Κορονοϊός: Τα παιδιά «ξέχασαν» ακόμα και να γράφουν όσο τα σχολεία ήταν κλειστά...
Δυσγραφία λόγω μη εξάσκησης και μείωση ενεργού λεξιλογίου μαθητών, εντόπισαν οι εκπαιδευτικοί

Ακόμα και προβλήματα δυσγραφίας, τα οποία δεν έχουν βάση Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας, αλλά οφείλονται στη μη εξάσκηση της δεξιότητας της γραφής και της ανάγνωσης, προκάλεσε το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων λόγω κορονοϊου και η τηλεκπαίδευση σε πολλούς μαθητές...

Εκτός από αυτό, σε μαθητές Γυμνασίων ιδίως παρατηρήθηκε μείωση του ενεργού λεξιλογίου, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, όταν τα σχολεία επανήλθαν στη δια ζώσης διδασκαλία, οι μαθητές δε μπόρεσαν να συντονιστούν και έκαναν πάρα πολλές απουσίες με αποτέλεσμα να χάσουν τη χρονιά. Αυτά διαπιστώνουν πολλοί εκπαιδευτικοί της τάξης σε σχολεία, ιδίως Γυμνάσια, όπου οι επιπτώσεις του κορονοϊού φάνηκαν έντονα ειδικά στους τελειόφοιτους, οι οποίοι κλήθηκαν για πρώτη φορά εφέτος να δώσουν απολυτήριες εξετάσεις.

Δυσγραφία, πτώση επιδόσεων, μείωση λεξιλογίου

Απολύτως ενδεικτική της κατάστασης, είναι η επιστολή που απέστειλαν στους γονείς των μαθητών της Γ Γυμνασίου με την ευκαιρία της αποφοίτησής τους, οι εκπαιδευτικοί και η διευθύντρια του Γυμνασίου Δροσιάς Αττικής, αποσπάσματα της οποίας ακολουθούν:

«Η χρονιά αυτή χαρακτηρίστηκε στο σύνολό της από τη βαριά σκιά της πανδημίας και κυρίως από τις επιπτώσεις της μακρόχρονης απομάκρυνσης των μαθητών και των μαθητριών από τη διά ζώσης διδασκαλία. Δυστυχώς επαληθεύτηκαν οι προβλέψεις μας για μεγάλο αριθμό απουσιών, που κόστισαν, σε λίγες περιπτώσεις, την επανάληψη της φοίτησης στην ίδια τάξη. Οι απουσίες οφείλονταν άλλοτε σε νόσηση ή προφύλαξη που εσείς παίρνατε προκειμένου να μην έχουμε διασπορά, άλλοτε όμως στην προσέλευση των παιδιών χωρίς την απαραίτητη  δήλωση του σελφτεστ στο σύστημα.

Η απομάκρυνση από τη φυσική τάξη, τις καθημερινές ρουτίνες που αυτή επιβάλλει και υποβάλλει, η μη εξάσκηση στο γραπτό, αλλά και τον προφορικό λόγο, οδήγησαν μοιραία σε αρνητικά αποτελέσματα. Η επίδοση των μαθητών  παρουσίασε πτωτική τάση, κυρίως στις γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου, συγκριτικά με παλαιότερα, δεδομένου ότι οι μαθητές δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία από εξετάσεις. Διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά εμφανίζουν δείγματα δυσγραφίας τα οποία δεν έχουν πάντα βάση Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας, παρά οφείλονται στη μη εξάσκηση της δεξιότητας της γραφής και της ανάγνωσης.  Συχνά παρατηρήθηκε σαφής μείωση του ενεργού λεξιλογίου.

Αντίστοιχη ήταν και η επίδραση των υγειονομικών περιορισμών και της τηλεκπαίδευσης στη συμπεριφορά και τον ψυχισμό των παιδιών: Παρατηρήσαμε διαταραχές στον ύπνο και τη διατροφή.

Σε γενικές γραμμές, οι μαθητές της Γ' τάξης πορεύτηκαν στο επίπεδο των σχέσεων σε πιο γνωστούς δρόμους, συμβατούς με την ηλικία τους. Είχαν προλάβει να γνωρίσουν το σχολικό περιβάλλον, ωρίμασαν με την πάροδο 
του χρόνου και λειτούργησαν σε αυτό χωρίς να δημιουργούνται ιδιαίτερα προβλήματα στις σχέσεις τους με τους άλλους μαθητές.Δέχτηκαν αγόγγυστα τη σύμπτυξη των τμημάτων η οποία ανέτρεψε τη σύνθεση στα νέα τμήματα. Παρά τα συμβάντα στα οποία «πρωταγωνίστησαν» , εν γένει επέδειξαν ωριμότητα στη συμπεριφορά και στήριξαν το 
σχολείο. Στην εκδρομή είχαν άψογη συμπεριφορά.

Στο δυστοπικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύχθηκαν οι έφηβοι μαθητές μας τον καιρό της πανδημίας,  οι εκπαιδευτικοί επέδειξαν στο σύνολό τους, παρά τις δυσκολίες που και οι ίδιοι αντιμετωπίσαμε, υψηλό βαθμό ενσυναίσθησης, υπομονή στην απόπειρα να επαναφέρουμε τους μαθητές στη ζωντανή διδακτική πράξη. Ελπίζουμε ότι τα δύσκολα έχουν πλέον παρέλθει. Οι μαθητές μπορεί να δυσκολεύτηκαν να επανενταχθούν στο φυσικό σχολικό περιβάλλον, όμως έζησαν σε αυτό ένα πλήρες σχολικό έτος που τους προετοιμάζει για το  επόμενο βήμα στο Λύκειο»

Και στα Λύκεια

Η επιστολή αυτή δεν είναι η μόνη. Ανάλογες διαπιστώσεις έχουν κάνει πολλοί εκπαιδευτικοί. Λόγου χάρη, οι  διδάσκοντες του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου διαμαρτυρόμενοι για την επιβολή της ΕΒΕ από εφέτος, αναφέρουν ανάλογα προβλήματα και στους μαθητές του Λυκείου:

«Γνωρίζουμε όλοι τις στρεσογόνες καταστάσεις που βιώνουν όσα παιδιά προετοιμάζονται συνειδητά για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Όμως τα δύο τελευταία χρόνια όλοι οι μαθητές βίωσαν επιπλέον πρωτόγνωρες και οδυνηρές καταστάσεις εξαιτίας της πανδημίας. Τα κλειστά σχολεία, η απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον για μεγάλο διάστημα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η δυσκολία ανθρώπινης επικοινωνίας, οι αλλεπάλληλες νοσήσεις (μαθητών και εκπαιδευτικών) είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλες μαθησιακές ελλείψεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου»

Βέβαια η κ.Κεραμέως δεν έλαβε απολύτως καμία μέριμνα για να απαλύνει τα αποτελέσματα της σχεδόν διετούς απουσίας των μαθητών από τα σχολεία...

H πανδημία μεγέθυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης έκανε σαφές πως η πανδημία μεγέθυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες των μαθητών.

«Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δημιούργησε προβλήματα στο γνωστικό πεδίο των μαθητών και των μαθητριών. Κατά γενική ομολογία, η διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, είναι δεδομένο ότι όξυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες. Διαφορετική υποστήριξη μπορεί να είχε ένα παιδί από την οικογένειά του σε σχέση με ένα άλλο. Δεν υπήρχε η καθημερινή επαφή της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Συνεπώς, υπάρχουν ζητήματα ελλείψεων μαθησιακών και γνωστικών ικανοτήτων. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προσπάθησε από την πλευρά του να καλύψει τα κενά των μαθητών»είπε ο κ. Μακράκης.

Ελλείψεις

«Η πανδημία δημιούργησε πολλά προβλήματα στις μαθησιακές ικανότητες των μαθητών. Σημειώθηκαν αρκετές ελλείψεις, διότι πολλά παιδιά δεν έμπαιναν καθόλου στα διαδικτυακά μαθήματα. Υπήρχε σχολείο όπου το 50% των μαθητών δεν έμπαιναν καθόλου. Σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος ενός υπολογιστή ήταν μεγάλο, με αποτέλεσμα να μην μπουν στα μαθήματα. Φέτος ήταν μια διαφορετική χρονιά, αλλά δεν καλύφθηκαν τα κενά από τις προηγούμενες σχολικές χρονιές. Υπάρχουν ελλείψεις που και του χρόνου πρέπει να υπάρξει προετοιμασία ώστε να καλυφθούν τα κενά. Τέτοια κενά τα εντοπίζουμε σε μαθήματα όπως τη Γλώσσα, την Ιστορία και τη Μελέτη. Η τηλεκπαίδευση έχει αρνητικό πρόσημο σε παιδιά δημοτικού, γιατί ο μαθητής πριν την ηλικία των 12 ετών έχει ανάγκη την παρατήρηση. Πρέπει να υπάρχει η διά ζώσης εκπαίδευση. Ο μαθητής πρέπει να βρίσκεται στον φυσικό του χώρο, το σχολείο», είπε από την πλευρά του ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα Γρηγόρης Γιαμαλάκης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς