varoufakis
ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ / INTIME NEWS
«Τους φοιτητές τους θέλετε πελάτες; Ή μέλη Ακαδημαϊκής Κοινότητας; Να το δηλώσετε τουλάχιστον: Θέλετε δίδακτρα παντού! Πείτε το», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιάνης Βαρουφάκης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ

«Δεν θέλουμε ρους φοιτητές πελάτες, αλλά μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας», υπογράμμισε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης, κατά την ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ που βρίσκεται υπό συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

«Με τον νόμο σας όμως προχωράει η υποδούλωση του Πανεπιστημίου στην Τυραννία των Προκαταλήψεων που η Κοινωνία εμφυσά στην Ψυχή τους. Η εμπορευματοποίηση, πελατοποίηση οδηγεί σε συνολική, γενική υποβάθμιση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Αναλυτικά η ομιλία στη Βουλή:

Όταν ο Πρόεδρος της Βουλής καταστρατηγεί τον Κανονισμό της Βουλής θα έπρεπε να νιώθουμε όλοι προσβεβλημένοι. 

Επειδή το Πανεπιστήμιο όμως είναι πολύ σημαντικό ζήτημα για να αναλωνόμαστε σε αυτόν τον τρόπο.

Κυρία Υπουργέ έχετε την συμπαράσταση μας στον χαρακτηρισμό που σας έγινε.

Ο διάλογος όμως που γίνεται, είναι κωφών που πλήττει τον Κοινοβουλευτισμό.

Η κακοφωνία, η αλληλο-δαιμονοποίηση αντιστρόφως ανάλογη των πραγματικών διαφορών των δύο μεγάλων κομμάτων.

Όπως ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ μαζί ψηφίσατε αυτές τις μέρες τους ειδικούς φόρους της ενέργειας.

Στο νομοσχέδιο τώρα, πάρτε την Παιδαγωγική Επάρκεια, θα έπρεπε να κάνεις ένα μεταπτυχιακό στα Παιδαγωγικά Τμήματα και όχι να αποφασίζει ο ΑΣΕΠ την επάρκεια αυτή.

Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση, είναι αντιμεταρρύθμιση. 

Δειλία εκεί που πάτε να μεταρρυθμίσετε πράγματα που πρέπει να μεταρρυθμιστούν αλλά θάρρος και απερισκεψία εκεί που πάτε να κατεδαφίσετε πράγματα που πρέπει να διατηρηθούν ως κόρη οφθαλμού.

Το ζητούμενο για τα ΑΕΙ θα έπρεπε να είναι η παραγωγή και διάχυση δύσκολης γνώσης.

Εσείς υποσχόσασταν ένα επιτελικό κράτος και αντιθέτως κάνετε ένα Micromanagement. Υδροκεφαλισμός δηλαδή και Εγχειρίδιο Κρατισμού και Αυταρχισμού.

Όσον αφορά τη διοίκηση, η ακαδημαϊκή Ελευθερία είναι το προαπαιτούμενο για την παραγωγή δύσκολης γνώσης, επειδή η σημερινή αιρετική σκέψη, η επιστημονική αλήθεια του μέλλοντος.

Ο Νόμος Πλαίσιο του 1982 εισήγαγε την οριζόντια από τα κάτω διαχείριση εντός της κοινότητας εκείνων που θεραπεύουν το γνωστικό αντικείμενο.

Ο Νόμος Κεραμέως τώρα εισάγει μια κάθετη από τα πάνω διαχείριση εναντίον της κοινότητας εκείνων που θεραπεύουν το γνωστικό αντικείμενο.

Μια Καταδικασμένη, Αραχνιασμένη και Ανεπρόκοπη Επιλογή Διαχειριστικού Μοντέλου.

Ένα Συμβούλιο Διοίκησης 6 μελών που θα εκλέγεται και μετά αυτοί θα επιλέγουν 5 Κοσμήτορες για να γίνουν οι 11 του συμβουλίου.

Πάμε τώρα στο "προϊόν" του Πανεπιστημίου, την Δύσκολη Γνώση. Ο Leonard Dickson (1874–1954) έγραφε: «Ευχαριστώ τον Θεό που η Θεωρία των Αριθμών δεν έχει μαγαριστεί από καμία εφαρμογή κι έτσι κανένας επιχειρηματίας δεν νοιάζεται για αυτά που κάνω». 

Η "κρυπτογράφηση" του δημιούργησε σήμερα αγορές όπου διακινούνται τρισεκατομμύρια δολάρια.

Αν ο Dickson σπούδαζε και ερευνούσε σε σύστημα σαν αυτό που φτιάχνει ο Νόμος σας, δεν θα είχε πρόσβαση σε Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, σε Διδακτορικό, ούτε και θα τον προσλάμβαναν ποτέ καθώς το γνωστικό του αντικείμενο δεν θα έβρισκε ποτέ χρηματοδότηση!

Αυτό είναι το παράδοξο της μονάκριβης, ανεκτίμητης, δύσκολης γνώσης: Η γνώση που τελικά δημιουργεί τεράστια κέρδη δεν θα παραχθεί ποτέ αν οι ερευνητές κρίνονται στη βάση της πιθανότητας η έρευνά τους να είναι επικερδής.

Η δύσκολη γνώση είναι κάτι σαν την πραγματική καλοσύνη, μόνο ως αυτοσκοπός μπορεί να υπάρξει η καλοσύνη για την καλοσύνη γιατί το προαπαιτούμενο της αυθεντικής καλοσύνης είναι να μην έχει ωφελιμιστικά κίνητρα, μόνο τότε μπορεί να ωφελήσει. Το ίδιο και η έρευνα, μπορεί να βοηθήσει την Οικονομία μόνο αν δεν γίνεται για να βοηθήσει την Οικονομία αλλά γίνεται ως αυτοσκοπός.

Η εμπορευματοποίηση της έρευνας μετατρέπει ένα ανεκτίμητο προϊόν σε μια απαξιωμένη υπηρεσία.

Η ακαδημαϊκή ελευθερία δεν είναι πολυτέλεια.

Η ακαδημαϊκή ελευθερία από την εξουσία κράτους και αγορών είναι το προαπαιτούμενο για την Επιστημονική Γνώση.

Η αιρετική άποψη του σήμερα, οι επιστημονικές κατακτήσεις του αύριο.

Όμως, οι μάνατζερς και οι αγορές δεν θα χρηματοδοτήσουν ποτέ την αιρετική σκέψη κι έτσι ένα σύστημα σαν το δικό σας θα καταστρέψει ανεκτίμητες μελλοντικές αξίες.

Όσον αφορά την διασύνδεση πανεπιστημίου και οικονομίας ναι, χωρίς όμως εξάρτηση και υποδούλωση πανεπιστημίου στην αγορά.

Ναι στην πρακτική προπτυχιακών, όχι καμία διασύνδεση με την βαθμολογία.

Ναι στο διδακτορικό, όχι με επίβλεψη και κρίση από επιχειρήσεις, αλλά από την Ακαδημαϊκή Κοινότητα.

Ναι στο Spin Off, όχι όμως να κρίνει την εξέλιξη.

Ναι στη δια βίου, όχι στα ΙΕΚ και στην μετατροπή σε εμπόρευμα και πηγή εσόδων.

Τους φοιτητές τους θέλετε πελάτες; Ή μέλη Ακαδημαϊκής Κοινότητας;

Υπάρχει ένας διμέτωπος για να εισαχθούν δίδακτρα παντού.

Μεταπτυχιακά από τα πάνω και τα ξενόγλωσσα και θερινά προπτυχιακά από τα κάτω.

Να το δηλώσετε τουλάχιστον: Θέλετε δίδακτρα παντού! Πείτε το. 

Να γίνει μια σοβαρή συζήτηση ξανά:

Γιατί να μην πληρώνουν οι φοιτητές; Τρεις λόγοι:

1.  Αναποτελεσματικότητα: Χάνονται ταλέντα, γνώση και αξίες όταν η επιλογή γίνεται στη βάση της Οικονομικής Επιφάνειας της Οικογένειας.

2.  Μακροοικονομικές Επιπτώσεις: Νέο Κύμα Υπερχρέωσης, Νέα Κόκκινα Φοιτητικά Δάνεια.

3.  Διάβρωση της ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών: Εξάρτηση Τμημάτων στην προσέλκυση "πτυχίων απορρυπαντικών", κατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων και προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που μοναδικό στόχο έχουν να προσελκύσουν "πελάτες".

Η αντίληψη σας για φοιτητές ως «πελάτες» σκοντάφτει και στο ότι δεν έχουν δίκιο,  εξ ορισμού.

Η υποχρέωσή μας λοιπόν πρέπει να είναι: Η απελευθέρωση των νέων ανθρώπων από την Τυραννία των Προκαταλήψεων που η Κοινωνία εμφυσά στην Ψυχή τους.

Με τον νόμο σας όμως προχωράει η υποδούλωση του Πανεπιστημίου στην Τυραννία των Προκαταλήψεων που η Κοινωνία εμφυσά στην Ψυχή τους.

Η εμπορευματοποίηση, πελατοποίηση οδηγεί σε συνολική, γενική υποβάθμιση. 

Πάμε τώρα στους φοιτητικούς σύλλογους.

Οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και η αποπολιτικοποίηση, αποστειρώνει το Πανεπιστήμιο και το καθιστά supermarket πτυχίων (άλλο πράγμα η κομματοκρατία).

Έξω το κράτος από τους φοιτητικούς συλλόγους. Όλη η δύναμη πρέπει να βρίσκεται στους ίδιους.

Με ποιο δικαίωμα θα ορίσετε εσείς τον τρόπο λειτουργίας των φοιτητικών συλλόγων; Τόσο κρατιστές πια;

Όσον αφορά το προσωπικό, η κάθετη από τα πάνω διοίκηση σε συνδυασμό με την εμπορευματοποίηση πτυχίων και έρευνας οδηγεί συνθήκες ασφυκτικές για το προσωπικό που άγεται και φέρεται από βραχύβιες αναγνώσεις των ορέξεων μιας αγοράς που δεν ξέρει τι θα έχει αξία αύριο.

Καθηγητές με αυξημένη εξουσία επί μίζερων, ανήμπορων τμημάτων, βαστάζων, εξευτελιζόμενων ως τα 50 τους, και ένα ερευνητικό πρεκαριάτο σε ανασφάλεια, με καμία πρόσβαση σε πραγματικά ερευνητικά προγράμματα (η τραγωδία των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και η ανάγκη για Εθνικά Προγράμματα Βασικής Έρευνας).

Επί της ουσίας, αν το το δούμε ιστορικά και πιο σφαιρικά πέρα από την ανάγνωση του νομοσχεδίου η Νέα Δημοκρατία ποτέ δεν συμβιβάστηκε με 2 καινοτόμες άκρως προοδευτικές νομοθετικές τομές της 1ης κυβέρνησης Ανδρέα Παπανδρέου:

Του 1983 το Φεμινιστικό Οικογενειακό Δίκαιο που απαντήσατε με αντιφεμινιστικό ρεβανσισμό μέσω της Συνεπιμέλεια.

Του 1982 το Νόμο Πλαίσιο που απαντήσατε με την Ατζέντα Αμερικανικής Πρεσβείας (Wikileaks) και τον ρεβανσισμό εναντίον ΝΠ 1982 με το Νομοσχέδιο Κεραμέως.

Με ΜΑΤ στις Σχολές.

Με την Ελάχιστη Βάση και τις προσλήψεις απόφοιτων κολλεγίων.

Ως λομπίστες, ατζέντηδες που αβαντάρετε τα Κολλέγια της Συμφοράς, όπου πολλοί καλοί διδάσκοντες πολτοποιούνται από αδίστακτους κολλεγιάρχες.

Βλέπετε το Δημόσιο Πανεπιστήμιο όπως προ του 1948 έβλεπαν οι Βρετανοί γραφειοκράτες από το κτήριο του India House στο Aldwych του Λονδίνου τα τεχνικά κολλέγια στην Καλκούτα ή την Βομβάη, όπου αποκτούσαν κάποιες δεξιότητες η Ινδική νεολαία.

Καθώς τα δικά τους τα παιδιά δεν θα πήγαιναν ποτέ εκεί, ελάχιστες δαπάνες, ελάχιστη παιδεία, μίζερα δίδακτρα για πρόσβαση σε αυτήν, υποτυπώδης έρευνα μόνο στο βαθμό που έβρισκαν κάποιες χορηγίες.

Έτσι κι εσείς με το ΙΒ.

Είναι λάθος και απρεπές να χαρακτηρίζεστε αποτυχημένη υπουργός παιδείας.

Είστε, απλά, ένας κρίκος της αλυσίδας Σουφλιά-Σπηλιωτόπουλου-Διαμαντοπούλου-Γαβρόγλου που κοινό στόχο είχε και έχει την πολιτική διαχείριση της απαξίωσης ενός δημόσιου πανεπιστημίου για το οποίο η άρχουσα τάξη δεν ενδιαφέρεται πια.

Απ΄ όλους αυτούς τους Υπουργούς Παιδείας ίσως αποδειχτείτε η πιο αποτελεσματική ως προς τον στόχο της κατεδάφισης ό,τι απέμεινε από το δημόσιο πανεπιστήμιο που, λόγω του ηρωισμού μελών ΔΕΠ και φοιτητών, σε πείσμα της πολιτικής ηγεσίας, συνεχίζει να παράγει αξίες.

Αξίες που το ΜέΡΑ25 θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις.

Αξίες που, για να στηριχτούν, πρέπει πρώτα απ΄ όλα να μπει τέλος στην κωμωδία των Εκπαιδευτικών Μεταρρυθμίσεων κάθε διάττοντος Υπουργού Παιδείας.

Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, αλλά διορισμένο μόνο κατά το 1/3 από τα κόμματα και τα 2/3 να είναι κληρωτά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και "ένορκοι".

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού
Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής υπογραμμίζοντας «στόχος να προσπαθήσουμε μέσα από την...
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού