Πρότυπα σχολεία: Διαμαρτυρία για το 4ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Η Α' ΕΛΜΕ Έβρου διαμαρτύρεται για την μετατροπή του 4ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης σε Πρότυπο ΕΠΑΛ και αναλύει όλους τους λόγους για τους οποίους καλεί το υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω απόφαση

Μία ακόμη δυσάρεστη έκπληξη περίμενε εν μέσω διακοπών τον χώρο της Εκπαίδευσης, μετά το πολυνομοσχέδιο της Κυβέρνησης που κατατέθηκε στη βουλή προς ψήφιση και που αναστατώνει μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και όλη την κοινωνία. Η Α' ΕΛΜΕ Έβρου πληροφορήθηκε ότι μετά την πρόσφατη επίσκεψη στον Έβρο του Γ. Γραμματέα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας δρομολογεί τη μετατροπή του νεοϊδρυθέντος 4ου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης σε Πρότυπο ΕΠΑΛ. Η ΕΛΜΕ ξεκαθαρίζει ότι ή απόφασή αύτη βρίσκει τους εκπαιδευτικούς, «κάθετα αντίθετους».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον πρόσφατο ψηφισθέντα νόμο, η επιλογή ενός ΕΠΑΛ για να λειτουργήσει ως πρότυπο ανήκει αποκλειστικά στο υπουργείο Παιδείας μετά από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε (Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και  την Αγορά Εργασίας) και δεν προβλέπεται να ερωτώνται οι σύλλογοι διδασκόντων των Επαγγελματικών Λυκείων ούτε να ζητείται η γνώμη γονέων, μαθητών και όσων άλλων εμπλέκονται με το σχολείο.

Μάλιστα, όλο το προηγούμενο διάστημα, η Κυβέρνηση και το υπουργείο έτρεξαν το θέμα των προτύπων με αποτέλεσμα να έχουν ιδρυθεί ήδη στην επικράτεια 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ, ένα μάλιστα στην ίδια Περιφέρειά (το 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης). Εκεί μάλιστα υπήρχε η εκφρασμένη αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων, των Γονέων και Κηδεμόνων η οποία όμως δεν ελήφθη υπόψη και τελικά προχώρησε η μετατροπή του Λυκείου σε Πρότυπο.

Όσον αφορά το 4ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης η Α' ΕΛΜΕ Έβρου επισημαίνει τα εξής:

α) Οι εγγραφές στην Α΄ τάξη πραγματοποιήθηκαν ήδη και ως εκ τούτου δεν μπορεί να γίνει τώρα Πρότυπο δίχως καμία προηγούμενη ενημέρωση γονέων και μαθητών και εκπαιδευτικών.

β) Το 4ο ΕΠΑΛ είναι ένα νέο σχολείο που ακόμη και τώρα φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις και στα κτίρια άλλης σχολικής μονάδας και λόγω έλλειψης χώρων δεν λειτούργησε ποτέ με όλους τους Τομείς που αρχικά προβλεπόταν στην ιδρυτική του πράξη.

γ) Σε κοινή σύσκεψη που έκανε το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ  με τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με το 4ο ΕΠΑΛ  και τους Τομείς του, διατυπώθηκε από όλους η αντίθεση σε μια τέτοια μετατροπή σε Πρότυπο.

δ) Σχετικά με την οργανικότητα των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων ο εκπαιδευτικός οδηγός των Π.ΕΠΑΛ  αναφέρεται μεν στη διατήρηση των οργανικών θέσεων, ταυτόχρονα όμως αναφέρεται  και στην ανάγκη στελέχωσης των Π.ΕΠΑΛ από εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, προαναγγέλλοντας στην ουσία διαδικασίες αυστηρής αξιολόγησης και επιμόρφωσης για την απόκτηση των δεξιοτήτων που απαιτούνται. Καμία αίσθηση ασφάλειας λοιπόν δεν παρέχεται λοιπόν στους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετήσουν εκεί.

ε) Όσον αφορά στις/στους μαθήτριες/ές, θα επιλέγονται με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου του Γυμνασίου και θα κατατάσσονται κατά φθίνουσα σειρά βαθμού που σημαίνει ότι κάποιοι θα αποκλειστούν παρά την επιθυμία τους να φοιτήσουν σ΄ αυτό το σχολείο.

στ) Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι στα Πρότυπα ΕΠΑΛ προβλέπεται η εναρμόνιση των ειδικοτήτων με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας με στόχο την πρακτική άσκηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Με άλλα λόγια οι ειδικότητες που θα προσφέρει το σχολείο θα καθορίζονται από το είδος των επιχειρήσεων που λειτουργούν στην περιοχή. Το σχολείο όμως φτιάχτηκε για τους μαθητές και οφείλει να εναρμονίζει τις ειδικότητές του ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών και όχι με αυτά που ζητάνε οι επιχειρήσεις.

Πέρα όμως από όλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι και η ΟΛΜΕ έχει εκφράσει τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη δημιουργία των Πρότυπων, ως σχολείων ελίτ, που οξύνουν τις κοινωνικές και ταξικές διαφορές και κατηγοριοποιούν τα σχολεία σε καλά και κακά.

Σε ο,τι αφορά την περιβόητη χρηματοδότηση των Π. ΕΠΑΛ, η Α' ΕΛΜΕ Έβρου αναρωτιέται: «Αφού η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της τέτοια ποσά, γιατί δεν τα επενδύει στην αναβάθμιση συνολικά των σχολείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που χρόνια τώρα υποχρηματοδοτούνται;»

Και καταλήγει στο ότι: «Είναι σαφές λοιπόν ότι δε χρειαζόμαστε Επαγγελματικά Σχολεία τα οποία κάνουν διακρίσεις και αποκλείουν αδύναμους μαθητές. Χρειαζόμαστε αναβαθμισμένα ΕΠΑΛ, που να παρέχουν ολοκληρωμένες θεωρητικές και εργαστηριακές γνώσεις σε όλους τους μαθητές. Χρειαζόμαστε αναβαθμισμένα ΕΠΑΛ με γενναία χρηματοδότηση, σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, νέα βιβλία, εκπαιδευτικούς που να προσλαμβάνονται έγκαιρα και να επιμορφώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα».

Μετά από όλα αυτά η Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, καλεί το υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει  στην μετατροπή του 4ου ΕΠΑΛ Αλεξ/πολης σε Πρότυπο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Bio3 Forum 2025
Μητσοτάκης στο Bio3 Forum 2025: Υπουργείο Έρευνας και «ενοποίηση» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Η Ελλάδα χρειάζεται μόνιμο κονδύλι για την έρευνα, αντικειμενική αξιολόγηση και στενότερη σύνδεση μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και...
Μητσοτάκης στο Bio3 Forum 2025: Υπουργείο Έρευνας και «ενοποίηση» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
καθηγητής ΕΠΑΛ στέκεται σε μέσα σε σχολική τάξη
Υπουργείο Παιδείας: Εγκρίθηκαν 25 νέα ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ - ΠΕΠΑΛ
Το Υπουργείο Παιδείας εγκρίνει τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. για το 2025-2026 - Αναλυτικά η κατανομή
Υπουργείο Παιδείας: Εγκρίθηκαν 25 νέα ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ - ΠΕΠΑΛ
anapiria-sxoleio-eidiki-agogi
Δημοτικά Σχολεία: Μαθητές με αναπηρία αποκλείονται λόγω έλλειψης μεταφοράς
Δεκάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες μένουν εκτός σχολείου: Μόλις 2 από τα 10 δρομολόγια στο ΕΛΕΠΑΠ πραγματοποιήθηκαν, ενώ στο Ρόζα Ιμβριώτη 4 από 6...
Δημοτικά Σχολεία: Μαθητές με αναπηρία αποκλείονται λόγω έλλειψης μεταφοράς