κατηγορία ΤΕ. Το ίδιο ισχύει και σήμερα ακόμα και μετά τρία χρόνια από την Πανεπιστημιοποίησης τους. Άλλωστε αποτελεί κανόνα ότι αναβάθμιση εκτελείται σε ήδη πετυχημένους θεσμούς που έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο νέο φορτίο. Τα προσκόμματα για την αντιστοίχιση των πτυχίων είναι πολλά εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο εγωιστικά συντεχνιακές συμπεριφορές.

Τον συγκεκριμένο σκοπό εξυπηρετούν δικαιολογίες που δεν έχουν υπόσταση:

  1. «Στα Πανεπιστήμια η βάση εισαγωγής ήταν υψηλότερη». Ίσχυε ως γενικός κανόνας στο παρελθόν αν και υπήρχαν από την δεκαετία του 1980 Τμήματα ΤΕΙ (πχ Πληροφορικής, Διατροφής κ.α.) με υψηλότερες βάσεις από Πανεπιστημιακές Σχολές. Στο διάβα του χρόνου αυξήθηκαν τα φαινόμενα με τις βάσεις εισαγωγής σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, κυρίως της Περιφέρειας, με φοιτητές να εισάγονται με πολύ χαμηλούς βαθμούς (Γεωπονία Ορεστιάδας. Δασολογία Ορεστιάδας). Μάλιστα πριν την καθιέρωση του κόφτη της βάσης εισαγωγής εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια φοιτητές με άθροισμα γραπτών μηδέν (0).
     
  2. «Τα ΤΕΙ είχαν τρίχρονη διάρκεια σπουδών και μισό έτος Πρακτικής Άσκησης». Πράγματι! Μέχρι την επίσημη δια νόμου ανωτατοποίηση τους το 2001 όταν και αυξήθηκαν τα έτη σπουδών. Αν ενδοσκοπήσουμε  στα τρία χρόνια σπουδών θα αποκαλυφθεί ότι τα προγράμματα σπουδών ήταν δομημένα ώστε ανά εξάμηνο, το άθροισμα των διδακτικών  ωρών των μαθημάτων, να είναι 32 εβδομαδιαίως. Απλούστερα 32 ώρες μάθημα την εβδομάδα. Άραγε πόσες ήταν οι αντίστοιχες ώρες για Πανεπιστημιακές Σχολές;
     
  3. «Οι καθηγητές των ΤΕΙ δεν ήταν όλοι διδάκτορες». Πράγματι την δεκαετία του ’80 δεν ήταν. Στα Κεντρικά ΤΕΙ βέβαια, μεγάλη μερίδα τους είχαν διδακτορικό τίτλο και πλούσιο ερευνητικό έργο. Κάποιοι ήταν κάτοχοι μεταπτυχιακού που σαφώς δεν ήταν σύνηθες όπως στις μέρες μας.  Τι ίσχυε όμως για τα Πανεπιστήμια της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Ιταλίας; Ήταν όλοι οι καθηγητές διδάκτορες; Ξένα πανεπιστήμια, που πολλοί Έλληνες φοίτησαν και πήραν πτυχία.

Σήμερα οι πτυχιούχοι ΤΕΙ σε μεγάλο ποσοστό κατέχουν μεταπτυχιακούς τίτλους. Ως εργαζόμενοι εντάσσονται στην κατηγορία ΤΕ που υπολείπεται μισθολογικά της κατηγορίας ΠΕ. Στον δημόσιο τομέα  κάποιος πτυχιούχος ΤΕ με μεταπτυχιακό τίτλο από το ίδιο πανεπιστήμιο με κάποιον ΠΕ συνάδερφο του, ουσιαστικά αμείβεται λιγότερο  για τον ίδιο μεταπτυχιακό τίτλο που κατέχουν και οι δύο.  

Όσοι ήμασταν από τους πρώτους σπουδαστές των ΤΕΙ έχουμε πλέον περιορισμένο επαγγελματικό ορίζοντα. Τα χρόνια πέρασαν. Η δικαίωση δεν ήρθε. Τα ΤΕΙ καταργήθηκαν και ακόμα εκκρεμεί η έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τις σχολές πτυχιούχων  Μηχανικών.

Ως υπάλληλοι θεωρούμε πως η λύση είναι η ένταξη σε κοινή κατηγορία εκπαίδευσης Ανώτατης Εκπαίδευσης (Α.Ε.).

40 χρόνια μετά οι πτυχιούχοι ΤΕΙ αναζητούμε ταυτότητα από την Πολιτεία.   

Χριστόπουλος Αθανάσιος

Πτ. Μηχανικός Έργων Υποδομής ΤΕ, MSc

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προκ
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
Η απόφαση που προκαλεί σοκ: Παιδιά στέλνονται σε πρόχειρες προκάτ αίθουσες σε χώρο που δεν επαρκεί, εγείροντας φόβους για την ασφάλειά τους
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο