golearn-engl_970-250
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
INTIME NEWS/ΒΟΛΙΤΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Διδακτέα Ύλη και Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α΄ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2021-2022

Εγκύκλιο 75 σελίδων με αναλυτικές οδηγίεςγια τη διδασκαλία των μαθημάτων Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α΄ τάξης των Προτύπων ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2021-2022, απέστειλε στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας.

Η εγκύκλιος

Σε συνέχεια της δημοσίευσης της υπ΄ αριθμ. Φ9/90217/23.07.2021 (Β΄ 3470) Υπουργικής Απόφασης με την οποίαν καθορίστηκε το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των μαθημάτων Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α΄ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) και της σχετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 44/02-09- 2021 Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.), σας αποστέλλουμε τη διδακτέα ύλη και τις οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α΄ τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2021-2022:

1.jpg

Γενικές Οδηγίες

Εισάγονται για πρώτη φορά στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση τα μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα με τα εξής χαρακτηριστικά:

 Αντιπροσώπευση ενός μεγάλου μέρους των οικονομικών δραστηριοτήτων της οικονομίας μέσα από τη διδασκαλία των προαναφερθέντων έξι (6) μαθημάτων.

 Ειδική μέριμνα, ώστε κάθε μάθημα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα να περιλαμβάνει έναν αριθμό ενοτήτων που αντιστοιχούν σε επιμέρους επαγγέλματα ή δράσεις/ τομείς της αγοράς εργασίας.

 Οι επτά (7) ώρες των μαθημάτων Προσανατολισμού μοιράστηκαν οριζοντίως στα έξι (6) μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα που προσφέρονται στην Α’ τάξη των Π.ΕΠΑ.Λ.. Ειδικότερα, οι τεχνικές του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία», σκοπός του οποίου είναι να φέρει τους μαθητές/ριες σε επαφή με την ερευνητική μεθοδολογία και τις τεχνολογίες που αξιοποιούνται σε διάφορα επαγγέλματα και σε τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες, θα εφαρμοστούν σε όλες τις ενότητες των μαθημάτων επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα.

 Υποστήριξη/Υλοποίηση του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών/ριών με την παροχή των βασικών αρχών, γνώσεων και δεξιοτήτων από όλα τα μαθήματα επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα καθώς αυτά μετατρέπονται από επιλογής σε υποχρεωτικά.

 Ο «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» αποκτά βιωματική διάσταση και οι μαθητές/ριες αποκτούν τις γνώσεις που χρειάζονται για να καθορίσουν τον προσανατολισμό τους στη Β’ τάξη του Π.ΕΠΑ.Λ.. Σημαντικό υποστηρικτικό ρόλο προτείνεται να έχει η Πράξη «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.». 3

 Η ενότητα σχετικά με την «Ασφάλεια και Υγεία στον χώρο εργασίας» θα διατρέχει οριζόντια τις ενότητες των μαθημάτων επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα, αφού για κάθε επαγγελματικό περιβάλλον, οι απαιτήσεις σε μέτρα και προδιαγραφές ασφάλειας είναι διαφορετικές (ενδεικτικά, ο χώρος ενός Πλοίου για τον Τομέα της Ναυτιλίας διαφέρει σημαντικά αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας από ένα θερμοκήπιο για τον τομέα της Γεωργίας).

 Η διδασκαλία των μαθημάτων επαγγελματικής κατεύθυνσης προσανατολιστικού χαρακτήρα πραγματοποιείται με την παρουσία των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων/ κλάδων που απαιτείται για να παρουσιαστεί/ υλοποιηθεί μία συγκεκριμένη ενότητα/ομαδική εργασία. Για την πληρέστερη παρουσίαση ορισμένων ενοτήτων, θα προκρίνεται η συνδιδασκαλία με την παρουσία εκπαιδευτικών δύο ειδικοτήτων.  Ενίσχυση συνεργασίας τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων εντός ενός Π.ΕΠΑ.Λ. όσο και μεταξύ Π.ΕΠΑ.Λ./ ΕΠΑ.Λ. διαφορετικών περιοχών για την ανταλλαγή ιδεών, την ανάδειξη καλών πρακτικών, τη λήψη ανατροφοδότησης σχετικά με τις διαθεματικές εφαρμογές κ.λπ..

 Διοργάνωση δράσεων/διαγωνισμών/εκθέσεων κ.α. (εντός σχολικής μονάδας ή μεταξύ διαφορετικών σχολικών μονάδων) για την ανάδειξη διαθεματικών project. Οι διαγωνισμοί μπορεί να είναι γενικής φύσης π.χ. ρομποτικής, επιχειρηματικότητας, (που αποτελούν εξ ορισμού διαθεματικές δραστηριότητες) ή να έχουν ένα συγκεκριμένο θέμα (όπως η διαχείριση Μεταφορών που αναφέρθηκε, η ανάπτυξη ενός συστήματος παρακολούθησης των πυροσβεστικών δυνάμεων που αξιοποιούνται στα μέτωπα πυρκαγιάς κ.ά.) για την ανάδειξη των καλύτερων προτεινόμενων πρακτικών. Η επιβράβευση/αναγνώριση αποτελεί κίνητρο για τους μαθητές/ριες όσον αφορά στη συμμετοχή τους σε διαθεματικά project.

 

Δείτε εδώ την εγκύκλιο με τις οδηγίες και την ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αυτή είναι η παλαιότερη πολυκατοικία της Αθήνας

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

1000 ΕΥΡΩ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Μερόπη Τζούφη
Τζούφη: «Η κυβέρνηση νομοθετεί για τα Πανεπιστήμια… χωρίς τα Πανεπιστήμια»
«Η κυβέρνηση νομοθετεί για τα Πανεπιστήμια… χωρίς τα Πανεπιστήμια», είπε η Μ. Τζούφη στην ομιλία της στη Βουλή
Τζούφη: «Η κυβέρνηση νομοθετεί για τα Πανεπιστήμια… χωρίς τα Πανεπιστήμια»
voutsinos
Βούτσινος: Στη Γερμανία για τη συνεδρίαση Εποπτικού Συμβουλίου Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας
Συνεδρίαση Εποπτικού Συμβουλίου Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας – Αλλαγές στη συμφωνία
Βούτσινος: Στη Γερμανία για τη συνεδρίαση Εποπτικού Συμβουλίου Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας
Θεσσαλονίκη: Προφυλακιστέος ο 35χρονος που κακοποιούσε σεξουαλικά την 14χρονη κόρη της συντρόφου του
Στη φυλακή ο 35χροvος που καταγγέλθηκε ότι κακοποιούσε σεξουαλικά την ανήλικη κόρη της συντρόφου του - Στο πλευρό του η 30χρονη σύντροφός του και...
Θεσσαλονίκη: Προφυλακιστέος ο 35χρονος που κακοποιούσε σεξουαλικά την 14χρονη κόρη της συντρόφου του