Thumbnail
Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ: Θα υπάρξει ρύθμιση στο νομικό πλαίσιο ώστε η πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1 από ιδιωτικούς φορείς να αποκτάται κατόπιν επιτυχούς εξέτασης σε τέσσερις δεξιότητες, όπως ακριβώς προβλέπεται για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας;

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία της βουλευτή Νότιας Αθήνας Ραλλίας Χρηστίδου και θέμα: «Παροχή ισότιμων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσω εξετάσεων σε διαφορετικό αριθμό δεξιοτήτων».

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

​​Η πιστοποίηση γλωσσομάθειας στη χώρα μας διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του Νόμου 3149/2003 και από το Π.Δ 146/2007 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του Π.Δ. 116/2006. Στο τελευταίο αυτό άρθρο ο τότε νομοθέτης προέβλεψε μεταβατικό χρονικό διάστημα «μέχρι τον καθορισμό των πιστοποιημένων φορέων από την αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης γλωσσομάθειας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων….».

Δυστυχώς, 15 χρόνια μετά, η αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης εξακολουθεί να μην υφίσταται, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να αναπτύσσεται αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των επαγγελματιών στο χώρο εκμάθησης των ξένων γλωσσών και να εκδίδονται πιστοποιητικά που αποκτώνται κατόπιν εξέτασης σε τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες αλλά και πιστοποιητικά που αποκτώνται κατόπιν εξέτασης σε δύο γλωσσικές δεξιότητες.

Τα πιστοποιητικά αυτά, παρά το προφανές διαφορετικό τους επίπεδο δυσκολίας, θεωρούνται όλα ισότιμα με το θεσμοθετημένο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1, για την απόκτηση του οποίου ρητώς προβλέπεται επιτυχής εξέταση και στις τέσσερις δεξιότητες (κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου).
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

Πότε θα υπάρξει συγκρότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων;

Θα υπάρξει ρύθμιση στο νομικό πλαίσιο ώστε η πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1 από ιδιωτικούς φορείς να αποκτάται κατόπιν επιτυχούς εξέτασης σε τέσσερις δεξιότητες, δηλαδή στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου, όπως ακριβώς προβλέπεται για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Παροχή ισότιμων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσω εξετάσεων σε διαφορετικό αριθμό δεξιοτήτων»

Η πιστοποίηση γλωσσομάθειας στη χώρα μας διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του Νόμου 3149/2003 και από το Π.Δ 146/2007 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του Π.Δ. 116/2006. Στο τελευταίο αυτό άρθρο ο τότε νομοθέτης προέβλεψε μεταβατικό χρονικό διάστημα «μέχρι τον καθορισμό των πιστοποιημένων φορέων από την αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης γλωσσομάθειας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων….».

Δυστυχώς, 15 χρόνια μετά, η αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης εξακολουθεί να μην υφίσταται, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να αναπτύσσεται αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των επαγγελματιών στο χώρο εκμάθησης των ξένων γλωσσών και να εκδίδονται πιστοποιητικά που αποκτώνται κατόπιν εξέτασης σε τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες αλλά και πιστοποιητικά που αποκτώνται κατόπιν εξέτασης σε δύο γλωσσικές δεξιότητες. Τα πιστοποιητικά αυτά, παρά το προφανές διαφορετικό τους επίπεδο δυσκολίας, θεωρούνται όλα ισότιμα με το θεσμοθετημένο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1, για την απόκτηση του οποίου ρητώς προβλέπεται επιτυχής εξέταση και στις τέσσερις δεξιότητες (κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου).

Επειδή η παροχή ισότιμων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσω εξετάσεων σε διαφορετικό αριθμό δεξιοτήτων δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των φορέων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών
Επειδή δεν είναι δυνατόν πτυχία γλωσσομάθειας που έχουν αποκτηθεί μέσω εξετάσεων σε δυο δεξιότητες να θεωρούνται ισότιμα με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1, για την απόκτηση του οποίου ρητώς προβλέπονται εξετάσεις σε τέσσερις δεξιότητες
Επειδή τα πτυχία γλωσσομάθειας, ανεξάρτητα μέσω ποιων εξετάσεων αποκτήθηκαν, αποτελούν μοριοδοτούμενο προσόν σχεδόν σε όλες τις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα (άρθρο 28, Π.Δ. 50/2001) αλλά και για την υπηρεσιακή εξέλιξη όσων εργάζονται σε δημόσιες υπηρεσίες
Επειδή δεν είναι δυνατόν μεταβατικές διατάξεις που προβλέφθηκαν από Προεδρικό Διάταγμα το 2006 να εξακολουθούν να υφίστανται 15 χρόνια αργότερα, χωρίς να έχουν αντικατασταθεί
Επειδή, στις 26-2-2021, 19 Βουλευτές και Βουλεύτριες της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν αναφορά προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας αναφορικά με τη διαπίστευση φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας αλλά το μεν Υπουργείο Εσωτερικών υπέδειξε ως αρμόδιο να απαντήσει το Υπουργείο Παιδείας, το δε Υπουργείο Παιδείας δεν απάντησε ποτέ, επιδεικνύοντας περιφρόνηση προς τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες ελέγχου


Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1) Πότε θα υπάρξει συγκρότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων;

2) Θα υπάρξει ρύθμιση στο νομικό πλαίσιο ώστε η πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 και Β1 από ιδιωτικούς φορείς να αποκτάται κατόπιν επιτυχούς εξέτασης σε τέσσερις δεξιότητες, δηλαδή στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου, όπως ακριβώς προβλέπεται για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας;

Οι ερωτώσες/ώντες Βουλεύτριες/τές
Χρηστίδου Ραλλία

Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γεώργιος
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα (Τάνια)
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Κατρούγκαλος Γεώργιος
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλειος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μουζάλας Ιωάννης
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραΐτης Αθανάσιος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γεώργιος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκάλα γράφει στον πίνακα
Διορισμοί και συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών 2010 - 2024: 38.000 διορισμοί έναντι 55.000 συνταξιοδοτήσεων
Κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι έχουν χαθεί χιλιάδες οργανικές θέσεις στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων, με την...
Διορισμοί και συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών 2010 - 2024: 38.000 διορισμοί έναντι 55.000 συνταξιοδοτήσεων
texniti noimosini
Βάσεις εισαγωγής: Πως θα κινηθούν σύμφωνα με τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης
Πτώση που αγγίζει τα 500 μόρια θα υπάρξει σε δημοφιλή σχολή, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2024, οι οποίες αναμένονται να...
Βάσεις εισαγωγής: Πως θα κινηθούν σύμφωνα με τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης