Μόλις προχτές, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε με«θριαμβευτικό» τρόπο, την απόφασή της να μην ταλαιπωρήσει εφέτος τους υποψήφιους με σοβαρές παθήσεις που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Υπέγραψε Υπουργική Απόφαση για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, σύμφωνα με την οποία:
- Η διαδικασία υποβολής της Αίτησης-Μηχανογραφικού Δελτίου των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις θα πραγματοποιείται εφεξής το μήνα Μάιο.
- Τα αποτελέσματα θα εκδίδονται το ίδιο διάστημα με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
- Οι επιτυχόντες θα μπορούν πλέον να εγγράφονται ηλεκτρονικά και να αποστέλλουν στις Γραμματείες των σχολών επιτυχίας τα δικαιολογητικά τους με ταχυδρομική αποστολή, χωρίς να απαιτείται μετακίνησή τους.
Η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων, σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Σε αυτή την κατεύθυνση, από κοινού με τις υπηρεσίες μας και τα στελέχη εκπαίδευσης, καταβάλλουμε συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης και επιτάχυνσης των διαδικασιών, μείωσης της γραφειοκρατίας, αξιοποίησης της τεχνολογίας, ώστε όλοι οι πολίτες να ωφελούνται τα μέγιστα. Η Παιδεία αλλάζει στην πράξη».
Η «άλλη» πραγματικότητα
Πίσω όμως από τις διακηρύξεις με τα ωραία λόγια, κρύβεται συνήθως μια άλλη πραγματικότητα. Η ίδια κ.Κεραμέως, που τόσο πολύ φροντίζει για την «ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων, σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης», φαίνεται πως ...«ξέχασε» τους καρκινοπαθείς μαθητές. Οχι εκείνους που θα δώσουν πανελλήνιες, αλλά τους άλλους που τους καλεί να επιστρέψουν στα σχολεία για να εξεταστούν στις ενδοσχολικές εξετάσεις. Παρότι το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας τους είχε ζητήσει να παρακολουθούν εξ αποστάσεως μαθήματα λόγω κορονοϊού, τώρα τους επιβάλει να επιστρέψουν στα σχολεία για να εξεταστούν. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά να αντιμετωπίσουν και την περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων, στην οποία αντιδρούν ακόμα και οι υγιείς μαθητές λόγω της εφετινής συγκυρίας του κορονοϊού...
Οπως οι ίδιοι αναφέρουν, «το υπουργείο δεν έχει δείξει την παραμικρή κατανόηση στο ότι αυτοί οι μαθητές υποφέρουν από πόνους και παρενέργειες των φαρμάκων και τους ζητά να εξεταστούν στα σχολεία ενώ το ίδιο έκρινε την επικινδυνότητα να παρευρίσκονται αυτοί οι μαθητές σε αυτά».
Ακολούθως, παρουσιάζουμε μια επιστολή καρκινοπαθούς μαθήτριας που εξηγεί το πρόβλημα που έχει προκύψει και ζητά να δοθεί λύση, εκ μέρους όλων των παιδιών που υποφέρουν από την πολύ δύσκολη αυτή ασθένεια.
Μια επιστολή αγανάκτησης
Παρά τους προβληματισμούς και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών των τμημάτων Γυμνασίου και Λυκείου που παρακολουθούν εξ αποστάσεως λόγω καρκινοπάθειας ή άλλου πολύ σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο δεν έχει κάνει καμία μέριμνα για τους μαθητές αυτούς! Αντίθετα τους επιβάλλει να επιστρέψουν στα σχολεία για να εξεταστούν! Ενώ έχουν προφυλαχθεί από τον κορονοϊό έως τώρα, τους θέτει σε κίνδυνο να νοσήσουν αυτές τις 15 ημέρες των εξετάσεων. Να ληφθεί υπόψη ότι οι περισσότεροι μαθητές έχουν κατεστραμμένο ανοσοποιητικό και διατρέχουν πραγματικό κίνδυνο!
Τα μαθήματα των εξ αποστάσεως μαθημάτων ξεκίνησαν στα μέσα του Δεκεμβρίου (ουσιαστικά τον Ιανουάριο λόγω καθυστερήσεων) και τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές έτρεξαν μαραθώνιο για να ολοκληρωθεί η ύλη! Τους ζητείται τώρα να αναμετρηθούν με υγιείς μαθητές που ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο. Δηλαδή τρεις μήνες νωρίτερα!
Επίσης εμφανίστηκε η τράπεζα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν κατά 50%, με άπειρα θέματα πριν το Πάσχα! Έκαναν υπερπροσπάθεια με τους καθηγητές των διαπεριφερειακών τμημάτων για να ετοιμαστούν μέσα από νοσοκομεία τα περισσότερα παιδιά. Το υπόλοιπο 50% θα δοθεί από τους καθηγητές των σχολείων που δεν τους γνωρίζουν προσωπικά, ούτε ξέρουν τι έχουν διδάξει στις τάξεις, ούτε σε ποια κεφάλαια έχουν εστιάσει! Είναι άδικο να μην έχουν την δυνατότητα να εξεταστούν από τους καθηγητές των εξ αποστάσεως μαθημάτων που τους γνωρίζουν όλη την χρονιά και ξέρουν τι έχουν διδάξει.
Η απόλυτη αυστηρότητα είναι στο γεγονός ότι το υπουργείο δεν έχει δείξει την παραμικρή κατανόηση στο ότι αυτοί οι μαθητές υποφέρουν από πόνους και παρενέργειες των φαρμάκων και τους ζητά να εξεταστούν στα σχολεία ενώ το ίδιο έκρινε την επικινδυνότητα να παρευρίσκονται αυτοί οι μαθητές σε αυτά.
Με αυτον τον τρόπο διαταράσσεται η αυτοπεποίθηση και η χαρά που ένιωσαν από την μάθηση και θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους και την πρόοδο τους.
Παρακαλούμε για την τροποποίηση της διεξαγωγης των εξετάσεων για τους μαθητές αυτούς λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω αλλά και αιτούμαστε να μην φερθείτε τελικά με απόλυτη αυστηρότητα έστω και την τελευταία στιγμή, σε παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου που είναι ήδη εξαντλημένα!
Φοινικιάδου Στυλιανή καρκινοπαθής μαθήτρια της Β'Επάλ, εκ μέρους όλων των παιδιών
Θα τους απαντήσει άραγε κανείς;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη