kleista sxoleia proaulio
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση στα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας - «Δεν υποχρεούμαστε να παρέχουμε "τηλεκπαίδευση" από το σπίτι μας με τον προσωπικό μας εξοπλισμό»

«Κανείς/καμιά εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει "τηλεκπαίδευση" από το σπίτι του/της και με τον προσωπικό του/της εξοπλισμό», υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου, με αφορμή την ενημέρωση Κόπτση για τα κλειστά σχολεία σε Αττική και διάφορες περιοχές της χώρας. Παράλληλα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ζητά ανοιχτές σχολικές μονάδες με θέρμανση και λήψη μέτρων προστασίας από το κρύο.

Σε ανακοινώσεις τους, τα σωματεία των εκπαιδευτικών καλούν τους εκπαιδευτικούς να μην ενδώσουν σε πιέσεις διευθυντών αναφορικά με την παροχή τηλεκπαίδευσης στα κλειστά σχολεία λόγω κακοκαιρίας.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου:

Περί υποχρεωτικότητας της τηλεκπαίδευσης στα κλειστά λόγω επερχόμενης κακοκαιρίας σχολεία του Βόρειου τομέα της Περιφέρειας Αττικής

Το απόγευμα της Τετάρτης 9 Μαρτίου 2022 με απόφαση του Περιφερειάρχη Αττικής ανακοινώθηκε ότι τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του Βόρειου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής θα παραμείνουν κλειστά την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022 λόγω δριμύτατου ψύχους και για προληπτικούς λόγους ενόψει της επέλασης της κακοκαιρίας η οποία αναμένεται να πλήξει την Αττική. Αμέσως μετά ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ με ανακοίνωσή του δήλωσε ότι στα κλειστά λόγω κακοκαιρίας σχολεία θα γίνει την Πέμπτη 10 – 3 – 2022 «τηλεκπαίδευση». 

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου τονίζει ότι κανείς/καμιά εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει «τηλεκπαίδευση» από το σπίτι του/της και με τον προσωπικό του/της εξοπλισμό. Η «τηλεκπαίδευση» παρέχεται από την έδρα της σχολικής μονάδας με τον εξοπλισμό που παρέχει το ΥΠΑΙΘ και υπό τις προϋποθέσεις: α) οι υποδομές της σχολικής μονάδας ( ηλεκτρονικοί υπολογιστές, συνδέσεις στο διαδίκτυο κ.λπ.) να επαρκούν και να ανταποκρίνονται για το σύνολο των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας και β) να είναι ασφαλής η πρόσβαση των εκπαιδευτικών στις σχολικές τους μονάδες για να μπορούν να προσέλθουν σ’ αυτές και να παρέχουν «τηλεκπαίδευση». 

Για όλα τα παραπάνω το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου παρέχει στα μέλη του πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη.

Επίσης αναρωτιόμαστε ποιοι από τους εκπαιδευτικούς τους οποίους καλεί σήμερα ο κος Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ να παρέχουν «τηλεκπαίδευση», χωρίς να διευκρινίζει εγγράφως αν αυτό είναι υποχρεωτικό να γίνεται από τα σπίτια τους, έλαβαν τη διατακτική των 200 ευρώ για αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, την οποία με τυμπανοκρουσίες εξήγγειλε η κα Υπουργός Παιδείας προ ολίγων μηνών, εξαπατώντας την κοινωνία και θεωρώντας τους εκπαιδευτικούς ως επαίτες. Φαίνεται όμως ότι η λέξη «αιδώς» είναι άγνωστη για τους αρμοδίους του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»:

Εκεί στο ΥΠΑΙΘ έχετε επίγνωση ότι το σχολείο δεν είναι καφετέρια με τραπεζοκαθίσματα να μαζεύονται και να στήνονται ανάλογα με τον καιρό;

Αρκετά με την προσπάθεια ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ του δημόσιου σχολείου!

Αρκετά με την τηλεκπαίδευση!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ σχολεία ΑΝΟΙΧΤΑ με θέρμανση, με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά στο φυσικό τους χώρο και όχι πίσω από κάμερες! 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ εκπαίδευση που δεν αποκλείει αλλά αντίθετα διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών μας. Αυτό σημαίνει δημόσιο σχολείο!
Καλούμε την ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση ενάντια στις εξελίξεις αυτές, να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς και να χρησιμοποιήσει κάθε συνδικαλιστικό μέσο για τη διεκδίκησή του!

Με την κακοκαιρία «Φίλιππος» προ των πυλών, ΥΠΑΙΘ και Περιφέρεια ανακοινώνουν για άλλη μια φορά την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων σε περιοχές της Αττικής! Γιατί; ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ! Λόγω χαμηλών θερμοκρασιών ισχυρίζονται! Κι εύλογα αναρωτιέται κανείς: κι αν είμασταν σε χώρες όπως ο Καναδάς που χιονίζει και έχει κρύο τους περισσότερους μήνες του χρόνου θα το καταργούσαμε το σχολείο;

Μήπως η χρόνια υποχρηματοδότηση, η απαξίωση, η αδιαφορία για ο,τιδήποτε σχετίζεται με την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως τα ψυχρά, σκοτεινά ερείπια στα οποία συνυπάρχουμε καθημερινά εκπαιδευτικοί και παιδιά, είναι μερικά από τα βασικά προβλήματα που επηρεάζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Αλήθεια ποιο βαθμό στην αξιολογική κλίμακα του υπουργείου παίρνουν οι κτιριακές υποδομές που δεν μπορούν να λειτουργήσουν…όταν κάνει κρύο;

Απέναντι σε αυτά τα ερωτήματα η απάντηση του ΥΠΑΙΘ αναμενόμενη: τηλεκπαίδευση στα σχολεία που δεν θα λειτουργήσουν. Τι κι αν πολλές οικογένειες αδυνατούν να πληρώσουν τους αδιανόητους λογαριασμούς ΔΕΗ και φυσικού αερίου, τι κι αν τα παιδιά θα τουρτουρίζουν στο σπίτι, τουλάχιστον θα προχωρήσουν στην ύλη από μια απεγνωσμένη φωνή στο κινητό που τους αναζητά. Τι κι αν τα σχολεία δεν διαθέτουν υλικοτεχνική υποδομή για να παρέχουν τηλεκπαίδευση σε παραπάνω από δύο-τρία τμήματα; Τι κι αν ολόκληρες πληθυσμιακές ομάδες, όπως τα παιδιά Ρομά στην περιοχή μας, έχασαν τα τελευταία δύο χρόνια κυριολεκτικά κάθε επαφή με το σχολείο που αποτελεί σημείο αναφοράς για αυτά! 

Για το ΥΠΑΙΘ θεωρείται φυσιολογικό ένα μέρος των μαθητών «να μαθαίνουν» και ένα άλλο να εξαφανίζεται ή να οδηγείται στην αμάθεια, για εμάς όχι. Για εμάς δε νομιμοποιείται ένα σχολείο που συμβάλλει στην όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων μέσω του αποκλεισμού των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων, των μαθητών με αναπηρία ή με μαθησιακές δυσκολίες, ένα σχολείο που καταπατά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.

Όσο κι αν το υπουργείο θέτει τις βάσεις για νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης ως ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, προχωρώντας με έναν ακόμη τρόπο στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, δε θα κουραστούμε να λέμε ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, ότι οι συνέπειές της στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών είναι περισσότερο από κραυγαλέες, ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση!

Υπενθυμίζουμε ότι:

    Όταν τα σχολεία μας είναι κλειστά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση, ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια.
    Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της.
    Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε αυτόν παρέχουμε το έργο μας.
    Κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να χρησιμοποιήσει τη δική του υλικοτεχνική υποδομή για την παροχή τηλεκπαίδευσης. Παραμένει υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει σε όλους εκπαιδευτικούς τα απαιτούμενα μέσα για την εργασία τους. 
    Κανείς να μην θέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο για να φτάσει σε κλειστά σχολεία.

Στις περιπτώσεις που ασκηθούν πιέσεις στα σχολεία από δ/ντες-ντριες/προϊσταμένες-ους για παροχή τηλεκπαίδευσης παρά τα παραπάνω δεδομένα οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαντούν με την παρακάτω δήλωση:

Σας ενημερώνω ότι λόγω της απόφασης του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη περί διακοπής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δήμο Φυλής την Πέμπτη 10 Μαρτίου 2022, αδυνατώ να εισέλθω στον χώρο του σχολείου και να καλύψω το ωράριό μου με διδασκαλία στη φυσική τάξη. Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία ορίζεται ότι «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Τέλος, για κάθε άλλη εντολή της υπηρεσίας μας παρακαλώ να ενημερωθώ για αυτή όπως προβλέπεται, δηλαδή να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη. Επιπλέον, για λόγους ασφαλείας θα παρακαλούσα να μου στείλετε εγγράφως ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έρθουν στο σχολείο, κατά παράβαση της απόφασης του Περιφερειάρχη που κλείνει τα σχολεία, και ότι αναλαμβάνετε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στην προσπάθεια κάποιου/ας συναδέλφου/ίσσας να φτάσει ή να αποχωρήσει από το σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholeio_ekpaideysi.jpg
Διευθυντές Σχολικών Μονάδων: «Λήψη μέτρων με στόχο την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»
«Το ΥΠΑΙΘΑ θα πρέπει να διασφαλίσει ότι όλες οι σχολικές μονάδες, με το άνοιγμά τους τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024, θα είναι πλήρως στελεχωμένες»
Διευθυντές Σχολικών Μονάδων: «Λήψη μέτρων με στόχο την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»