afisa-imerida
Η ΕΛΜΕ Εύβοιας εγκαινιάζει ένα κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων, που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο

Η ΕΛΜΕ Εύβοιας, λαμβάνοντας υπόψη τις καταστατικές της αρχές, όπως περιγράφονται στο άρθρο 2, "Σκοποί της Ένωσης είναι: η πνευματική και παιδαγωγική εξύψωση και η κοινωνική αναγνώριση της προσφοράς και του έργου των εκπαιδευτικών", και θέλοντας να συμβάλλει στην ουσιαστική επιμόρφωση των μελών της, εγκαινιάζει ένα κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων, που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. 

Στον α' αυτό κύκλο προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν την επιμορφωτική διημερίδα «Για ένα σχολείο της κοινότητας» σε συνεργασία με την παιδαγωγική ομάδα "το Σκασιαρχείο" την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021.

Για συμμετοχή συμπληρώστε τη φόρμα μέσω google form

Το πρόγραμμα

afisa-2imeri_epimorfosi_stin_paidagogiki_frenie.jpg

Παρασκευή 10.12.2021, ώρα 18.00-20.30

Αμφιθέατρο Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, Χαϊνά 93

5:30-6:00

18.00-18.30

Προσέλευση

Εισαγωγή – Παιδαγωγική Freinet, Παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο»

18.30-19.30

Προβολή της ταινίας: «Η μάθηση είναι ιερή»1

19.30 -20.00

Εφαρμογές της Παιδαγωγικής Φρενέ στην Β/βθμια στο Ελληνικό Δημόσιο σχολείο

20.00-20.30

Συζήτηση

Σάββατο 21.12.2021, ώρα 9.30-15.00, Προαστείου 26

6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

9.30 -10.00

Προσέλευση - εγγραφές

 

Εργαστήριο Συμβούλιο – «Τι νέα»2

10.00 –12.00

 

Διάλειμμα 12.00 – 12.30

12.30 – 14.30

Ελεύθερο κείμενο- Σχολικά έντυπα3

 

14.30 -15.00

 

Απολογισμός

1. Ταινία «Η μάθηση είναι ιερή»

Τα ζητήματα που συνδέονται με τους προβληματισμούς για το σημερινό δημόσιο σχολείο αφορούν τελικά την αναζήτηση νοήματος στην σχολική ζωή. Στην ταινία της Delphine Pinson, Η μάθηση είναι ιερή! Στα πρώτα βήματα μιας τάξης Freinet (2014) η έμφαση είναι στην τάξη, στο τόπο της καθημερινής συνάντησης των παιδιών. Το νόημα για την εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι κάτι δεδομένο και η σχολική αποτυχία οφείλεται εν πολλοίς στην απώλεια νοήματος. Η τάξη, κλειστή ή υπαίθρια και το νόημα καλούνται να συμφιλιωθούν. Το φιλμ δεν μοιάζει στην αισθητική του με το Σκασιαρχείου (1949) ούτε με τον Δάσκαλο που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται (2006). Σ’ αυτά τα φιλμ η αισθητική του τρίπτυχου τάξη – αυλή – κοινότητα είναι πολύ έντονη και ισόρροπα κατανεμημένη. Όμως οι ιδέες είναι κοινές κι αυτό που επεξεργάζεται το φιλμ είναι μια κοντινή ματιά στην καθημερινότητα ενός σχολείου που εργάζεται με τις τεχνικές του Freinet. Κι έχουμε βέβαια και τα άλλα μέρη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την αυλή, τον σχολικό κήπο και την κοινότητα, όπως και τις εξόδους των παιδιών σε μέρη πιο μακρινά. Και με την αλληλογραφία ως τεχνική του Freinet για ακόμη πιο μακρινά μέρη. Αλλά ας δούμε από κοντά αυτήν την καθημερινότητα…Η συνέχεια επί της οθόνης

2. Εργαστήριο Συμβούλιο – «Τι νέα»

Το Συμβούλιο αποτελεί  βασικό θεσμό της συνεργατικής τάξης, που κινείται προς την κατεύθυνση της αυτοδιαχείρισης. Τα παιδιά θεσπίζουν τους κανόνες τους, διαχειρίζονται τις συγκρούσεις, εξετάζουν τις προτάσεις που αφορούν τις δραστηριότητες και τις σχέσεις τους στην ομάδα τους. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα οργανώσουν από μόνοι τους ένα συμβούλιο σύμφωνα με τους θεσπισμένους κανόνες και ρόλους  και θα επιχειρήσουν να θέσουν και να διαπραγματευτούν στα πλαίσια του συμβουλίου θέματα που αφορούν την δική τους καθημερινή σχολική ζωή.

 Το «Τι Νέα;» είναι ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δίνεται στην τάξη προκειμένου οι μαθητές να μιλήσουν γι αυτά που τους συμβαίνουν και θεωρούν σημαντικά μέσα κι έξω από το σχολείο και προτείνεται από τον δάσκαλο στην αρχή του μαθήματος βοηθώντας έτσι στην έναρξη της διδακτικής ώρας τα παιδιά να μπουν στην διαδικασία της συζήτησης. Ο στόχος εδώ είναι οι συμμετέχοντες  να πάρουν αυτή την τεχνική και να την εφαρμόσουν αμέσως στις τάξεις τους , στα σχολεία τους.

3. Ελεύθερο κείμενο – Σχολικά  Έντυπα

Το ελεύθερο κείμενο είναι μια τεχνική της Παιδαγωγικής Φρενέ, αφορά την ελεύθερη έκφραση των παιδιών, μέσω της οποίας με συγκεκριμένα βήματα και μεθοδικά, μπορεί να αποτελέσει μαθησιακό αντικείμενο.

Αν αναρωτιόμαστε γιατί γράφουν τα παιδιά, τα ελεύθερα κείμενα μας δίνουν απαντήσεις : γιατί κάτι θέλουν να πουν, γιατί έχουν την βεβαιότητα ότι θα διαβαστούν και γιατί τα κείμενά τους θα δημοσιοποιηθούν.

Το ελεύθερο κείμενο σε συνδυασμό με την εφημερίδα και την αλληλογραφία μας επιτρέπει να ξαναβρούμε το νόημα της επικοινωνίας που είναι γράφω κάτι για να αναγνωστεί  από άλλους και διαβάζω αυτό που έχει γραφτεί από εκείνους. 

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 4919/Β/24.10.2021, οι παρευρισκόμενοι/ες θα πρέπει να είναι πλήρως εμβολιασμένοι/ες ή να έχουν πιστοποιητικό νόσησης των τελευταίων 48 ωρών ή αρνητικό αποτέλεσμα  διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή Rapid test).

Επίσης να τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα κατά του covid ( υποχρεωτική χρήση μάσκας, αποστάσεις 1,5 μέτρου, υγιεινή των χεριών και ό,τι άλλο προβλέπεται από ΦΕΚ και ΕΟΔΥ τις ημέρες πραγματοποίησης της εκδήλωσης)

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές χούντα
Μαθητικές τιμωρίες τον καιρό της Χούντας: Το μαθητικό ποινολόγιο
Τη σχολική πραγματικότητα τον καιρό της χούντας εικονογραφεί με τον πιο πιστό τρόπο ένα μικρό κιτρινισμένο τετράδιο που έπεσε τυχαία στα χέρια μας.
Μαθητικές τιμωρίες τον καιρό της Χούντας: Το μαθητικό ποινολόγιο