Πρότυπα σχολεία: Διαμαρτυρία για το 4ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Η Α' ΕΛΜΕ Έβρου διαμαρτύρεται για την μετατροπή του 4ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης σε Πρότυπο ΕΠΑΛ και αναλύει όλους τους λόγους για τους οποίους καλεί το υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω απόφαση

Μία ακόμη δυσάρεστη έκπληξη περίμενε εν μέσω διακοπών τον χώρο της Εκπαίδευσης, μετά το πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης που κατατέθηκε στη βουλή προς ψήφιση και που αναστατώνει μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία. Η Α' ΕΛΜΕ Έβρου πληροφορήθηκε ότι μετά την πρόσφατη επίσκεψη στον Έβρο του Γ. Γραμματέα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί τη μετατροπή του νεοϊδρυθέντος 4ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης σε Πρότυπο ΕΠΑΛ. Η ΕΛΜΕ ξεκαθαρίζει ότι ή απόφασή αύτη βρίσκει τους εκπαιδευτικούς, «κάθετα αντίθετους».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον πρόσφατο ψηφισθέντα νόμο, η επιλογή ενός ΕΠΑΛ για να λειτουργήσει ως πρότυπο ανήκει αποκλειστικά στο υπουργείο Παιδείας μετά από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε (Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και  την Αγορά Εργασίας) και δεν προβλέπεται να ερωτώνται οι σύλλογοι διδασκόντων των Επαγγελματικών Λυκείων ούτε να ζητείται η γνώμη γονέων, μαθητών και όσων άλλων εμπλέκονται με το σχολείο.

Μάλιστα, όλο το προηγούμενο διάστημα, η Κυβέρνηση και το υπουργείο έτρεξαν το θέμα των προτύπων με αποτέλεσμα να έχουν ιδρυθεί ήδη στην επικράτεια 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ, ένα μάλιστα στην ίδια Περιφέρειά (το 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης). Εκεί μάλιστα υπήρχε η εκφρασμένη αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων, των Γονέων και Κηδεμόνων η οποία όμως δεν ελήφθη υπόψη και τελικά προχώρησε η μετατροπή του Λυκείου σε Πρότυπο.

Όσον αφορά το 4ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης η Α' ΕΛΜΕ Έβρου επισημαίνει τα εξής:

α) Οι εγγραφές στην Α΄ τάξη πραγματοποιήθηκαν ήδη και ως εκ τούτου δεν μπορεί να γίνει τώρα Πρότυπο δίχως καμία προηγούμενη ενημέρωση γονέων και μαθητών και εκπαιδευτικών.

β) Το 4ο ΕΠΑΛ είναι ένα νέο σχολείο που ακόμη και τώρα φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις και στα κτίρια άλλης σχολικής μονάδας και λόγω έλλειψης χώρων δεν λειτούργησε ποτέ με όλους τους Τομείς που αρχικά προβλεπόταν στην ιδρυτική του πράξη.

γ) Σε κοινή σύσκεψη που έκανε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ  με τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με το 4ο ΕΠΑΛ  και τους Τομείς του, διατυπώθηκε από όλους η αντίθεση σε μια τέτοια μετατροπή σε Πρότυπο.

δ) Σχετικά με την οργανικότητα των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων ο εκπαιδευτικός οδηγός των Π.ΕΠΑΛ  αναφέρεται μεν στη διατήρηση των οργανικών θέσεων, ταυτόχρονα όμως αναφέρεται  και στην ανάγκη στελέχωσης των Π.ΕΠΑΛ από εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, προαναγγέλλοντας στην ουσία διαδικασίες αυστηρής αξιολόγησης και επιμόρφωσης για την απόκτηση των δεξιοτήτων που απαιτούνται. Καμία αίσθηση ασφάλειας λοιπόν δεν παρέχεται λοιπόν στους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετήσουν εκεί.

ε) Όσον αφορά στις/στους μαθήτριες/ές, θα επιλέγονται με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου του Γυμνασίου και θα κατατάσσονται κατά φθίνουσα σειρά βαθμού που σημαίνει ότι κάποιοι θα αποκλειστούν παρά την επιθυμία τους να φοιτήσουν σ΄ αυτό το σχολείο.

στ) Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι στα Πρότυπα ΕΠΑΛ προβλέπεται η εναρμόνιση των ειδικοτήτων με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας με στόχο την πρακτική άσκηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Με άλλα λόγια οι ειδικότητες που θα προσφέρει το σχολείο θα καθορίζονται από το είδος των επιχειρήσεων που λειτουργούν στην περιοχή. Το σχολείο όμως φτιάχτηκε για τους μαθητές και οφείλει να εναρμονίζει τις ειδικότητές του ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών και όχι με αυτά που ζητάνε οι επιχειρήσεις.

Πέρα όμως από όλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι και η ΟΛΜΕ έχει εκφράσει τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη δημιουργία των Πρότυπων, ως σχολείων ελίτ, που οξύνουν τις κοινωνικές και ταξικές διαφορές και κατηγοριοποιούν τα σχολεία σε καλά και κακά.

Σε ο,τι αφορά την περιβόητη χρηματοδότηση των Π. ΕΠΑΛ, η Α' ΕΛΜΕ Έβρου αναρωτιέται: «Αφού η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της τέτοια ποσά, γιατί δεν τα επενδύει στην αναβάθμιση συνολικά των σχολείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που χρόνια τώρα υποχρηματοδοτούνται;»

Και καταλήγει στο ότι: «Είναι σαφές λοιπόν ότι δε χρειαζόμαστε Επαγγελματικά Σχολεία τα οποία κάνουν διακρίσεις και αποκλείουν αδύναμους μαθητές. Χρειαζόμαστε αναβαθμισμένα ΕΠΑΛ, που να παρέχουν ολοκληρωμένες θεωρητικές και εργαστηριακές γνώσεις σε όλους τους μαθητές. Χρειαζόμαστε αναβαθμισμένα ΕΠΑΛ με γενναία χρηματοδότηση, σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, νέα βιβλία, εκπαιδευτικούς που να προσλαμβάνονται έγκαιρα και να επιμορφώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα».

Μετά από όλα αυτά η Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει  στην μετατροπή του 4ου ΕΠΑΛ Αλεξ/πολης σε Πρότυπο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

coffee.jpg
Καφές: Γιατί δεν πρέπει τον να πίνουμε μία ώρα αφού ξυπνάμε
«εEναι πιθανό να υπερφορτώσετε τον εαυτό σας με καφέ καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στη μέρα σας»
Καφές: Γιατί δεν πρέπει τον να πίνουμε μία ώρα αφού ξυπνάμε
Πύργος παρατήρησης του ΟΗΕ
Ισραήλ: Διεθνής κατακραυγή μετά τα πυρά εναντίον της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ
Το Ισραήλ αντιμέτωπο με διεθνείς επικρίσεις μετά τα πυρά εναντίον της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ στον Λίβανο
Ισραήλ: Διεθνής κατακραυγή μετά τα πυρά εναντίον της ειρηνευτικής δύναμης του ΟΗΕ