tilekpaideusi
Ο απολογισμός των εκπαιδευτικών για τα δύο χρόνια

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργος Μακράκης, έκανε σαφές πως η πανδημία μεγέθυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες των μαθητών.

Έντονα είναι τα μαθησιακά κενά που άφησε η τηλεκπαίδευση τα δύο προηγούμενα χρόνια, με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να κάνουν λόγο για μια χρόνια που αποδείχτηκαν στην πράξη τα ελλείμματα στις γνωστικές και μαθησιακές ικανότητες των παιδιών.

Όπως αναφέρουν, η τηλεκπαίδευση δημιούργησε μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες, που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της χρόνιας που τελειώνει σε λίγες μέρες, με το εκπαιδευτικό προσωπικό να φαίνεται αντάξιο των προσδοκιών, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει τα κενά των μαθητών και των μαθητριών.

Είναι αξιοσημείωτο πως τα μαθησιακά και γνωστικά κενά θα είναι εμφανή και τα επόμενα χρόνια, με τους εκπαιδευτικούς να κρούουν το «καμπανάκι» του κινδύνου στην Πολιτεία. Πιο συγκεκριμένα, η σχολική χρονιά έχει ολοκληρωθεί για τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, ενώ σε δύο εβδομάδες θα ολοκληρωθεί και για τα δημοτικά της χώρας. Μια σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος της. Ήταν μια χρονιά ιδιαίτερη, καθώς οι μαθητές, ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια, επέστρεψαν στα θρανία και οι καθηγητές επέστρεψαν στις έδρες τους. Η τηλεκπαίδευση δεν καταργήθηκε και λειτούργησε υποστηρικτικά, όπως συνέβη στο Αρκαλοχώρι, μετά τον μεγάλο σεισμό τον Σεπτέμβριο ή σε περίπτωση κατάληψης ενός σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτό, η «ΝΚ» επιχείρησε να κάνει μια αποτίμηση ως προς το επίπεδο των μαθητών και πιο συγκεκριμένα εάν είχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες κενά. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης έκανε σαφές πως η πανδημία μεγέθυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες των μαθητών.

«Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δημιούργησε προβλήματα στο γνωστικό πεδίο των μαθητών και των μαθητριών. Κατά γενική ομολογία, η διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, είναι δεδομένο ότι όξυνε τις μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες. Διαφορετική υποστήριξη μπορεί να είχε ένα παιδί από την οικογένειά του σε σχέση με ένα άλλο. Δεν υπήρχε η καθημερινή επαφή της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Συνεπώς, υπάρχουν ζητήματα ελλείψεων μαθησιακών και γνωστικών ικανοτήτων. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προσπάθησε από την πλευρά του να καλύψει τα κενά των μαθητών», είπε ο κ. Μακράκης.

Ελλείψεις

«Η πανδημία δημιούργησε πολλά προβλήματα στις μαθησιακές ικανότητες των μαθητών. Σημειώθηκαν αρκετές ελλείψεις, διότι πολλά παιδιά δεν έμπαιναν καθόλου στα διαδικτυακά μαθήματα. Υπήρχε σχολείο όπου το 50% των μαθητών δεν έμπαιναν καθόλου. Σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος ενός υπολογιστή ήταν μεγάλο, με αποτέλεσμα να μην μπουν στα μαθήματα. Φέτος ήταν μια διαφορετική χρονιά, αλλά δεν καλύφθηκαν τα κενά από τις προηγούμενες σχολικές χρονιές. Υπάρχουν ελλείψεις που και του χρόνου πρέπει να υπάρξει προετοιμασία ώστε να καλυφθούν τα κενά. Τέτοια κενά τα εντοπίζουμε σε μαθήματα όπως τη Γλώσσα, την Ιστορία και τη Μελέτη. Η τηλεκπαίδευση έχει αρνητικό πρόσημο σε παιδιά δημοτικού, γιατί ο μαθητής πριν την ηλικία των 12 ετών έχει ανάγκη την παρατήρηση. Πρέπει να υπάρχει η διά ζώσης εκπαίδευση. Ο μαθητής πρέπει να βρίσκεται στον φυσικό του χώρο, το σχολείο», είπε από την πλευρά του ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα Γρηγόρης Γιαμαλάκης.

Έλλειμα γνωστικών ικανοτήτων - Το πληκτρολόγιο... δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευσης

Πεπεισμένος πως τα προβλήματα που δημιούργησε η τηλεκπαίδευση στις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών ήταν αρκετά, εμφανίστηκε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης.

Ο κ. Ρηγάκης διεμήνυσε προς όλους τους τόνους πως σε καμία περίπτωση η διά ζώσης εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα η στενή επαφή μαθητή και καθηγητή δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την απρόσωπη σχέση που δημιουργούν το πληκτρολόγιο και η οθόνη.

«Ως εκπαιδευτική κοινότητα έχουμε επισημάνει πολλάκις τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον χώρο του σχολείου. Δύο ολόκληρα χρόνια, τα σχολεία ήταν κλειστά. Τα προβλήματα εμφανίστηκαν φέτος και θεωρώ πως τα προβλήματα θα είναι μεγαλύτερα τα επόμενα χρόνια. Τα παιδιά που είναι φέτος στο γυμνάσιο και του χρόνου θα είναι στο λύκειο θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στην αφομοίωση της σχολικής ύλης. Τα παιδιά έχουν χάσει τον προσανατολισμό και την κοινωνικοποίησή τους. Έχουν απωλέσει την προσαρμογή τους στα σχολεία. Λέμε συνεχώς τα προβλήματα. Υπάρχει σοβαρό έλλειμμα στις γνωστικές ικανότητες των μαθητών. Φέτος είδαμε με τον πιο τρανταχτό τρόπο πως η τηλεκπαίδευση πέρα από το γεγονός ότι μπορεί να είναι ένα υποστηρικτικό υλικό στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση. Είχε τρομακτικά αποτελέσματα στις μαθησιακές διαδικασίες των παιδιών», ανέφερε ο κ. Ρηγάκης.

Πηγή: neakriti.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γραμμένος Φλώρος
Βασίλης Γραμμένος για το επεισόδιο με τον Φλώρο: «Προσπάθησε να με πνίξει»
«Δεν πρόλαβα να αντιδράσω ούτε να μιλήσω» - Η μαρτυρία του Βασίλη Γραμμένου για το επεισόδιο με τον Φλώρο στη Βουλή
Βασίλης Γραμμένος για το επεισόδιο με τον Φλώρο: «Προσπάθησε να με πνίξει»