Σε ανακοίνωσή της η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής επισημαίνει ότι ο ρόλος των καθηγητών/-τριών Ειδικής Αγωγής που παρέχουν Παράλληλη Στήριξη σε μαθητές/-τριες που φοιτούν σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης και παρουσιάζουν κάποια Αναπηρία, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είναι αναντικατάστατος για τα μορφωτικά δικαιώματα των τελευταίων, τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς όσο και κατά τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Η ανακοίνωση της A΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)
ΘΕΜΑ: Για την Παράλληλη Στήριξη Υπερασπιζόμαστε αταλάντευτα τα εργασιακά δικαιώματα και τον αναντικατάστατο ρόλο των συναδέλφων καθηγητών/-τριών της Παράλληλης Στήριξης!
Ο ρόλος των καθηγητών/-τριών Ειδικής Αγωγής που παρέχουν Παράλληλη Στήριξη σε μαθητές/-τριες που φοιτούν σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης και παρουσιάζουν κάποια Αναπηρία, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες είναι αναντικατάστατος για τα μορφωτικά δικαιώματα των τελευταίων, τόσο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς όσο και κατά τις ενδοσχολικές εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο πολλαπλός ρόλος των καθηγητών/-τριών της Παράλληλης Στήριξης αφορά:
Στην παροχή επικουρικά της όποιας πιθανής επεξήγησης/διευκρίνισης χρειαστεί ο μαθητής-/τρια που λαμβάνει Παράλληλη Στήριξη όχι μόνο κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων αλλά και κατά την παράδοση των θεμάτων και σε συνεργασία με τον συνάδελφο/-ισσα– εισηγητή/-τρια της Γενικής Εκπαίδευσης στις ενδοσχολικές εξετάσεις.
Στην όποια βοήθεια λειτουργικού χαρακτήρα είναι αναγκαία κατά τη διάρκεια της γραπτής εξέτασης.
Στην επιτέλεση ρόλου «γέφυρας επικοινωνίας» μεταξύ καθηγητή–εξεταστή και μαθητή κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης (όπου προβλέπεται τέτοια), αν αυτό κριθεί αναγκαίο. Μάλιστα, το υπάρχουν θεσμικό πλαίσιο για την περίπτωση των ενδοσχολικών εξετάσεων προβλέπει: «Για ζητήματα που αφορούν διαδικασίες εξετάσεων οι σχολικές μονάδες, καθώς & οι επιτροπές εξετάσεων των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις αξιολογικές εκθέσεις που συντάσσουν τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και οι Ε.Δ.Ε.Α..» Άρθρο 54 του Ν.4823/2021 και «Ο εκπαιδευτικός Π.Σ.: Παρευρίσκεται στην
αίθουσα όπου ο μαθητής θα λάβει τα θέματα. … διακριτικά θα διερευνήσει αν χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση, χωρίς να υποδείξει ή να υπονοήσει απάντηση. Κατά την προφορική εξέταση θα ενεργήσει επικουρικά αν κριθεί χρήσιμο να απλοποιήσει ή να μοιράσει ένα ερώτημα σε μικρότερα μέρη, αν ο μαθητής δεν κατανοήσει την ερώτηση ή πανικοβληθεί και χαθεί […]»
Η ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΝΑ:
- Η κυρίαρχη πολιτική υποβαθμίζει πολλαπλώς την Παράλληλη Στήριξη και, συνακόλουθα, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/-τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:
- Αποτρέποντας την ίδρυση νέων, από καιρό εγκεκριμένων, Τμημάτων Ένταξης.
- Μειώνοντας δραματικά τις προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη και, ταυτόχρονα, πολλαπλασιάζοντας τις ιδιωτικές μορφές Παράλληλης Στήριξης, οι οποίες, με το αζημίωτο φυσικά, καλύπτουν κάποια από τα δημιουργηθέντα κενά, με τον εξαναγκασμό των γονιών να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
- Περικόπτοντας, ιδίως φέτος, στο πλαίσιο της αιματηρής υποχρηματοδότησης, τις θέσεις των συναδέλφων/-ισσών τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΙΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ:
Στη νομοθέτηση, πέρυσι, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα τη μείωση 10.000 θέσεων εισακτέων, στην οποία φέτος ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ άλλες τόσες. Στο όνομα, μάλιστα, του «απεγκλωβισμού» της νέας γενιάς από το δημόσιο πανεπιστήμιο, η τελευταία εξωθείται στα κάθε λογής ιδιωτικά κολλέγια –για τη φοίτηση στα οποία δεν απαιτείται καμιά Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής– έναντι διδάκτρων ύψους 7.000-8.000 ευρώ ετησίως.
Στη νεκρανάσταση, φέτος, της Τράπεζας Θεμάτων, που θα αφήσει χιλιάδες μαθητές στην ίδια τάξη και θα οξύνει στο έπακρο τις μορφωτικές ανισότητες.
Αυτή η πολιτική κατεύθυνση καθιστά τη δημόσια εκπαίδευση περισσότερο ταξική και μετατρέπει το σχολείο σε αφιλόξενο μέρος για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και ακόμη περισσότερο για όσα εξ αυτών παρουσιάζουν κάποια Αναπηρία, Μαθησιακές Δυσκολίες ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα όλων ανεξαιρέτως των παιδιών στη μόρφωση και τις σπουδές σε ένα ουσιαστικά δημόσιο δωρεάν σχολείο και διεκδικούμε αταλάντευτα μαζικές προσλήψεις καθηγητών/-τριών στην Παράλληλη Στήριξη, καθώς και την έγκριση όλων των αναγκαίων Τμημάτων Ένταξης. Συγχρόνως, αντιστεκόμαστε σε πάσης φύσεως -προφορικές κατά κανόνα- παράτυπες εντολές που θίγουν τα αναφαίρετα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/-ισσών της Παράλληλης Στήριξης. Πολύ περισσότερο, παλεύουμε για τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/- τριών σε ένα δημόσιο σχολείο της εργασιακής αξιοπρέπειας, της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας, που θα χωράει όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς
Το Δ.Σ της Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (Περιστέρι)
Η Πρόεδρος – Ο Γενικός Γραμματέας
Φατούρου Αγγελική – Κρανάς Αθανάσιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη