Ολοήμερο «μακράς διαρκείας»
Πώς θα καλυφθεί η έλλειψη υποδομών στα ελληνικά δημόσια σχολεία; Λίγες σκέψεις για τα νέα Ολοήμερα «μακράς διαρκείας»

Τον Ιούνιο, ζητούσαμε δηλώσεις από τους γονείς των μαθητών των δημοτικών σχολείων αν επιθυμούν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ολοήμερο.

Σε θετική περίπτωση ανέφεραν αν θα αποχωρούν στις 3 ή στις 4. Αυτά ζητούσε το υπουργείο με εγκύκλιό του, στα πλαίσια  του  προγραμματισμού του. Λέμε  τώρα  γιατί…….

Λίγες ημέρες μετά ο πρωθυπουργός- με πρόσχημα το δημογραφικό- εξήγγειλε ότι τα ολοήμερα θα μπορούν να λειτουργούν μέχρι τις 6. Λίγες ημέρες μετά η υπουργός Παιδείας το έκανε 5.30. Τέτοια σοβαρότητα, τέτοια οργάνωση, τέτοιος προγραμματισμός.

* Αρχικά ας αναφερθούμε στην ιδρυματοποίηση που τείνει να δημιουργηθεί για μαθητές που έρχονται στις 7 το πρωί (Πρωινή Ζώνη) και θα αποχωρούν στις 5.30 . Βράδυ θα έρχονται, βράδυ θα φεύγουν. Ο θεσμός της οικογένειας θα δεχτεί ένα επιπλέον πλήγμα.

* Πώς θα καλυφθεί η έλλειψη υποδομών στα ελληνικά δημόσια σχολεία;

* Πού θα τρώνε τα παιδιά;  Που θα ξεκουράζονται, όταν δεν υπάρχουν οι  κατάλληλες αίθουσες ;Εκεί που έγραφαν όλη τη μέρα; Για ποια εστιατόρια μιλάει το υπουργείο; Πού τα έχει δει;Τα  περισσότερα  σχολεία  είναι  ΗΔΗ  ακατάλληλα και  χωρίς υποδομές.

 Χωρίς  ελεύθερους χώρους για παιχνίδι ή αυλές ανάλογες του αριθμού των μαθητών κάθε  σχολείου.

( στο Μαρούσι, για  23  ολόκληρα  χρόνια  κάποιοι, συστέγαζαν στο ίδιο κτήριο και την ίδια αυλή, Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και το θεωρούσαν  και  νόμιμο)

* Σε  μια  εποχή που ο κορωνοιός συνεχίζει όχι μόνο  να  υπάρχει, αλλά   τα  νέα στελέχη  αυτού να είναι  πιο μεταδοτικά;

Θα προσλάβουν επιπλέον καθαρίστριες; Θα έρχονται και το πρωί, και το μεσημέρι, και το βράδυ για καθαριότητα; Στα νηπιαγωγεία που είναι 3 ωρών εργαζόμενες πώς θα φροντίζουν την υγιεινή των σχολείων; Ποιοι καθαριστές θα  απολυμαίνουν  συνέχεια  τους  χώρους;; Πως  θα  γίνεται  ο αερισμός των  αιθουσών, ειδικά το χειμώνα, όταν  οι  αίθουσες  αυτές  θα χρησιμοποιούνται  από  το  πρωί στης 7 η ώρα  έως  6 το απόγευμα;

* Με τι χρήματα θα κρατιέται τόσες ώρες ζεστό το σχολείο όταν το ταμείο όλων των σχολείων τείνει στο μηδέν;

Ήδη έχουμε αφήσει πίσω τη συντήρηση των κτιρίων και την αγορά παιδαγωγικού και αθλητικού υλικού μιας και το πετρέλαιο απορροφά το σύνολο της κρατικής επιχορήγησης. Πολλά σχολεία ήδη χρωστάνε και Διευθυντές πληρώνουν από  την  τσέπη  τους, τα έκτακτα έξοδα.

Ποιοι εκπαιδευτικοί θα στελεχώσουν και θα έχουν την ευθύνη της απογευματινής ζώνης; Πότε θα γίνει η επιμόρφωση που επικαλείται η υπουργός;

Να  θυμίσουμε, ότι  την  φετινή χρονιά που  το  ολοήμερο τελείωνε 4μ.μ, τα  κενά ήταν τόσα  πολλά ,που  πολλές  Διευθύνσεις  Εκπαίδευσης, αυθαίρετα  και με  προφορικές τους  οδηγίες ,ενημέρωναν τους Διευθυντές  των  σχολείων, να  κλείνουν  τα  ολοήμερα, και να μεταφέρουν  τις ώρες αυτών  των  εκπαιδευτικών, για  συμπλήρωμα  στα  κενά  του  πρωινού  ωραρίου. Π.χ  η Διεύθυνση Π.Ε Β Αθήνας

 *Αλήθεια  υπάρχουν διεθνής  έρευνες  από  παιδαγωγούς, παιδοψυχολόγους ,που να  υποστηρίζουν ότι ένα  τέτοιο ,τεράστιο χρονικό διάστημα παραμονής των παιδιών στο  σχολείο, φέρνει θετικά  αποτελέσματα; Αλήθεια  έχει  ζητηθεί  η  γνώμη  τόσο  των Εκπαιδευτικών συλλόγων, όπως  και  του  γονεικού  κινήματος; Και  αλήθεια , είχε  γίνει  ποτέ  τέτοια  συζήτηση;

 *Κάποιες  εξωσχολικές  δράσεις, (πιάνο, αθλητισμός, ξένες  γλώσσες κ.α)  θα  μετακυλήσουν μετά  της  6μ.μ  με  αποτέλεσμα, τα παιδιά  μας  οι  μαθητές  μας, να  γίνουν  οι  σκληρότερα  εργαζόμενοι στη χώρα  μας.

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα έχουν προκύψει για ένα νέο μέτρο που θα ψηφιστεί στη Βουλή αυτές τις μέρες χωρίς να έχει ζητηθεί γνώμη από κανέναν, χωρίς να υπάρξει διαβούλευση με εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς. Ίσως  κάποιους, δεν τους ενδιαφέρει ένα σχολείο μάθησης, δεξιοτήτων, παιδαγωγικής. Το θέλουν «παιδοφυλακτήριο» και μακριά από τις ανάγκες των μαθητών.(ένα  parking ).

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ   ΓΡΙΒΑΣ   

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ,  ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ, ΚΡΙΤΙΚΟΣ  ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...