Στη Βουλή έφερε το ζήτημα των μόνιμων διορισμών η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής.
Με ερώτηση προς την κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τις κενές οργανικές θέσεις στην εκπαίδευση, σε όλες τις ειδικότητες και των δύο βαθμίδων , έθεσε ζήτημα επιτακτικής ανάγκης κάλυψης αυτών των κενών με πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Η ερώτηση
Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως
Θέμα: «Επιτακτική ανάγκη η πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση σε κενές οργανικές θέσεις».
Την τελευταία δεκαετία, η μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση και οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις είχαν ως αποτέλεσμα το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας να στηρίζεται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων, η κάλυψη των κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς αποτέλεσε μια λύση ανάγκης, η οποία βαθμιαία καθιερώθηκε και στη συνέχεια γιγαντώθηκε. Χαρακτηριστικό είναι ότι πριν από την οικονομική κρίση το ποσοστό των αναπληρωτών ήταν περίπου στο 10%, ενώ τώρα αποτελεί περίπου το 1/3 του συνολικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Για να λειτουργήσει η εκπαίδευση τη φετινή χρονιά χρειάστηκαν περίπου 43.000 αναπληρωτές.
Επειδή, παρά τους διορισμούς εκπαιδευτικών τα δύο τελευταία χρόνια, τα κενά παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, τόσο στη Γενική, όσο και στην Ειδική Αγωγή και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.
Επειδή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συντηρεί το «φτωχό» Δημόσιο Σχολείο της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (μείωση ωραρίου παραμονής μαθητών κατά 5 ώρες την εβδομάδα, κατάργηση 4.500 οργανικών θέσεων υπεύθυνων Ολοημέρου) και δεν προχωρά στην επαναφορά του θεσμού του ολοήμερου Δημοτικού με ΕΑΕΠ, στα ολοήμερα Νηπιαγωγεία, στη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης για την Ειδική Αγωγή σε όλα τα πάνω από εξαθέσια Δημοτικά Σχολεία, στη δημιουργία Ομίλων ενταγμένων στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα στα Γυμνάσια.
Επειδή, με βάση τις ανακοινώσεις των συνδικάτων, τα οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - τη χρονιά 2022-2023 - εμφανίζονται να είναι πάνω από 11.000.
Επειδή οι συγχωνεύσεις και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα δεν μπορούν και δεν πρέπει να αποτελέσουν λύση κάλυψης των πραγματικών αναγκών.
Επειδή, λόγω της σχετικής βελτίωσης των δημοσιονομικών της χώρας και του προγράμματος Ανασυγκρότησης καθώς και του ισχύοντος κανόνα 1:1 (δηλαδή για κάθε μια αποχώρηση να γίνεται αυτόματα μια πρόσληψη), δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα να μετατραπούν οι συνταξιοδοτήσεις σε διορισμούς.
Επειδή η εκπαίδευση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
- Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης η ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης με την επαναφορά θεσμών όπως του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου με διευρυμένο ωράριο, τη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης για την Ειδική Αγωγή, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις;
- Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης η πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με σκοπό την κάλυψη των οργανικών κενών σε όλες τις ειδικότητες και των δύο βαθμίδων;
- Ποιος είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που προτίθεται να διορίσει σε κενές οργανικές θέσεις ούτως ώστε να διασφαλισθεί η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς και η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ;
- Προτίθεστε να καθιερώσετε τη διαδικασία του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, τόσο για τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των οργανικών κενών στην εκπαίδευση όσο και των αναπληρωτών;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη