Πρόταση μομφής στη Βουλή
INTIME NEWS/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ο κ.Αρσένης με επίκαιρη ερώτηση προς την κ.Κεραμέως τονίζει ότι δεν έχει ληφθεί καθόλου υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας ότι η προετοιμασία των φετινών αποφοίτων είναι ελλιπέστατη εξαιτίας των δύο χρόνων τηλεκπαίδευσης

Στη Βουλή έφερε το ζήτημα της άρνησης της υπουργού Παιδείας να μειώσει την ύλη εξεταστέα ύλη στο Λύκειο, παρά τις συνεχείς αναφορές των εκπαιδευτικών ότι είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί, ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Κρίτωνας Αρσένης.

Ο κ.Αρσένης με επίκαιρη ερώτηση προς την κ.Κεραμέως τονίζει ότι δεν έχει ληφθεί καθόλου υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας ότι η προετοιμασία των φετινών αποφοίτων είναι ελλιπέστατη εξαιτίας των δύο χρόνων τηλεκπαίδευσης. Στη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες για τους μαθητές και μαθήτριες, λόγω της ασθένειας τόσο των παιδιών όσο και των καθηγητών που προσβλήθηκαν από τον κορονοϊό. Προφανώς, αυτές οι ώρες δεν είναι ίδιες για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες με συνέπεια η κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν να είναι δύσκολη. Και της ζητά να απαντήσει εάν θα περιορίσει την εξεταστέα ύλη με ταυτόχρονη κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, έστω για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Η Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Μείωση της ύλης στις τάξεις του Λυκείου

Η εισαγωγή της τηλεκπαίδευσης στη σχολική ζωή, σε συνδυασμό με τις ευρύτερες αρνητικές ψυχολογικές επιδράσεις του φαινομένου της πανδημίας, έχουν δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες και ειδικότερα για εκείνους/ες  που πρόκειται αυτή τη χρονιά, να εξεταστούν με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Παρόλα αυτά, η ύλη για τις πανελλαδικές του 2022 είναι ίδια ή και αυξημένη σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή. Υπάρχουν αλλαγές σε μαθήματα π.χ. στην Ομάδα Ανθρωπιστικού προσανατολισμού, η Κοινωνιολογία έχει αντικατασταθεί από τα Λατινικά, τα οποία έχουν περισσότερη ύλη και πιο δύσκολη εξέταση.

Δεν έχει ληφθεί καθόλου υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας ότι η προετοιμασία των φετινών αποφοίτων είναι ελλιπέστατη εξαιτίας των δύο χρόνων τηλεκπαίδευσης. Στη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες για τους μαθητές και μαθήτριες, λόγω της ασθένειας τόσο των παιδιών όσο και των καθηγητών που προσβλήθηκαν από τον κορονοϊό. Προφανώς, αυτές οι ώρες δεν είναι ίδιες για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες με συνέπεια η κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν να είναι δύσκολη. Σε πολλά μαθήματα η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία αφορά την Α΄ και Β Λυκείου, είναι ελλιπής. Στο ΕΠΑΛ, για παράδειγμα, ελάχιστα θέματα είχαν αναρτηθεί για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μέχρι το τέλος Ιανουαρίου. Η λογική της Τράπεζας Θεμάτων, υποχρεώνει όλη τη διαδικασία της διδασκαλίας να προσαρμοστεί στα συγκεκριμένα θέματα, αφαιρώντας από τους/τις εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τα θέματά τους στις ανάγκες των μαθητών/τριών και στην ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει η κάθε τάξη.

Αν προστεθούν στα παραπάνω οι ώρες που χάθηκαν εξαιτίας της κακοκαιρίας, τότε γίνεται σαφές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία τη φετινή σχολική χρονιά διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί.  Η κοινή λογική επιβάλλει να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε περιορισμό της ύλης καθώς είναι πρακτικά αδύνατη η προσαρμογή των προγραμμάτων των σχολείων προκειμένου να καλυφθεί η διδακτέα ύλη με βάση τις προβλέψεις της Τράπεζας Θεμάτων.

Σε αυτό το δυστοπικό περιβάλλον, έρχεται να προστεθεί και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Πάνω από 15.000 μαθητές/τριες, πέρυσι, αποκλείστηκαν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω της Ε.Β.Ε και όσοι/ες είχαν την οικονομική δυνατότητα, στράφηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω που συνθέτουν, τα τελευταία δύο χρόνια, το ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον για την εκπαιδευτική κοινότητα, 

Ερωτάται η κ. Υπουργός

    1. Θα περιορίσετε την εξεταστέα ύλη με ταυτόχρονη κατάργηση της τράπεζας θεμάτων, έστω για την τρέχουσα σχολική χρονιά, απαλλάσσοντας τους/τις, ήδη ψυχολογικά φορτισμένους/ες, υποψήφιους/ες από την επιπρόσθετη αγωνία της ελλιπούς προετοιμασίας για να δοθεί η δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν τη διδασκαλία στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών και μαθητριών του Λυκείου, με στόχο την κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν;
    2. Θα καταργήσετε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εγγραφούν σε ιδιωτικές σχολές, να μπορούν να φοιτήσουν στα δημόσια δωρεάν εκπαιδευτικά ιδρύματα;

    Ο ερωτών Βουλευτής

    Κρίτων Αρσένης

    Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

    Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

    Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

    Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

    Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

    ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

    Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

    σχετικά άρθρα

    Λεωφορείο ΚΤΕΛ
    Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή
    Παρότι τα ψηφιακά έγγραφα της εφαρμογής Gov.gr Wallet είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα
    Καστοριά: Υπάλληλος ΚΤΕΛ αρνήθηκε να δεχθεί ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα  φοιτητή