Βουλή-Live: Ποιος έχει ευθύνη για τα ακατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΙΕΠ;
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
Στη Βουλή η ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου για τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Προγεννητικής Αγωγής και της Ελληνικής Αγωγής που ενέκρινε το ΙΕΠ προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις

Οι διαδικασίες έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολείων από το ΙΕΠ συζητούνται σήμερα το πρωί στη Βουλή, μετά από σχετική ερώτηση της βουλευτού του Κινημάτος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου.

Στον απόηχο των αντιδράσεων που προκάλεσε το αναχρονιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Προγεννητικής Αγωγής που ενέκρινε αρχικά το ΙΕΠ και μετά το σάλο αποσύρθηκε, η κ. Κεφαλίδου ζητά από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να απαντήσει εάν τελικά είναι ανύπαρκτος ο έλεγχος ποιότητας περιεχομένου στα εκπαιδευτικά προγράμματα του δημόσιου σχολείου

Πέρα από την κοινωνική και επιστημονική κατακραυγή για το περιεχόμενο του προγράμματος που τελικά ανακλήθηκε η έγκρισή του, η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ ζητά εξηγήσεις για την έγκριση του προγράμματος «Ελληνική Αγωγή», που φέρεται να ανήκει σε εταιρία της επιχειρηματικής δραστηριότητας του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, ενώ το 2019 πρόγραμμα αντίστοιχου περιεχομένου, προτεινόμενο από άλλο φορέα, απορρίφθηκε με συνοπτικές διαδικασίες και προσχηματική αιτιολογία.

Παρακολουθήστε απευθείας τη συζήτηση στη Βουλή:

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Σάλος δημιουργήθηκε μετά τα πρόσφατα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, σύμφωνα με τα οποία το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Προγεννητικής Αγωγής” που προτάθηκε από το ΙΕΠ και απευθύνεται στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο μετά την κοινωνική και επιστημονική κατακραυγή για το περιεχόμενό του και τα ευτράπελα που παρακολουθήσαμε από την αναπαραγωγή σχετικών αποσπασμάτων των “εκπαιδευτικών video”, το Υπουργείο προχώρησε σε άρον άρον ανάκληση της έγκρισης του συγκεκριμένου προγράμματος. Προφανώς η ηγεσία του Υπουργείου έκανε το αυτονόητο, πλην όμως η εξέλιξη καταδεικνύει, με τον πιο εμφατικό τρόπο, την αδιαφορία και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζονται τα σημαντικά ζητήματα της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά μας.

Σαν να μην έφτανε το φιάσκο, λίγες μόνο ημέρες αργότερα, είδε το φως της δημοσιότητας νέο έγγραφο που αφορά έγκριση του Υπουργείου Παιδείας εκπαιδευτικού προγράμματος στο πλαίσιο προαιρετικών δράσεων εκτός σχολικού ωρολογίου προγράμματος, που απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αφορά στην επαφή των μαθητών, με περιόδους της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και προϊστορίας, με τον τίτλο «Ελληνική Αγωγή» που ανήκει, όπως αναφέρεται, στην επιχειρηματική δραστηριότητα του Υπουργού Ανάπτυξης κου Άδωνι Γεωργιάδη. Το πρόγραμμα έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και ποικίλα -όχι ιδιαιτέρως τιμητικά- σχόλια μεγάλης μερίδας των πολιτών και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας, δημοσιεύθηκε έγγραφο του 2019 με το οποίο απορρίφθηκε αντίστοιχου περιεχομένου εκπαιδευτικό πρόγραμμα άλλου φορέα με προσχηματική αιτιολογία, αναδεικνύοντας έτσι μια ανάρμοστη συμπεριφορά του Υπουργείου και του ΙΕΠ, που κινείται με δύο μέτρα και δύο σταθμά κατά το δοκούν.

Κατόπιν αυτών, τίθεται ένα γενικότερο ζήτημα αξιοπιστίας, διαφάνειας, ισότητας των ευκαιριών, λογοδοσίας, ελέγχου και εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τις διαδικασίες ελέγχου και έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προορίζονται για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Ιδίως, μετά την είδηση στον τύπο ότι μεταξύ των προγραμμάτων που εγκρίθηκαν από το Υπουργείο, υπάρχει και ΜΚΟ, την οποία μάλιστα προτείνει σε ειδική οδηγία του το ΙΕΠ προς τα σχολεία, για τα προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού, η οποία συνδέεται με μεγάλη ιδιωτική εταιρία συμβούλων σταδιοδρομίας.

Επειδή τα ελληνικά σχολεία έχουν αποστολή την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την καλλιέργεια των παιδιών μας, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι, σκεπτόμενοι ελεύθεροι πολίτες και δεν αποτελούν χώρο δωρεάν διαφημιστικής καμπάνιας κανενός, ούτε ιδεολογικής κατήχησης.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάσθε κα Υπουργέ:

1.Πώς και από ποιους εξασφαλίζεται ο ποιοτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που έχουν ήδη εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και απευθύνονται σε μαθητές;

2.Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η διαφάνεια της διαδικασίας επιλογής, η αμεροληψία και η ισότητα των ευκαιριών στην διαδικασία έγκρισης των προτεινόμενων προγραμμάτων;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙ
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
Η Συρία στο στόχαστρο ιμπεριαλιστών, σιωνιστών και τζιχαντιστών που την καταστρέφουν και την διαμελίζουν
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
χοιτ
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή
Αυτό το πιάτο είναι ιδανικό για ιδιαίτερες περιστάσεις, είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι είτε για έναν ρομαντικό δείπνο, και σίγουρα θα...
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή