Τηλεκπαίδευση: Παιδαγωγοί ή καταδότες;
«Μονόδρομος και καθήκον η αντίσταση στις διαταγές του ΥΠΑΙΘ για τηλεκπαίδευση: Κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα για να κάνουν τηλεκπαίδευση. Πόσο μάλλον σε κατειλημμένα σχολεία που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να μετατραπούν σε καταδότες ή on line χωροφύλακες»

Στην Υ.Α 111525/ΓΔ4 “Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-22” της 10-09-2021 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τ.Β, 4188/10-09/2021, επαναλαμβάνεται η περσινή ρύθμιση  σύμφωνα με την οποία:

«Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας»

Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό  σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της». (ΦΕΚ, αρ. φ. 4264) «Οι διευθυντές των σχολείων και οι καθηγητές επιβλέπουν τη διαδικασία και θα αναφέρουν  ποιοι συμμετέχουν στις καταλήψεις για να τιμωρούνται με απουσία».(Ν. Κεραμέως) 

Σε αυτή την αυταρχική κατεύθυνση του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και το έγγραφο του γγ του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρου Κόπτση (30-09-2021 Αρ. Πρωτ. 123458/ΓΔ4), με θέμα «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022», στο οποίο σημειώνεται ότι «οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημειώνεται ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες».

Ειδική υπηρεσία δίνει λύσεις με κατ΄ οίκον επίσκεψη για τα προβλήματα με την τηλεκπαίδευση! - Drepani.gr - Argyrades.gr - news

Για μια ακόμα φορά η Υπουργός (άνευ) Παιδείας και μετά κάμερας κ. Νίκη Κεραμέως αποδεικνύει ότι έχει βαθιά ριζωμένη την κουλτούρα του αυταρχισμού. Εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική πρωταγωνιστεί σε ένα ακόμα επεισόδιο της σειράς «τρόμος και αθλιότητα» στα σχολεία. Με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» επιχειρεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες που διαχωρίζουν τους μαθητές τους σε «καταληψίες» και «μη καταληψίες». Με στόχο να αποτελέσουν τον μηχανισμό αναχαίτισης των μαθητικών κινητοποιήσεων.  

Γιατί το λέμε αυτό;

Γιατί κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα για να κάνουν τηλεκπαίδευση. Πόσο μάλλον  σε κατειλημμένα σχολεία που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να μετατραπούν σε καταδότες ή on line χωροφύλακες. Στον Ν. 4807 (ΦΕΚ Α' 96/11-06-2021) και το Άρθρο 12 αναφέρονται τα παρακάτω: "Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο. Εφόσον, ο φορέας δεν έχει τη δυνατότητα να παράσχει Σταθμό Τηλεργασίας, ο υπάλληλος δύναται, εφόσον το επιθυμεί, να κάνει χρήση του προσωπικού του τεχνολογικού εξοπλισμού". Εκπαιδευτικοί στην Κέρκυρα, στη βάση αυτή, έστειλαν ένα ενδιαφέρον υπόμνημα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης η οποία πίεσε για τηλεκπαίδευση σε κατειλημμένα σχολεία: «Αναμένουμε από τη διεύθυνση του σχολείου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της παρέχοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να εκτελέσουμε στο ακέραιο τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις μας».

Η επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών  κινητοποιήσεων, το κατασταλτικό όργιο της κυβέρνησης και η αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση – χειραγώγηση - κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, αλλά κκαι η τιμωρία των μαθητών με τηλε – απουσίες δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα. Οι μαθητές μας συκοφαντούνται και αντιμετωπίζονται σαν κοινοί εγκληματίες, όταν αγωνίζονται και διεκδικούν. Έχουμε χρέος εμείς οι δάσκαλοι της νεολαίας, αφού διδάσκουμε από Αντιγόνη, το αιώνιο σύμβολο της ανυπακοής, μέχρι τους  Ελεύθερους Πολιορκημένους του Δ. Σολωμού και το «Αντισταθείτε» του Μ. Κατσαρού να αντισταθούμε στη  μετατροπή μας σε «on line χωροφύλακες. Ανεξαρτήτως ειδικότητας, παρόλο που το σύστημα επιδιώκει να είμαστε ιμάντες μεταβίβασης της κυρίαρχης ιδεολογίας, έχουμε χρέος να συμβάλουμε ώστε τα σχολεία να είναι χώροι διαμόρφωσης  ελεύθερων και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών.  

Έχουμε χρέος να θωρακίσουμε τα σχολεία από την επέμβαση της αστυνομίας και των εισαγγελέων διαμορφώνοντας δημοκρατικό κλίμα αλληλεγγύης. Ιδιαίτερα σήμερα που το δικαίωμα των μαθητών και κάθε κοινωνικής ομάδας στον αγώνα, αλλά ακόμα και η σκέψη για απεργία ποινικοποιείται Όταν η βαρβαρότητα επελαύνει και η αδικία γίνεται νόμος, η αντίσταση είναι καθήκον. Αναπόφευκτη η αναγκαιότητα να κρατήσουμε ψηλά τις σημαίες του αγώνα για την υπεράσπιση βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών που κατακτήθηκαν με αίμα και μακροχρόνιους αγώνες. 

Έχουμε χρέος να διαχωριστούμε και να μπούμε φραγμός σε μια θλιβερή μειονότητα διευθυντών ή «ανάδελφων» που «ευπειθώς» υποτάσσεται σε έναν διαγκωνισμό ταχύτερης «συμμόρφωσης προς τας υποδείξεις» της ΥΠΑΙΘ που και παράνομες είναι και ανήθικες.  Για να υπερασπίσουμε το δικαίωμα στη μόρφωση για όλους χωρίς διακρίσεις και το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.  

Η στήριξη όλων των μαθητών και η υπεράσπιση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων συνδέεται αναπόσπαστα με την  ανάπτυξη και τον ριζοσπαστικό προσανατολισμό του  εκπαιδευτικού κινήματος . Ούτως ή άλλως η αναγκαιότητα της οργάνωσης του ενιαίου παρατεταμένου αγώνα παραμένει, γιατί μόνο έτσι, όπως αποδεικνύει η ιστορία των κοινωνικών αγώνων, μπορούμε να νικήσουμε! 

 * O Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος, μέλος της Σ.Ε. του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του Εκπαιδευτικού Ομίλου 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο