Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ: Πώς θα λειτουργήσουν σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η προθεσμία για τους συγκεντρωτικούς πίνακες προτάσεων για την ίδρυση και λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ σε Γυμνάσια και Λύκεια

Οδηγίες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ίδρυση και τη λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ σε Γυμνάσια και Λύκεια εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο ζητά από τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τις περιφερειακές Διευθύνσεις Π.Ε. και Δ.Ε., τις διευθύνσεις Δ.Ε. και τη Σιβιτανίδειο σχολή να μεριμνήσουν για την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών, όπως τη διεξαγωγή διαπιστωτικών τεστ, τη συγκέντρωση ενυπόγραφων δηλώσεων των γονέων ή κηδεμόνων, την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη διαβίβαση των αιτημάτων των σχολικών μονάδων στις ΔΔΕ.

Όλα αυτά πρέπει να γίνουν για να σταλούν το αργότερο μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου οι τελικοί συγκεντρωτικοί πίνακες των προτάσεων.

Δείτε εδώ αναλυτικά την εγκύκλιο.

Η εγκύκλιος

Αναλυτικά, η οδηγία του υπουργείου Παιδείας:

Σε συνέχεια της υπ’ αριθμ. 85849/ΓΔ4/15-07-2021 (ΑΔΑ:6Φ8446ΜΤΛΗ-ΠΚΩ) εγκυκλίου με θέμα: «Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2021-2022 σε Δημόσια Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας» και προκειμένου να αποσταλούν ηλεκτρονικά στην Υπηρεσία μας ([email protected]), το αργότερο μέχρι 20-09-2021, οι τελικοί συγκεντρωτικοί πίνακες των προτάσεων, παρακαλείστε όπως μεριμνήσετε για την έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας, (διεξαγωγή διαπιστωτικών τεστ, συγκέντρωση ενυπόγραφων δηλώσεων των γονέων/κηδεμόνων, Απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων, διαβίβαση των αιτημάτων των σχολικών μονάδων στις Δ.Δ.Ε.).

Οι οδηγίες για την ίδρυση και λειτουργία Τ.Υ. ΖΕΠ σε Γυμνάσια και Λύκεια

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.), στο πλαίσιο των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, έχει ως βασική αρχή την προώθηση μέτρων που αποβλέπουν στην άρση των ανισοτήτων και στη διασφάλιση ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους/τις μαθητές/τριες.

Στο πλαίσιο αυτό ο Νόμος 3879/2010, (ΦΕΚ 163 Α), άρθ. 26, παρ. 1α και 1β, εισάγει τον θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας.

«…Στόχος των Ζ.Ε.Π. είναι η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσω της λειτουργίας υποστηρικτικών δράσεων για τη βελτίωση της μαθησιακής επίδοσης, όπως ιδίως η λειτουργία τάξεων υποδοχής,[…] Επιπρόσθετα, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των Ζ.Ε.Π., τη στελέχωσή τους με προσωπικό, την απασχόληση εκπαιδευτικών κατ’ αναλογία του αριθμού των μαθητών που χρήζουν διαφοροποιημένης διδακτικής παρέμβασης και κάθε σχετικό θέμα».

Σας γνωρίζουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2021-2022 δίνεται η δυνατότητα στα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π., μέσω συγχρηματοδοτούμενου έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στο πλαίσιο της συνέχισης της Δράσης: 2 « Δράση (6,8,9).10.1δ:Ενίσχυση και ενσωμάτωση μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα (2018- 2022)_ Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Σχολεία»

Η σχετική Πράξη για το σχολικό έτος 2021-2022 θα αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, κυρίως στον γραμματισμό αλλά και στον αριθμητισμό και, επιπλέον, σε συμπληρωματικά αντικείμενα, ώστε αυτοί/ές να καταστούν ικανοί/ές να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.

Συνεπώς, η πράξη αποσκοπεί στην ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης και την αποτελεσματική ένταξη των προαναφερόμενων μαθητών/τριών.

Επίσης, η Πράξη θα αποσκοπεί στην εκπαίδευση και στην ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών/τριών).

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων.

Για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας (Ρομά, Αλλοδαπών, Παλιννοστούντων, Προσφύγων, Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων κτλ.) διαμορφώνεται στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ένα ευέλικτο σχήμα θεσμικής και διδακτικής παρέμβασης, το οποίο επιτρέπει στη σχολική μονάδα, αφού σταθμίσει τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών αυτών και τις δυνατότητές της, να επιλέξει εκείνο το σχήμα που μπορεί να τους παρέχει επιπλέον διδακτική υποστήριξη, με σκοπό να τους βοηθήσει να προσαρμοστούν και να ενταχθούν πλήρως στις κανονικές τάξεις στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι/ες, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Ειδικότερα:

Το πρόγραμμα των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ περιλαμβάνει δύο κύκλους που εντάσσονται μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου:

• Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι ΖΕΠ

• Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) ΙΙ ΖΕΠ

Για το τρέχον σχολικό έτος θα λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ. ) Ι και ΙΙ ΖΕΠ.

Στις Τ.Υ. Ι ΖΕΠ φοιτούν μαθητές/τριες με ελάχιστη ή μηδενική γνώση της ελληνικής γλώσσας.

Εκεί ακολουθείται εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας 15 ωρών.

Οι μαθητές/τριες που φοιτούν σε Τ.Υ. Ι ΖΕΠ παρακολουθούν παράλληλα και μαθήματα στην κανονική τους τάξη, όπως :

Ø Μαθηματικά

Ø Φυσική Αγωγή

Ø Μουσική

Ø Πληροφορική 3

Ø Ξένη Γλώσσα ή και άλλο μάθημα, σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σε συνεργασία με τον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

Η φοίτηση στην Τ.Υ. Ι ΖΕΠ διαρκεί ένα διδακτικό έτος με δυνατότητα επέκτασης ενός (1) επιπλέον έτους.

Στις Τ.Υ. ΙΙ ΖΕΠ φοιτούν μαθητές με μέτριο επίπεδο ελληνομάθειας, το οποίο δύναται να δημιουργεί δυσκολίες στην παρακολούθηση των μαθημάτων στην κανονική τάξη.

Για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στις Τ.Υ. ΙΙ ΖΕΠ, πραγματοποιείται υποστήριξη στην ελληνική γλώσσα ή και σε περισσότερα μαθήματα:

- είτε εντός της κανονικής τάξης με παράλληλη διδασκαλία (δεύτερος εκπαιδευτικός στην τάξη)

- είτε εκτός κανονικής τάξης.

Η φοίτηση διαρκεί έως δύο (2) διδακτικά έτη και σε εξαιρετικές περιπτώσεις έως τρία (3) έτη, σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, σε συνεργασία με τον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

Μαθητές που έχουν ολοκληρώσει τη φοίτηση στις Τ.Υ. ΙΙ ΖΕΠ, δεν μπορούν να επιστρέψουν σε Τάξεις Υποδοχής (Ι ή ΙΙ) ΖΕΠ. Σημειώνεται ότι είναι δυνατή η ταχύτερη επανένταξη του μαθητή στην κανονική τάξη, έπειτα από απόφαση των εκπαιδευτικών της Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ και της κανονικής τάξης, σε συνεργασία με τον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, αν διαπιστωθεί ότι μπορεί απρόσκοπτα να παρακολουθεί όλα τα μαθήματα.

Ο μικρότερος αριθμός μαθητών/τριών με τον οποίο δημιουργούνται Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ είναι 7 και ο μεγαλύτερος αριθμός 17. Σε κάθε Τάξη Υποδοχής Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ (αν πρόκειται για διδασκαλία εκτός κανονικής τάξης), δύνανται να συμμετέχουν μαθητές/τριες που είναι εγγεγραμμένοι/ες σε διαφορετικές τάξεις της ίδιας βαθμίδας.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ Τ.Υ. Ι και ΙΙ ΖΕΠ

Α. Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, θα λάβουν υπόψη τα παρακάτω: Για τη φοίτηση των μαθητών/τριών στις Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ, απαιτούνται από την πλευρά της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, τα ακόλουθα:

1. Διεξαγωγή διαπιστωτικών τεστ, με τα οποία ανιχνεύεται το επίπεδο ελληνομάθειας του/της μαθητή/τριας. Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο Διαπιστωτικό τεστ είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας ώστε να καλύπτονται και τα δύο επίπεδα. Ειδικότερα, βαθμολογείται με 50 μόρια η κατοχή του προφορικού λόγου και με 50 μόρια η κατοχή του γραπτού λόγου. Η συγκέντρωση 60 και άνω μορίων συνολικά αντιστοιχεί σε φοίτηση σε Τ.Υ. ΙΙ ΖΕΠ.

2. Ενυπόγραφη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ότι επιθυμεί να παρακολουθήσει το παιδί του την Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ.

3. Απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τη φοίτηση των μαθητών/τριών σε Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ.

4. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων, υπό την καθοδήγηση του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, καταρτίζει το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ, λαμβάνοντας υπόψη και την εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στις τάξεις αυτές.

5. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των τάξεων αυτών υποβάλλεται για έγκριση και θεώρηση στον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω οι σχολικές μονάδες θα προβούν στις παρακάτω ενέργειες:

α. Στη διεξαγωγή διαπιστωτικών τεστ στους/στις μαθητές/τριες για την ανίχνευση του επιπέδου Ελληνομάθειας και κατάταξης αυτών στις Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ.

β. Στη συγκέντρωση ενυπόγραφων δηλώσεων των γονέων ή κηδεμόνων ότι επιθυμούν να παρακολουθήσει το παιδί τους την Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ.

γ. Σε απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων για φοίτηση μαθητών/τριών σε Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ.

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, διαβιβάζουν το αίτημά τους στις οικείες Διευθύνσεις Δ.Ε. επισυνάπτοντας:

· Επικυρωμένο Απόσπασμα Πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων για την ανάγκη λειτουργίας των εν λόγω τάξεων και τον αριθμό των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στις Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ.

· Αντίγραφα των Αιτήσεων – Υπεύθυνων δηλώσεων των γονέων/κηδεμόνων, όπου θα αναγράφεται ότι αποδέχονται τη φοίτηση του παιδιού τους στις εν λόγω τάξεις.

Να σημειωθεί ότι τα διαπιστωτικά τεστ ανίχνευσης της ελληνομάθειας και οι αιτήσειςυπεύθυνες δηλώσεις των γονέων/κηδεμόνων πρέπει υποχρεωτικά να τηρούνται στο αρχείο της σχολικής μονάδας, προκειμένου να είναι διαθέσιμα σε έλεγχο από κλιμάκια αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων.

Για οποιοδήποτε ζήτημα προκύπτει σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία των Τ.Υ. Ι ή ΙΙ ΖΕΠ και τη φοίτηση των μαθητών/τριών ενημερώνονται οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης. Σημείωση:

Τα διαπιστωτικά τεστ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανίχνευση της Ελληνομάθειας επισυνάπτονται στο παρόν έγγραφο. Κάθε διαπιστωτικό τεστ θα συνοδεύεται από το συνημμένο εξώφυλλο που φέρει το λογότυπο του ΕΣΠΑ. Β.

Οι Διευθύνσεις Δ.Ε. διαβιβάζουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα αιτήματα των σχολικών μονάδων μαζί με τα συνοδευτικά έντυπα και συμπληρωμένο ηλεκτρονικά τον συνημμένο Πίνακα A1.

Γ. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υποβάλλουν ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ. - Τμήμα Β΄ Μαθητικής Μέριμνας, Σχολικής Ζωής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (spο[email protected]) το αργότερο μέχρι 20-09-2021, τον τελικό συγκεντρωτικό πίνακα των προτάσεων (Συνημμένος Πίνακας Α1). Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της σχετικής Πράξης, είναι απαραίτητη:

• η διατήρηση του αριθμού των μαθητών/τριών στις Τ.Υ. I και ΙΙ ΖΕΠ

• η τήρηση των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία διαδικασιών και των κανόνων δημοσιότητας ώστε να μη διαπιστωθούν αποκλίσεις κατά τις διοικητικές επαληθεύσεις, τις επιτόπιες επιθεωρήσεις, αλλά και τους ελέγχους που διενεργούνται από τα αρμόδια Ελεγκτικά Όργανα, προκειμένου να εξασφαλίζεται η επιλεξιμότητα και η νομιμότητα των δαπανών.

Στο πλαίσιο δημοσιότητας της σχετικής Πράξης, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1303/2013 και τον Εκτελεστικό Κανονισμό 821/2014, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι σχολικές μονάδες και όλοι οι εμπλεκόμενοι που υλοποιούν την Πράξη στα έγγραφα που εκδίδουν (διαπιστωτικά τεστ, αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις γονέων, 5 πρακτικά, διαβιβαστικά, πρωτόκολλα ανάληψης υπηρεσίας, μισθοδοτικές καταστάσεις, αποφάσεις τοποθέτησης/διάθεσης αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αλληλογραφία, κ.λπ.) έχουν την υποχρέωση να χρησιμοποιούν την κάτωθι σήμανση:

Επίσης, έχουν την υποχρέωση να αναρτούν την αφίσα της σχετικής πράξης σε εμφανές σημείο στους χώρους των Δ.Δ.Ε., καθώς και των σχολικών μονάδων Δ.Ε. που υλοποιούν τις δράσεις. Το Υ.ΠΑΙ.Θ., μετά τη συγκέντρωση όλων των προτάσεων θα προβεί στην άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης ένταξης των προτεινόμενων σχολικών μονάδων στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής Ι και ΙΙ ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2021-2022. Σε συνέχεια της έκδοσης της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης, θα ακολουθήσει αποστολή εγκυκλίου προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης προκειμένου να προβούν στην έκδοση των σχετικών αποφάσεων ίδρυσης Τ.Υ. Ι και ΙΙ ΖΕΠ.

Συνημμένα:

1. Διαπιστωτικά τεστ ανίχνευσης της ελληνομάθειας, 5 ηλεκτρονικά αρχεία τεστ ανίχνευσης της ελληνομάθειας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων – ΙΕΠ (Φυλλάδιο για τον μαθητή, Φυλλάδιο για τον εκπαιδευτικό, Φυλλάδιο απαντήσεων, Συγκεντρωτικό αρχείο καταγραφής, Εξώφυλλο διαπιστωτικού τεστ)

2. Πίνακας Α1

3. Λογότυπο ΕΣΠΑ

Δείτε εδώ αναλυτικά τις οδηγίες για την ίδρυση και τη λειτουργία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς