Φως ή σκοτάδι;
Ή αλλιώς γιατί είναι για γέλια η απάντηση του ΙΕΠ για την κάλυψη της ύλης προς τη Ζέτα Μακρή

Γέλασα με την απάντηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής προς την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέτα Μακρή για την κάλυψη της ύλης των μαθημάτων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου.

Είπε λοιπόν η κ. Ζέτα Μακρή σε συνέντευξή της: το υπουργείο Παιδείας έχει ως επιστημονικό συνεργάτη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο παρακολουθεί την κάλυψη της ύλης και το οποίο θεωρεί ότι η κάλυψη «είναι επαρκέστατη και έχει γίνει με τρόπο που εκπαιδευτικά επιτρέπει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων».

Ώστε λοιπόν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο ανώτερος επιστημονικός Σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας δηλώνει στον υπερθετικό βαθμό ότι η κάλυψη της ύλης σε όλα τα μαθήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου είναι επαρκέστατη.

Μακάρι να ήταν έτσι, αλλά δυστυχώς η απάντηση είναι λάθος, για τους παρακάτω λόγους:

1.    Είναι δυνατόν να ισχύει η απάντηση και για τα 1060 Λύκεια της Ελλάδας; Για κάποια σίγουρα δεν ισχύει. Αφού όμως αναφέρεται απόλυτα για όλα τα Λύκεια άρα είναι λάθος.

2.    Οι 2 ώρες διδασκαλίας Φυσικής στην Α΄ Λυκείου είναι λίγες για να διδαχτεί σωστά η Φυσική. Χρειάζονται οπωσδήποτε 3 ώρες την εβδομάδα επειδή οι μαθητές που έρχονται από την επιφανειακή διδασκαλία Φυσικής στο Γυμνάσιο καθυστερούν να προσαρμοστούν στην σε μεγαλύτερο βάθος και με πολλές ασκήσεις διδασκαλία Φυσικής στο Λύκειο. Άρα για την Φυσική της Α΄ Λυκείου εξ ορισμού δεν μπορεί με τίποτα να υπάρχει επαρκέστατη κάλυψη της ύλης. 

3.    Η Βιολογία της Β΄ Λυκείου θίγει καυτά θέματα όπως AIDS, ουσίες που προκαλούν εθισμό, προβληματισμούς οικολογίας, καταγωγή του ανθρώπου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές απορίες και να δημιουργούνται πολλές συζητήσεις, να χρειάζεται να γίνουν και βιντεοπροβολές, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η διδασκαλία και άρα να μην μπορεί εξ ορισμού να υπάρξει επαρκέστατη κάλυψη της ύλης. 

4.     Η ίδια η εντολή του υπουργείου για αναπροσαρμογές του ωρολογίου προγράμματος που με απλά λόγια σημαίνει «τρέξτε για να προλάβετε να βγάλετε την ύλη» δείχνει ότι δεν ισχύει η απάντηση ότι η κάλυψη της ύλης είναι επαρκέστατη. Όταν τρέχουμε στην διδασκαλία σημαίνει ότι η διδασκαλία γίνεται με προχειρότητα, άρα πως γίνεται η κάλυψη της ύλης να είναι επαρκέστατη ; Δεν το κατάλαβαν ούτε το υπουργείο ούτε το ΙΕΠ ότι το ένα αναιρεί το άλλο. 

5.    Σίγουρα σε πολλά τμήματα υπάρχουν μαθητές αδιάφοροι προς τα μαθήματα και αναιδείς από τα πολλά δικαιώματα που έχουν και παρενοχλούν την πορεία του μαθήματος. Άρα στα τμήματα αυτά η διδασκαλία προχωράει κουτσαίνοντας και σίγουρα δεν γίνεται επαρκέστατη κάλυψη της ύλης.

6.    Σίγουρα ανάμεσα στους χιλιάδες καθηγητές υπάρχουν συνάδελφοι που είτε δεν θέλουν είτε δεν μπορούν να καλύψουν σωστά την ύλη. Άρα ούτε στα μαθήματά τους υπάρχει επαρκέστατη κάλυψη της ύλης.    

7.     « Η κάλυψη της ύλης έχει γίνει με τρόπο που εκπαιδευτικά επιτρέπει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων». Δεν νομίζω ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής γνωρίζει με ποιο τρόπο διδάχτηκαν τα μαθήματα στα Λύκεια επειδή είναι μακριά από την σχολική πραγματικότητα. Εδώ δεν γνωρίζει ότι χάθηκαν διδακτικές ώρες λόγω της πανδημίας και το βεβαιώνει στην κ. Μακρή και γνωρίζει με ποιο τρόπο έγινε η διδασκαλία;

Είναι απαράδεκτη η απάντηση των συναδέλφων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την απολυτότητα και βεβαιότητα που την χαρακτηρίζει. Προφανώς οι συνάδελφοι του ΙΕΠ θέλουν να κολακέψουν την κ. Ζέτα Μακρή ότι ήταν σωστή η απόφασή της να μην υποχωρήσει στις φωνές μαθητών, γονέων, καθηγητών, συλλόγων καθηγητών, ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ, που ανέφεραν ότι και φέτος χάθηκαν διδακτικές ώρες στα Λύκεια εξ αιτίας της πανδημίας και ζητούσαν μείωση της εξεταστέας ύλης.  

Αν στα παρακάτω λόγια του Ευαγγελίου βάλουμε όπου σώμα – υπουργείο Παιδείας και όπου οφθαλμός - Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δεν νομίζω ότι θα πέσουμε και πολύ έξω : «Ο λύχνος του σώματος εστίν ο οφθαλμός. Όταν ουν ο οφθαλμός απλούς ή,  και όλον το σώμα σου φωτεινόν έστιν. Επάν δε πονηρός ή, και το σώμα σου σκοτεινόν. Σκόπει ουν μη το φως το εν σοι σκότος εστιν.» (Λουκ. 11, 34). 

Δηλαδή πρόσεχε κ. Ζέτα Μακρή μήπως ο επιστημονικός συνεργάτης Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν είναι το φως που νομίζεις, αλλά είναι σκοτάδι. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;