Την πρόθεση της να μην αφήσει τη Γαύδο και να μετοικήσει σε περιοχή της Κρήτης προκειμένου να παιδιά της να μπορέσουν να πάνε στο Γυμνάσιο διατύπωσε μιλώντας στον Γαύδος fm 88.8 η μητέρα των δύο μαθητών κ. Έφη Γεωργακά.
«Ντροπή μια μάνα που ζει στα σύνορα να παρακαλεί για σχολείο»
«Τα παιδιά μας είναι ευτυχισμένα εδώ και δεν θέλουμε να φύγουμε» αναφέρει η Έφη Γεωργακά Λουγιάκη, μητέρα τριών παιδιών - τα δύο από τα οποία φέτος μεταβαίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Λύση για να παραμείνουν τα παιδιά της ακριτικής Γαύδου στο νησί και να μην αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους για να φοιτήσουν σε γυμνάσιο της Κρήτης, ζητά από την πολιτεία ο μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιος.
Με δημόσια παρέμβαση του, καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μην αντιμετωπίσει την εσχατιά της Ευρώπης σαν μια απλή περίπτωση παραμεθόριας περιοχής , αλλά να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση γυμνασίου.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδει η neakriti.gr, ο μητροπολίτης, παίρνει ξεκάθαρα αποστάσεις από τις θέσεις που έχουν διατυπώσει η αντιπεριφέρεια Χανίων και ο δήμος Γαύδου και τάσσεται κατά της θέσπισης επιδόματος για τις οικογένειες ακριτών που αναγκάζονται να ξεριζωθούν από τον τόπο τους για εκπαιδευτικούς λόγους, επισημαίνοντας πως μια τέτοια προοπτική, καταργεί κάθε κίνητρο παραμονής των ακριτών στα σύνορα.
Την ίδια στιγμή η οικογένεια ,της οποίας τα δύο από τα τρία παιδιά θα φοιτήσουν σε γυμνάσιο, βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα, μια ανάσα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Έχοντας ενημερωθεί από τον περασμένο Ιανουάριο – οπότε και βρέθηκε στη Γαύδο με αφορμή την επίσκεψη της προέδρου της Δημοκρατίας για τον εορτασμό των Θεοφανίων - για το αδιέξοδο μπροστά στο οποίο θα βρισκόταν σύντομα η οικογένεια Λουγιάκη, ο μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιος σημειώνει στην επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα: «Οι οικογένειες αυτές που συνειδητά επιλέγουν την διαμονή τους στα σύνορα της πατρίδας μας, με ό,τι δυσκολίες και στερήσεις αυτό συνεπάγεται, δεν είναι άξιες μόνον επαίνων πολλών, αλλά οφείλει, είναι χρέος της πολιτείας, ως και όλων των συναρμόδιων θεσμών και φορέων, όχι απλά να στηρίζουν και ενισχύουν την παραμονή τους στα ακριτικά μας σύνορα, αλλά και να παρέχουν κίνητρα παραμονής τους, ως και επιπλέον ελκυστικά κίνητρα επιλογής και άλλων οικογενειών για μόνιμη ή έστω πολυετή κατοίκηση στα ακριτικά σύνορα της Πατρίδας».
Ο κ.κ. Αμφιλόχιος εξηγεί ότι αν η μητέρα με τα τρία της παιδιά ξεριζωθούν από τη Γαύδο αυτόματα ο πατέρας θα στερηθεί την οικογένεια του και αντίστοιχα τα παιδιά τον πατέρα τους και επιπλέον το τέταρτο παιδί του νησιού θα μείνει μόνο του, με δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση του. Θέτει δε εμμέσως πλην σαφώς και εθνικά ζητήματα υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: «Διερωτώμαι: Στις μοναδικές με παιδιά οικογένειες που ζουν στα σύνορα, όπως η Γαύδος, τι είδους κίνητρα θα πρέπει να δίδονται; Κίνητρα να φεύγουν, να εγκαταλείπουν τον ακριτικό αυτό τόπο, που συνειδητά επέλεξαν να χτίσουν τις ζωές τους ή κίνητρα να μείνουν, να φυλάξουν τον τόπο, να τον κρατούν ζωντανό; Και εάν αναγκαστούν να φύγουν, να ξεριζωθούν, από τα σύνορα, από τον τόπο τους, ποιοι θα κατοικήσουν σε αυτόν;»
Στο μεταξύ, η κ. Έφη Γεωργακά Λουγιάκη, μητέρα τριών παιδιών – τα δύο από τα οποία φέτος μεταβαίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως και ο σύζυγος της, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα. «Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε την οικογένεια μας εδώ. Ο σύζυγος μου ζει όλη του τη ζωή στο νησί κι εγώ βρίσκομαι εδώ δεκαπέντε χρόνια και υπεραγαπώ τον τόπο. Τα παιδιά μας είναι ευτυχισμένα εδώ και δεν θέλουμε να φύγουμε». Η ίδια ,φανερά απογοητευμένη από την απροθυμία της πολιτείας να στηρίξει τους ακρίτες αρνούμενη να ιδρύσει γυμνάσιο, διερωτάται «ποιος είναι αυτός που θα κρίνει τι είναι καλύτερο για τα παιδιά. Δεν μπορεί η πολιτεία να ανοίξει στα σύνορα της Ελλάδας ένα γυμνάσιο ενώ μπόρεσε να δημιουργήσει δήμο τιμής ένεκεν επειδή βρισκόμαστε στα σύνορα;».
Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής με έγγραφο του προς το Υπουργείο Παιδείας, ζήτησε τη θεσμοθέτηση οικονομικού βοηθήματος για τους μαθητές των ακριτικών νησιών στα οποία δεν λειτουργούν Γυμνάσια και Λύκεια προκειμένου να υποστηριχθούν οι οικογένειές τους, για μπορούν τα παιδιά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους, αίτημα στο οποίο συμφώνησε η δημοτική αρχή της Γαύδου.
«Ως Δήμος δεν διαθέτουμε ούτε την κατάλληλη τεχνογνωσία, ούτε την αρμοδιότητα να αποφασίσουμε για το πού είναι ορθό παιδαγωγικά, κοινωνικά και ακαδημαϊκά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους τα παιδιά, κάτι που υπονοείται από την επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων με την οποία συμφωνούμε και που από τη μεριά μας ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας που έχει την ευθύνη να αποφασίσει και να πράξει» αναφέρει σε ανακοίνωση του ο δήμος Γαύδου.
Η οικογένεια ωστόσο των τριών από τα συνολικά τέσσερα παιδιά που ζουν μόνιμα στην ακριτική Γαύδο, δεν αποδέχεται την οικονομική ενίσχυση ξεκαθαρίζοντας πως δεν ζητά αντάλλαγμα για να εγκαταλείψει το νησί, αλλά κίνητρα για να παραμείνει σε αυτό δημιουργώντας τους μελλοντικούς πολίτες του μικρότερου δήμου της ελληνικής επικράτειας.
Η μητέρα της Κέλλυς και του Νικόλα, αυριανών μαθητών του γυμνασίου που ακόμη δεν γνωρίζουν που θα τους βρει το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, έχει απευθυνθεί μέχρι και στον Πρωθυπουργό. Η φωνή της όμως, αν και αντηχεί από το νοτιότερο άκρο της Ευρώπης σε κάθε σπιθαμή ελληνικής γης, δεν έχει ακουστεί στο πρωθυπουργικό γραφείο το οποίο δεν έχει δώσει την παραμικρή απάντηση. «Είναι ντροπή για την πολιτεία, μια μάνα που μεγαλώνει τρία παιδιά στα σύνορα της Ελλάδας μας να παρακαλάει να ανοίξει ένα σχολείο» σημειώνει η κ. Έφη Γεωργακά Λουγιάκη, ελπίζοντας έστω την ύστατη στιγμή, το Υπουργείο να πράξει το χρέος του απέναντι στους ακρίτες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη