makri
INTIME | ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Τρεις επίκαιρες ερωτήσεις για την παιδεία στη Βουλή

Τρεις επίκαιρες ερωτήσεις για την παιδεία συζητούνται σήμερα στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Οι ερωτήσεις αφορούν:

  1. Την καθυστέρηση της καταβολής των μισθολογικών κλιμακίων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
     
  2. Τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και μένουν εκτός εκπαίδευσης
     
  3. Τα προβλήματα στην υλοποίηση του προγράμματος ”Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας” στα ΕΠΑΛ

Δείτε απευθείας τη συζήτηση στη Βουλή:

Θέμα: Για την καθυστέρηση της καταβολής των μισθολογικών κλιμακίων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Οι 11.700 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, μετά από πολλά χρόνια εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας, απέκτησαν μόνιμη σχέση εργασίας, όρος απαραίτητος για όλους τους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς τα σχολεία. Η μισθοδοσία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ξεκινά με μισθολογικό κλιμάκιο 1, και μάλιστα με αυξημένες κρατήσεις για το ΜΤΠΥ, οι οποίες υπολογίζονται σε ένα μικτό μισθό διαιρεμένο σε δώδεκα μηνιαίες δόσεις. Πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν έχουν καταβάλει ακόμα τα μισθολογικά κλιμάκια των νεοδιόριστων, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να εξακολουθούν να πληρώνονται με 737 ευρώ, και να πρέπει με αυτόν τον μισθό να ανταποκριθούν στα έξοδα στέγασης, μετακίνησης και διαβίωσης, τα οποία ολοένα και αυξάνονται. Η έγκαιρη απόδοση των μισθολογικών κλιμακίων στους νεοδιόριστους, καθώς και στους αναπληρωτές, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη, καθώς αποτελεί την αμοιβή για ήδη παρεχόμενη εργασία. Τη στιγμή που ο μισθός είναι έτσι κι αλλιώς ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευτικών, είναι απαράδεκτο να καθυστερεί να αποδοθεί στο σύνολό του, υποβαθμίζοντας όλο και περισσότερο τις συνθήκες ζωής τους. Συνυπολογίζοντας την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού, το γεγονός ότι η διετία 2016- 2017 δεν προσμετράται στη μισθολογική ωρίμανση, καθώς και τη συνολική μείωση του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων κατά τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης (περικοπή επιδομάτων, αύξηση φορολογίας κλπ.), είναι αναγκαία όχι μόνο η άμεση καταβολή των κλιμακίων, αλλά και η αύξηση του μισθού τους, ώστε να μπορούν να εργάζονται και να ζουν με αξιοπρέπεια. Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

Να αναγνωριστούν και να καταβληθούν άμεσα τα μισθολογικά κλιμάκια για όλους.

Να δοθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μέχρι τις 23/12/2021, ο 13ος μισθός (δώρο Χριστουγέννων) που κόπηκε τα προηγούμενα χρόνια ως πρώτο βήμα για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

Να δοθούν αυξήσεις στους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών, να «ξεπαγώσουν» τα ΜΚ της διετίας 2016- 17. Να παρθούν άμεσα μέτρα στήριξης για όσους εργάζονται μακριά από την κατοικία τους: επίδομα σίτισης, στέγασης και δωρεάν μεταφορικά.

Ο ερωτών Βουλευτής Δελής Γιάννης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος

2. Με τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και μένουν εκτός εκπαίδευσης.

ΘΕΜΑ: “Εκτός εκπαίδευσης μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ”

Δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μαθητές και μαθήτριες που αδυνατούν να συμμετάσχουν στη δια ζώσης διδασκαλία λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού πλαισίου. Τα συγκεκριμένα παιδιά δεν υποστηρίζονται ούτε με κατ’ οίκον διδασκαλία, ούτε με τηλεκπαίδευση. Ενδεικτική είναι η δημόσια έκκληση του Διευθυντή στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αμαρουσίου επισημαίνει ότι μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν σε συγκεκριμένες ευπαθείς ομάδες που χρήζουν κατ’ οίκον διδασκαλίας είτε δια ζώσης είτε μέσω τηλεκπαίδευσης, στερούνται την πρόσβαση λόγω έλλειψης πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάται η αρμόδια υπουργός: 1. Πως αιτιολογείται η καθυστέρηση στην παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας σε μαθητές των ευπαθών ομάδων, καθώς και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας; Πότε και πως πρόκειται να καλυφθούν οι συγκεκριμένες κρίσιμες ανάγκες;

Η ερωτώσα βουλευτής Τζούφη Μερόπη 

3.  Με τα προβλήματα στην υλοποίηση του προγράμματος ”Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας” στα ΕΠΑΛ.

Θέμα: Για τα σοβαρά προβλήματα στην υλοποίηση του προγράμματος “Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας” στα ΕΠΑΛ.

Αυτές τις μέρες χιλιάδες μαθητές βρίσκονται σε αναβρασμό και κυρίως οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα. Είναι αυτοί οι μαθητές, που προσπαθούν να «σταθούν στα πόδια τους», μιας και «δεν είναι όλοι για τα πανεπιστήμια», όπως έχει τονίσει πολλές φορές η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα κόμματα που στηρίζουν την πολιτική της υποχρηματοδότησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Η αιτία είναι ότι οι εκρηκτικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς οδηγούν σε αδυναμία λειτουργίας του προγράμματος μαθητείας του 4ου έτους, για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, που θα ξεκινούσε αυτήν την περίοδο. Υπενθυμίζεται ότι για φέτος ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας 4.500 θέσεις μαθητείας στο πρόγραμμα «Μεταλυκειακό έτος - Τάξη μαθητείας» των ΕΠΑΛ. Το πρόγραμμα, πέρα από την εργασία και τη μάθηση στον εργασιακό χώρο, περιλαμβάνει και ένα «εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας» (203 ωρών) που διδάσκεται μια μέρα τη βδομάδα στα ΕΠΑΛ, ενώ απαιτεί και επόπτες εκπαιδευτικούς. Όμως, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία καθιστούν αμφίβολη τη διεξαγωγή του. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι διευθυντές και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, προσπαθούν να «μπαλώσουν» το πρόβλημα με το υπάρχον προσωπικό και σε άλλες ανακοινώνουν ότι δεν μπορούν να το ξεκινήσουν καν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αττική, τον Οκτώβρη, είχαν ανακοινωθεί θέσεις για 28 ειδικότητες, ωστόσο τα τμήματα που εγκρίθηκαν αυτήν τη βδομάδα αφορούν μόλις 8 ειδικότητες που συγκροτούν 18 τμήματα σε 14 ΕΠΑΛ! Πιο συγκεκριμένα, από τις 767 αιτήσεις που είχαν γίνει για το πρόγραμμα στην Αττική από μαθητευόμενους, η μαθητεία ξεκίνησε μόνο για 250 παιδιά και όπου υπήρχαν εκπαιδευτικοί για τη συγκρότηση τμημάτων. Αντίστοιχη εικόνα εμφανίζεται σε όλη τη χώρα: Από το σύνολο των 2.500 περίπου αιτήσεων μαθητευομένων, που είχαν ήδη βρει θέσεις και θα έπρεπε τώρα να υπογράφουν συμβάσεις και να αρχίζουν τη μαθητεία τους, το πρόγραμμα ξεκινάει μόνο για ένα ποσοστό 25% - 30%! Τα υπόλοιπα παιδιά μένουν στον «αέρα». Υπολογίζεται ότι πρέπει να καλυφθούν περίπου 300 κενά εκπαιδευτικών πανελλαδικά για να λειτουργήσει το πρόγραμμα για όλους τους μαθητευόμενους που έχουν κάνει αίτηση. Μάλιστα, να σημειωθεί ότι υπάρχουν και απόφοιτοι προηγούμενων ετών που περίμεναν δύο χρόνια να κάνουν τη μαθητεία τους, καθώς πέρυσι το πρόγραμμα δεν πραγματοποιήθηκε καθόλου, λόγω της διαχείρισης της πανδημίας από την κυβέρνηση. Παράλληλα, πιέζουν και οι προθεσμίες, καθώς με την προκήρυξη του προγράμματος είχε οριστεί ότι η καταληκτική ημερομηνία για την υπογραφή των συμβάσεων του προγράμματος είναι η 3η Δεκέμβρη. Ερωτάται η Κ. Υπουργός: Τι μέτρα θα πάρει για να υλοποιήσει τα δίκαια και αναγκαία αιτήματα των μαθητών ώστε: -Να λυθούν άμεσα τα προβλήματα που εμποδίζουν την διεξαγωγή του Μεταλυκειακού Έτους της μαθητείας σε όλα τα σχολεία. Να γίνει άμεση πρόσληψη μόνιμων καθηγητών. -Με ευθύνη του κράτους και του Υπουργείου να οργανωθεί καλύτερα η προετοιμασία και η διεξαγωγή του προγράμματος. Να δοθεί παράταση για την έναρξη των συμβάσεων σε όλους όσους έχει μείνει πίσω το πρόγραμμα τους λόγω της μη έγκρισης των σχολείων τους!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα