klimatiki_allagi
Το νέο πρόγραμμα σπουδών «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» του Νηπιαγωγείου, των Α’ – ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού και των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου.

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ για το πρόγραμμα σπουδών.

Το Πρόγραμμα Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” (Α/θμια, Β/θμια) παρέχει το κατάλληλο πλαίσιο για την εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή, προωθεί μια συστηματική και διεπιστημονική κατανόηση των αιτιών και των συνεπειών της, προτείνει μαθησιακές προσεγγίσεις που καλλιεργούν την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων, καλλιεργεί τις δεξιότητες, που επιτρέπουν στα άτομα και τις κοινότητες να πάρουν ενημερωμένες και υπεύθυνες αποφάσεις.

Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σπουδών υπηρετεί αυτή τη βασική στόχευση, κάθετα ως προς όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και οριζόντια ως προς όλα τα γνωστικά αντικείμενα κάθε τάξης. Δεν είναι μάθημα με την έννοια της ένταξής του στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά είναι πολύτιμο εργαλείο/καταστατικός χάρτης των εκπαιδευτικών για την ευόδωση στόχων με προσανατολισμό την αειφόρο ανάπτυξη σε όλο το εύρος των μαθημάτων των ωρολογίων προγραμμάτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Το παρόν Πρόγραμμα Σπουδών θα εφαρμοσθεί σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας από το σχολικό έτος 2022-2023.

Η γενική φιλοσοφία του Προγράμματος Σπουδών

Στον αιώνα που διανύουμε οι κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις και οι συνέπειές τους στο περιβάλλον καθορίζουν εν πολλοίς τα Προγράμματα Σπουδών της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, το σύγχρονο σχολείο οφείλει να εφαρμόζει Προγράμματα Σπουδών που δίνουν απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα, καλύπτουν τις ανάγκες της σημερινής κοινωνίας, δίνουν έμφαση στη μαθητοκεντρική και ομαδο- συνεργατική διδασκαλία, στην ενεργητική δόμηση της γνώσης μέσα από επιλεγμένες πηγές πληροφόρησης και ειδικές διδακτικές στρατηγικές.

Οι μαθητές/-τριες μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, μαθαίνουν πώς να ενεργούν, μαθαίνουν πώς να ζουν και να συνεργάζονται με τους άλλους. Επί των ημερών μας η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, σύμφωνα με τα επίσημα κείμενα της UNECE, UNESCO και UNEP, αποτελεί αδιαμφισβήτητη πρόταση για τη διασφάλιση της ευημερίας στη Γη μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος. Απαιτεί, επιπροσθέτως, τον επαναπροσδιορισμό των αναγκών του ατόμου σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο και, ως εκ τούτου, την αναθεώρηση του συστήματος αξιών που έχουμε υιοθετήσει μέχρι σήμερα ως άτομα και ως κοινωνίες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Άγιος Δημήτριος: Διαρρήκτες τραυμάτισαν τρεις αστυνομικούς – Έπεσαν πυροβολισμοί
Σοβαρό περιστατικό στον Άγιο Δημήτριο: Τρεις αστυνομικοί τραυματίστηκαν σε καταδίωξη διαρρηκτών - Έπεσαν πυροβολισμοί
Άγιος Δημήτριος: Διαρρήκτες τραυμάτισαν τρεις αστυνομικούς – Έπεσαν πυροβολισμοί
Σοβαρό περιστατικό στον Άγιο Δημήτριο: Τρεις αστυνομικοί τραυματίστηκαν σε καταδίωξη διαρρηκτών - Έπεσαν πυροβολισμοί
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με μαθητές στη Βουλή
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Αντί τα παιδιά να παίζουν, μένουν απορροφημένα στα κινητά τους»
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Η τεχνολογία απειλεί να αποξενώσει τον άνθρωπο. Αντί τα παιδιά να παίζουν, να αναπτύσσουν τις σχέσεις τους, και έτσι να...
Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Αντί τα παιδιά να παίζουν, μένουν απορροφημένα στα κινητά τους»
mathimatika
«Τα Μαθηματικά είναι για όλους»: Το μήνυμα της Κίνησης για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση
«Να ξαναγίνει η ΕΜΕ χώρος διαλόγου και συνεργασίας» – Παρέμβαση της ΚΑΜΕΚΠ
«Τα Μαθηματικά είναι για όλους»: Το μήνυμα της Κίνησης για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση