Κεφαλίδου: Ερώτηση για τις αποζημιώσεις σχεδιαστών–αξιολογητών Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
«Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);», ρωτά η Χαρά Κεφαλίδου

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τo θέμα της μη καταβολής των αποζημιώσεων για τους σχεδιαστές – αξιολογητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) κατά τα σχολικά έτη 2008 – 2009 και 2009 – 2010.

Μεταξύ άλλων, ερωτάται: «Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);».

Αναλυτικά η ερώτηση:

Θέμα: «Απλήρωτοι οι εκπαιδευτικοί της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) κατά τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010»

Για πολλοστή φορά επανέρχομαι με σχετική Ερώτηση στο θέμα της μη καταβολής των αποζημιώσεων για τους σχεδιαστές – αξιολογητές της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ), κατά τα σχολικά έτη 2008- 2009 και 2009 - 2010. Το ζήτημα αφορά σε 1.700 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ενώ προσέφεραν τις υπηρεσίες τους κανονικά, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 113321/Γ7/04.09.2008, δεν αποζημιώθηκαν ποτέ.

Τα σχολικά έτη 2008 - 2009 και 2009 - 2010 απασχολήθηκαν, στον θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) στα σχολεία, καθηγητές ως σχεδιαστές - αξιολογητές. Την ίδια περίοδο άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού της αποζημίωσής τους και για να πληρωθούν απαιτείτο να δημιουργηθεί ένας νέος κωδικός από τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, ο οποίος  όμως δεν δημιουργήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων στους εν λόγω εκπαιδευτικούς.

Τον Δεκέμβριο του 2016, σε σχετική Ερώτησή μου, ο Υπουργός Οικονομικών είχε απαντήσει ότι η αρμοδιότητα δεν ανήκει στο δικό του Υπουργείο, αλλά στο Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας στην απάντησή του, τον Ιανουάριο του 2017, ανέφερε: «Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δαπάνες που προκαλούνται από κανονιστικές διοικητικές πράξεις αναγνωρίζονται μόνον εφόσον εκδίδονται με τη σύμπραξη και του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδοντας σχετική ΚΥΑ, άρθρο 22 παράγραφος 3 του ν. 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού». Το Υπουργείο Παιδείας μάλιστα κάνει λόγο και για παραγραφή των μισθολογικών απαιτήσεων των καθηγητών μετά την παρέλευση διετίας, (σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 90 παράγραφος 3 και 91 του νόμου 2362/1995 (ΦΕΚ247, τ.Α).

Με σειρά αποφάσεων τα δικαστήρια δικαιώνουν τους εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν ζητώντας να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα που, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, εδώ και μια δεκαετία δεν τους έχουν καταβληθεί. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις με αριθμό 23390/2017, 1234/2018 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθήνας και τις με αριθμό 222 και 223/2016 αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Μυτιλήνης, οι οποίες δικαιώνουν τους προσφεύγοντες.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται  η αρμόδια Υπουργός Παιδείας:

1.  Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να καταβληθούν, μετά και από τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, τα δεδουλευμένα στο σύνολο των 1.700 εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στην ΠΔΣ τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 (συμμορφούμενο και με τις αποφάσεις και επιταγές της Δικαιοσύνης);

2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να λάβει την απόφαση να διορθώσει την κατάφωρη αυτή αδικία και να προβεί στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να είναι δυνατή η πληρωμή των δεδουλευμένων στο σύνολο των ανωτέρω εκπαιδευτικών (και όχι μόνο σε όσους έχουν προσφύγει δικαστικά), αίροντας έτσι την 10ετή οικονομική εκκρεμότητα σε βάρος τους;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές