Κεφαλίδου: Ερώτηση για τις αποζημιώσεις σχεδιαστών–αξιολογητών Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
«Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);», ρωτά η Χαρά Κεφαλίδου

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τo θέμα της μη καταβολής των αποζημιώσεων για τους σχεδιαστές – αξιολογητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) κατά τα σχολικά έτη 2008 – 2009 και 2009 – 2010.

Μεταξύ άλλων, ερωτάται: «Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);».

Αναλυτικά η ερώτηση:

Θέμα: «Απλήρωτοι οι εκπαιδευτικοί της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) κατά τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010»

Για πολλοστή φορά επανέρχομαι με σχετική Ερώτηση στο θέμα της μη καταβολής των αποζημιώσεων για τους σχεδιαστές – αξιολογητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ), κατά τα σχολικά έτη 2008- 2009 και 2009 - 2010. Το ζήτημα αφορά σε 1.700 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ενώ προσέφεραν τις υπηρεσίες τους κανονικά, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 113321/Γ7/04.09.2008, δεν αποζημιώθηκαν ποτέ.

Τα σχολικά έτη 2008 - 2009 και 2009 - 2010 απασχολήθηκαν, στον θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) στα σχολεία, καθηγητές ως σχεδιαστές - αξιολογητές. Την ίδια περίοδο άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσής τους και για να πληρωθούν απαιτείτο να δημιουργηθεί ένας νέος κωδικός από τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, ο οποίος  όμως δεν δημιουργήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων στους εν λόγω εκπαιδευτικούς.

Τον Δεκέμβριο του 2016, σε σχετική Ερώτησή μου, ο Υπουργός Οικονομικών είχε απαντήσει ότι η αρμοδιότητα δεν ανήκει στο δικό του Υπουργείο, αλλά στο Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας στην απάντησή του, τον Ιανουάριο του 2017, ανέφερε: «Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δαπάνες που προκαλούνται από κανονιστικές διοικητικές πράξεις αναγνωρίζονται μόνον εφόσον εκδίδονται με τη σύμπραξη και του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδοντας σχετική ΚΥΑ, άρθρο 22 παράγραφος 3 του ν. 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού». Το Υπουργείο Παιδείας μάλιστα κάνει λόγο και για παραγραφή των μισθολογικών απαιτήσεων των καθηγητών μετά την παρέλευση διετίας, (σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 90 παράγραφος 3 και 91 του νόμου 2362/1995 (ΦΕΚ247, τ.Α).

Με σειρά αποφάσεων τα δικαστήρια δικαιώνουν τους εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν ζητώντας να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα που, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, εδώ και μια δεκαετία δεν τους έχουν καταβληθεί. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις με αριθμό 23390/2017, 1234/2018 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθήνας και τις με αριθμό 222 και 223/2016 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Μυτιλήνης, οι οποίες δικαιώνουν τους προσφεύγοντες.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται  η αρμόδια Υπουργός Παιδείας:

1.  Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);

2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να λάβει την απόφαση να διορθώσει την κατάφωρη αυτή αδικία και να προβεί στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων στο σύνολο των ανωτέρω εκπαιδευτικών (και όχι μόνο σε όσους έχουν προσφύγει δικαστικά), αίροντας έτσι την 10ετή οικονομική εκκρεμότητα σε βάρος τους;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
ΙΕΠ: Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα SUB.8
Κλείνει η υποβολή αιτήσεων – 37 προγράμματα για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εξ αποστάσεως, με έναρξη τον Ιανουάριο 2026
ΙΕΠ: Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις στα επιμορφωτικά προγράμματα SUB.8
συγχονε
Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων προκαλεί αντιδράσεις - Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη από την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί τις Ενώσεις Γονέων του Βόρειου Τομέα σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας,...
Νέος γύρος συγχωνεύσεων σχολείων προκαλεί αντιδράσεις - Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη από την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής
peripoliko astinomia perama
Σταυρούπολη: Δύο 15χρονοι προκαλούν χάος με κλεμμένη μοτοσικλέτα – Τραυματίες και γονείς στο τμήμα
Θεσσαλονίκη: 15χρονοι με κλεμμένη μηχανή τραυμάτισαν οδηγό ΙΧ και αστυνομικό
Σταυρούπολη: Δύο 15χρονοι προκαλούν χάος με κλεμμένη μοτοσικλέτα – Τραυματίες και γονείς στο τμήμα
σχολείο
Αιγάλεω: Πειθαρχικό σε σχολείο για προβολή επεισοδίου της σειράς «Black Mirror»
Τι καταγγέλλει πατέρας μαθητή - Εκπαιδευτικός πληροφορικής φέρεται να έδειξε στη σχολική αίθουσα σκηνές σεξ και κτηνοβασίας
Αιγάλεω: Πειθαρχικό σε σχολείο για προβολή επεισοδίου της σειράς «Black Mirror»