Κόντρα για τα προγράμματα σπουδών της Χημείας ξέσπασε ανάμεσα στην Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Η Ένωση Ελλήνων Χημικών εξέδωσε μια 11σέλιδη ανακοίνωση στις 14 Μαρτίου για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών στην Χημεία, στην οποία επισημαίνει:
Γυμνάσιο: Τα προβλεπόμενα στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Χημείας είναι αδύνατον να διδαχθούν, όχι με τις προτεινόμενες μεθόδους, οι οποίες είναι εξαιρετικά χρονοβόρες, αλλά ούτε καν ως τίτλοι μαθημάτων
Α΄ Λυκείου: Παρατηρούνται σημαντικές απώλειες σε εισαγωγικές γνώσεις, όπως οι καταστάσεις της ύλης, η ταξινόμηση της ύλης οι οποίες προφανώς θεωρούνται γνωστές από το Γυμνάσιο!!!
Β΄Λυκείου: Το προτεινόμενο ΑΠΣ δεν έχει κανένα χαρακτήρα. Δεν μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές που θα ακολουθήσουν την θετική κατεύθυνση και οπωσδήποτε δεν είναι μάθημα Γενικής Παιδείας με μαθητοκεντρικό προσανατολισμό.
Γ΄Λυκείου: Το πρόγραμμα που έχει εγκριθεί αποτελεί ένα κακό συνδυασμό του προγράμματος του IB και του Edexcel GCE με δύο βασικά προβλήματα:
Η Χημεία στα 2 αυτά προγράμματα γίνεται σε 2 χρόνια για 180 ώρες κάθε χρόνο και προϋποθέτει άρτια οργανωμένα εργαστήρια, ενώ στο Ελληνικό πρόγραμμα προβλέπονται 150 ώρες για έναν χρόνο.
Και τα δύο προγράμματα δεν έχουν τους στόχους που περιγράφονται στο ΑΠΣΧ 21.
Δείτε εδώ αναλυτικά όλη την τεχνική μελέτη της ΕΕΧ.
Η απάντηση του ΙΕΠ
Με τη σειρά του, το ΙΕΠ έσπευσε να απαντήσει στην Ένωση Χημικών με ένα 19σέλιδο κείμενο, το οποίο δεν έχει δημοσιοποιηθεί ούτε απ’ τη μια αλλά ούτε από την άλλη πλευρά.
Η ανταπάντηση της ΕΕΧ
Η Ένωση Ελλήνων Χημικών απάντησε στο ΙΕΠ με επιστολή που απέστειλε στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως και στην υφυπουργό Ζ. Μακρή με κοινοποίηση στον πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Αντωνίου, σχολιάζοντας ότι "Παρότι η ΕΕΧ θεωρεί αντιπαραγωγική την αντισφαίριση απόψεων, όταν αυτή δεν αναδεικνύει επιθυμία συγκλίσεων, αλλά απλή αντιπαράθεση και αποποίηση ευθυνών, οφείλει να απαντήσει σε όσα εκτιμά ως σημαντικά, στο έγγραφο που έλαβε με α.π.: 36853/Δ2, καθώς είναι εμφανές ότι σε πολλά σημεία δίνονται απαντήσεις σε θέματα τα οποία ουδέποτε έθεσε η ΕΕΧ, σε άλλα δίνονται ασαφείς και αναπόδεικτες απαντήσεις – χωρίς σχετική βιβλιογραφία και σε αρκετά δεν δίνεται καμία τεκμηριωμένη απάντηση".
Δείτε εδώ αναλυτικά την επιστολή της ΕΕΧ.
Στην αντεπίθεση το ΙΕΠ
Σε συνέχεια της αντιπαράθεσης, το ΙΕΠ απάντησε με νέα του ανακοίνωση στην επιστολή της ΕΕΧ:
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Χημείας συνοδεύονται από υποστηρικτικό υλικό και οδηγό για τον/την εκπαιδευτικό που εξειδικεύει παιδαγωγικά και διδακτικά την υλοποίησή τους, βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας και αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα. Για την εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Χημείας και του υποστηρικτικού υλικού που τα συνοδεύει συνεργάστηκαν για περισσότερο από ένα έτος, με διαρκή ανατροφοδότηση από το ΙΕΠ, 12 εξειδικευμένοι επιστήμονες. Την επιστημονική εποπτεία της εκπόνησης είχαν 2 Καθηγητές του Τομέα Χημικών Επιστημών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με εγνωσμένου κύρους διδακτικό και ερευνητικό έργο στο γνωστικό αντικείμενο της Χημείας και στη Διδακτική της. Οι υπόλοιποι 10 επιστήμονες είναι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με διδακτορικές και μεταπτυχιακές σπουδές στη Χημεία ή/και στη Διδακτική της. Οι διαδικασίες επιλογής τους έγιναν κατόπιν ανοιχτής προσκλήσεως στην οποία μπορούσαν να δηλώσουν συμμετοχή όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας με τα ανάλογα ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά προσόντα. Οι σχετικές αποφάσεις είναι αναρτημένες στη Διαύγεια.
Η αποτίμηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού, πριν την καθολική τους εφαρμογή στο σύνολο των σχολικών μονάδων της χώρας, έχει προβλεφθεί από το ΙΕΠ. Συγκεκριμένα, μέσα από τη διαδικασία της δίχρονης Πιλοτικής Εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε όλα τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία της χώρας, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία αξιολογούν, μετά τη σχετική επιμόρφωσή τους, τον μετασχηματισμό των νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε διδακτική πράξη. Επιπρόσθετα, σε σύμπραξη με το Εργαστήριο Πολιτικών Εκπαίδευσης, Ηλεκτρονικής Μάθησης, Διάχυσης Γνώσης και Καινοτομίας του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, οργανώνεται και υλοποιείται, κατά τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023, περαιτέρω αξιολογική έρευνα όλων των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Προγραμμάτων Σπουδών της Χημείας.
Με βάση τα παραπάνω, η εκπόνηση και η πιλοτική εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Χημείας έχουν τεκμηριωμένη επιστημονική και διδακτική βάση. Αναλόγως, το ΙΕΠ, ως εκ του ρόλου και των αρμοδιοτήτων του, εξετάζει και συνεκτιμά παρατηρήσεις και αιτήματα που κατατίθενται από την εκπαιδευτική κοινότητα και τις επιστημονικές ενώσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη