Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Thumbnail
«Είναι συγκλονιστικό να εξηγείς σε ένα παιδί ότι όταν το βράδυ μετρά τα αστέρια ουσιαστικά βλέπει το παρελθόν τους και ότι όλη η Ιστορία του Κόσμου μας, του Σύμπαντος» - Γράφει ο Θρασύβουλος Μαχαίρας

Είναι συγκλονιστικό όταν κάποια νύχτα, ας πούμε λαμπερή φθινοπωριάτικη γεμάτη αστέρια, μαθαίνεις σε ένα παιδί ότι όσα βλέπει να λάμπουν πάνω στον Ουρανό είναι ο σπειροειδής Γαλαξίας μας, εκτός από ένα μόνο πολύ μικρό «συννεφάκι» κοντά στον αστερισμό της Κασσιόπης που είναι ένας άλλος σπειροειδής γαλαξίας, η Ανδρομέδα, μεγαλύτερος από τον δικό μας. 

Είναι συγκλονιστικό να ανοίγεις την σκέψη του παιδιού με το ότι, εκτός από την μικρούλα Γη μας και τον μικρό μας Ήλιο και τον Γαλαξία μας και τον γαλαξία της Ανδρομέδας, υπάρχουν στο Σύμπαν και άλλοι δισεκατομμύρια γαλαξίες (Ας σημειωθεί ότι αυτή την τόσο κοινή σήμερα γνώση, δεν την είχε ο Αϊνστάιν όταν άλλαζε την Φυσική του Νεύτωνα)

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις σε ένα παιδί ότι τα αστέρια είναι ήλιοι, ίδιου ή διαφορετικού μεγέθους και λαμπρότητας με τον δικό μας.

Ήλιοι που λάμπουν και που ενώ είναι δισεκατομμύρια δεν μας καίνε και δεν κάνουν την νύχτα μας μέρα, όχι γιατί είναι μακρινοί, αλλά γιατί το Σύμπαν μας έχει αρχή (έχει ηλικία) και γιατί μεγαλώνει (διαστέλλεται) όλο και πιο γρήγορα.

katagrafi

Είναι συγκλονιστικό να εξηγείς σε ένα παιδί ότι όταν το βράδυ μετρά τα αστέρια ουσιαστικά βλέπει το παρελθόν τους και ότι όλη η Ιστορία του Κόσμου μας (του Σύμπαντος) είναι κυριολεκτικά γραμμένη στον Ουρανό μας. Όσο πιο παλιά θες να πας στο Σύμπαν, τόσο πιο μακριά στον Ουρανό μας πρέπει να κοιτάξεις με τα τηλεσκόπια. 

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις σε ένα παιδί ότι έχει κοινή καταγωγή με όλα τα ζωντανά πλάσματα που βλέπει γύρω του και ότι ο ίδιος γενετικός κώδικας συνδέει όλα τα πλάσματα μεταξύ τους. 

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις σε ένα παιδί ότι το DNA του ανθρώπου διαφέρει από εκείνο του χιμπαντζή κατά 1% περίπου και συνεπώς ότι οι τεράστιες πνευματικές διαφορές μας με τον χιμπαντζή οφείλονται ουσιαστικά σε αυτό το πλεονέκτημα του 1% . 

Και να εμπλουτίζεις τον προβληματισμό με το ότι αν ένα πλάσμα από άλλον πλανήτη (εξωγήινος) έχει αντίστοιχο πλεονέκτημα 1% σε σχέση με εμάς, θα βλέπει τη σκέψη του Νεύτωνα και του Αϊνστάιν σαν απλές παιδικές σκέψεις και σαν χαριτωμένα χαρούμενα ξεφωνητά σε παιδικό σταθμό.

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις σε ένα παιδί ότι κουβαλά επάνω του τα άτομα του υδρογόνου που έφτιαξε το Σύμπαν πριν από 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια, κατά τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά τη γένεσή του και ότι όλα τα άλλα άτομα στο σώμα του παιδιού τα έφτιαξαν τεράστια αστέρια, που κάποτε έλαμψαν σε πανάρχαιους ουρανούς και του τα χάρισαν με τον θάνατό τους.

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις σε ένα παιδί ότι αυτά τα άτομα που του έδωσαν το Σύμπαν και τα Άστρα για να φτιάξει το σώμα του είναι δανεικά και ότι μετά το θάνατό του υποχρεωτικά θα τα επιστρέψει στο Σύμπαν για να δώσουν ζωή σε άλλα πλάσματα πάνω ή έξω από τη Γη. 

Και να τραβάς τον συλλογισμό του παιδιού πιο μακριά, ώστε να καταλάβει ότι μέσα από το φαγητό του ή την ανάσα του, πιθανώς πήρε δανεικά και κουβαλά πάνω του άτομα από τον Νεύτωνα ή από έναν τυραννόσαυρο ή από τον Αριστοτέλη ή από μια αρχαία μέδουσα που και αυτά τα πλάσματα δανεικά τα είχαν πάρει για να ζήσουν τότε.

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις σε ένα παιδί..

Όμως εμείς κάνουμε σα να μην ακούμε τους καιρούς που ξεφωνίζουν ότι η Φυσική πρέπει να μπει ΑΜΕΣΩΣ στα Σχολεία ως αιχμή κορυφαίου πολιτισμού και ως αξεπέραστη απελευθέρωση του ανθρώπου μακριά από την σημερινή θλιβερή και αποκρουστική ασκησιολογία που τόσο κακό μας έκανε και συνεχίζει να μας κάνει.

Η κοινωνία μας, η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών, το εκπαιδευτικό μας σύστημα και τελικά πάμπολλοι μηχανισμοί ή αδιαφορούν για την μόρφωση των παιδιών χαϊδεύοντάς τα με ατέλειωτα δικαιώματα που όμως δεν συνοδεύονται από υποχρεώσεις, τιμωρίες και κόπους κατάκτησης τίτλων ή επιβάλλουν ως μόρφωση ακόμη και τα πιο εξωφρενικά. 

Λες και το θέμα είναι να ικανοποιήσουμε όλα τα κομματικά και συνδικαλιστικά γούστα, να γεμίσουμε τα σχολεία με «διδακτικά» άχρηστες ώρες και τελικά να επιβάλουμε στα παιδιά ώρες υποχρεωτικής παρουσίας (νταγλαρομπέιμπι σίτιν) ώστε να ξεφύγουμε από τις υποχρεώσεις μας

Κάνουμε λες και δεν μάθαμε ποτέ ή ξεχάσαμε ότι η μόρφωση δεν είναι κομματικό τραπουλόχαρτο στα χέρια μαθητευόμενων μάγων, αλλά αδήριτη κοινωνική ανάγκη και καθοριστική σημαντικότατη πολιτική επιλογή-προσπάθεια που πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτει όραμα.

Είναι συγκλονιστικό να μαθαίνεις ότι ζεις σε ένα τεράστιο Σύμπαν που μεγαλώνει όλο και πιο γρήγορα!!! Είναι υπέροχο επειδή μια τέτοια γνώση κάνει τα "γιατί" σου και τις προσωπικές σου επιλογές να έχουν ξεχωριστή αξιοπρέπεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες Προσλήψεις στο Ίδρυμα Ωνάση και στην στέγη Γραμμάτων και τεχνών

Γεωργία - Βιασμός: Συγκλονίζουν οι φωτογραφίες με τις μελανιές στο σώμα της (εικόνες)

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Για τον απολογισμό και τον ριζοσπαστικό προσανατολισμό της ΕΛΜΕ Πειραιά
Πρωτόγνωρη η εικόνα στην εκλογοαπαολογιστική Γενική Συνέλευση του Πειραιά. Για πρώτη φορά δε δόθηκε άδεια με εντολή του ΥΠΑΙΘ, την οποία υλοποιούν...
Για τον απολογισμό και τον ριζοσπαστικό προσανατολισμό της ΕΛΜΕ Πειραιά
autism-spectrum
ΑΥΤΙΣΜΟΣ: Το 1ο πανεπιστημιακό πρόγραμμα Ολικής Εξειδίκευσης εκπαιδευτικών
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Πανεπιστήμιο Πατρών ξεκινάει Πανελλαδικά και εξ αποστάσεως το Πρώτο Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Εξειδίκευσης...
ΑΥΤΙΣΜΟΣ: Το 1ο πανεπιστημιακό πρόγραμμα Ολικής Εξειδίκευσης εκπαιδευτικών