apth katastoli
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Νέο φοιτητικό συλλαλητήριο μεθαύριο Πέμπτη 9/6 στην Καμάρα

Νέες κινητοποιήσεις για τον νόμο-πλαίσιο της κ.Κεραμέως, την επί της ουσίας «κατάργηση» των φοιτητικών παρατάξεων, τη συνεχιζόμενη ασφυκτική παρουσία της αστυνομία στο ίδρυμα αλλά και την επικείμενη έλευση της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, οργανώνουν τις επόμενες ημέρες οι φοιτητές του ΑΠΘ.

Σήμερα στις περισσότερες σχολές και τμήματα του ιδρύματος έχουν προγραμματιστεί φοιτητικές συνελεύσεις, ενώ ήδη ορισμένα Τμήματα (Μαθηματικό, Ηλεκτρολόγοι, Ψυχολογίας) έχουν αποφασίσει συμβολικές καταλήψεις τις επόμενες μέρες στις σχολές τους και νέο συλλαλητήριο μεθαύριο Πέμπτη 9/6 στην Καμάρα

Παράλληλα οι φοιτητές επιχειρούν συντονισμό και με τους πανεπιστημιακούς (ΕΣΔΕΠ) που αντιδρούν στις τελευταίες εξελίξεις. Πολλοί πανεπιστημιακοί αντιδρούν στην παρουσία της Αστυνομίας μέσα στο καμπ, ενώ κρατούν,  αποστάσεις από όσα διαδραματίζονται έξω από το ισόγειο του Βιολογικού.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, «Λάδι» στη φωτιά έριξε πριν μέρες με δηλώσεις του και ο αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, καθηγητής Χημείας στο Α.Π.Θ., Ανδρέας Γιαννακουδάκης, ο οποίος με ανακοίνωσή του τονίζει ότι καθηγητές παρακινούν και κατευθύνουν με παραδειγματικό τρόπο τους φοιτητές απέναντι στα ΜΑΤ.

«Πριν όλη η υπόλοιπη πανεπιστημιακή κοινότητα χρεωθεί την ευθύνη των επόμενων θυμάτων, που δυστυχώς σίγουρα θα υπάρξουν. Είναι φανερό το τι θέλουν τα «βαμπίρ συνάδελφοι». Θέλουν αίμα, τραυματισμένους φοιτητές, ίσως θέλουν και νεκρούς φοιτητές» είπε, μεταξύ άλλων, ο Αντιπρύτανης.

Μεγάλη είναι η ένταση ανάμεσα στους φοιοτητές και τις πρυτανικές αρχές του ιδρύματος.

Οι φοιτητές

Στην απόφαση του ΦΣ των Ηλεκτρολόγων λχ\, οι φοιτητές εξηγούν τουςμ λόγους αντίδρασής τους. Ανάμεσα σε άλλα, σημειώνουν:

1.jpg

Ο ΦΣ Ψυχολογίας, αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε μια συντονισμένη προσπάθεια του Υπουργείου για το προχώρημα της επίθεσης στο Άσυλο και τους Φοιτητικούς Συλλόγους, τόσο μέσα από τον αποκλεισμό των τελευταίων από τη συμμετοχή τους στα όργανα διοίκησης όσο και μέσα από μια σειρά επεμβάσεων της ΕΛ.ΑΣ. στο ΑΠΘ ενώ είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση και οι καλοθελητές της, όπως η Πρυτανεία Παπαϊωάννου, πασχίζουν να αμαυρώσουν την εικόνα του Ασύλου παρουσιάζοντάς το ως «άντρο ανομίας και παραβατικότητας», να τσακίσουν την ισχύ των Φοιτητικών Συλλόγων και τη δυνατότητά μας να διεκδικούμε και να πετυχαίνουμε όσα μας αναλογούν!

Γι’ αυτό το λόγο, επιστρατεύουν κάθε μέσο, όπως το επικοινωνιακό παιχνίδι του «σχεδίου Βιβλιοθήκη» πασχίζοντας να μας πείσουν ότι θέλουν να φέρουν την αναβάθμιση του πανεπιστημίου και την προστασία μας. Αν τόσο πολύ τους ένοιαζε η αναβάθμιση του πανεπιστημίου, δεν θα βλέπαμε τόσο καιρό τα ταβάνια της κεντρικής βιβλιοθήκης του ΑΠΘ να στάζουν, ούτε τους αρουραίους να κυκλοφορούν στα μαγειρεία της φοιτητικής λέσχης! Όσο για την προστασία, την είδαμε καλά όταν την περασμένη Πέμπτη ΜΑΤ επιτέθηκαν με χημικά και κρότου λάμψης στην κινητοποίηση των Φοιτητικών Συλλόγων εντός του Ασύλου, στέλνοντας στο νοσοκομείο μέλος Φοιτητικού Συλλόγου ενώ μόλις πριν λίγες μέρες έφτασαν μέχρι την Κεντρική Βιβλιοθήκη πετώντας χημικά έξω από το κτήριο με τους φοιτητές που ήταν μέσα να εγκλωβίζονται ενώ απλά είχαν πάει για να διαβάσουν! Έχουν αποδείξει ξεκάθαρα ότι το κύριο μέλημά τους είναι το προχώρημα του νόμου Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη, καθώς και η συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που διαλύει την καθημερινότητά μας εντός των σχολών και την εργασιακή μας προοπτική, καταδικάζοντάς μας στην ανεργία!

Τη στιγμή δηλαδή που συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, ανακοινώνεται από το Υπουργείο σε μια πρώτη μορφή ο νέος νόμος-πλαίσιο, που κυριολεκτικά έρχεται να βάλει ταφόπλακα στα πτυχία, την επαγγελματική μας κατοχύρωση, καθώς και στους ίδιους τους Φοιτητικούς Συλλόγους.

«Σούπα» γνώσεων

Κοινά/διπλά πτυχία, εξάμηνο από άλλα τμήματα, «διεπιστημονικότητα»: Στο όνομα του «εξευρωπαϊσμού και της ευελιξίας μεταξύ των αντικειμένων» η κυβέρνηση έρχεται να περιγράψει την πλήρη διάσπαση της ενιαίας και συλλογικής κατοχύρωσης του πτυχίου, μετατρέποντάς το σε μια «σούπα» γνώσεων διαφόρων αντικειμένων, τις οποίες δεν θα αξιοποιούμε πουθενά. Ουσιαστικά ο καθένας μας θα καλείται να διαμορφώσει ένα τελείως ατομικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο λόγω της υπερεξειδίκευσης θα μας δίνει ένα πτυχίο το οποίο θα μπορεί να απευθύνεται σε πολύ περιορισμένες και συγκεκριμένες θέσεις ενώ θα αποτελεί το πρώτο από τα πολλά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε (σεμινάρια, μεταπτυχιακά με χαμηλότερο κόστος στα 2.400 ευρώ, απλήρωτες πρακτικές, εθελοντισμό κλπ) για να καταφέρουμε να βρούμε δουλειά στον κλάδο μας. Ενώ λοιπόν βρισκόμαστε σε ένα σημείο που δυσκολευόμαστε να τα βγάλουμε πέρα οικονομικά και είναι ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη να βρούμε δουλειά στο αντικείμενό μας το υπουργείο έρχεται να πετάξει τους κόπους και τις θυσίες μας στα σκουπίδια, να κατηγορήσει εμάς για τις ελάχιστες θέσεις εργασίας και να μας βάλει σε μία διαδικασία να «φάμε» τον διπλανό μας, να μαζέψουμε όποια «προνόμια» μπορούμε για να αποτελέσουμε τελικά την εξαίρεση της εξαίρεσης και να διεκδικήσουμε μία θέση.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων