ekpaideusi-prosfugopoulon
Να μην απελαθεί η οικογένεια του αυτιστικού Κούρδου μαθητή τους, ζητούν οι εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Σχολείου Ιωαννίνων

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Ειδικού Σχολείου Ιωαννίνων, ζητούν να μην απελαθεί ο αυτιστικός Κούρδος μαθητής τους και να μην επιστρέψουν στο βόρειο Ιράκ όπου μαίνονται ακόμη εχθροπραξίες. Με την επιστολή τους αναφέρουν πως ο μαθητής είναι παιδί επταμελούς οικογένειας (πέντε παιδιά ηλικιών 1 έως 15 ετών) που που ήρθαν ως πρόσφυγες-αιτούμενοι άσυλο πριν δυόμισι περίπου χρόνια στη χώρα μας.

Οι κουρδικής καταγωγής πρόσφυγες ήρθαν από το Dohuk που βρίσκεται στο βόρειο Ιράκ, σε μια περιοχή όπου συνεχίζονται ένοπλες συγκρούσεις μεταξύ τουρκικών δυνάμεων και του PKK. Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο (European Asylum Support Office) χαρακτηρίζει το Dahuk/Dohuk ως μια ασταθή περιοχή για την ασφάλεια των κατοίκων, μιας και έχει διαιρεθεί σε έξι περιοχές με αντίπαλες ομάδες ελέγχου. Η κύρια πληθυσμιακή ομάδα της περιοχής, είναι Κούρδοι.

Πέραν του γεγονότος ότι η οικογένεια αιτείται άσυλο μιας και έχει φύγει από εμπόλεμη ζώνη, ο μικρός μαθητής έχει διαγνωσθεί με αυτισμό και η κατάσταση της υγείας του έπαιξε ρόλο στην απόφαση της οικογένειάς του για να φύγει από την πατρίδα της.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επιστολή «όταν πρωτοήρθε στο σχολείο, είδαμε ένα φοβισμένο παιδί που τρόμαζε ακόμη και με τα πουλιά που πετούσαν στην αυλή του σχολείου. Χάρη στο εξατομικευμένο-δομημένο πρόγραμμα που εφάρμοσε το σχολείο και στη συνολική υποστήριξη που παρείχε στον ίδιο και την οικογένειά του, ο μαθητής έκανε άλματα ως προς την εκπαίδευση και κοινωνικοποίησή του. Σήμερα είναι ένα χαρούμενο παιδί που μιλάει και συνεννοείται στα ελληνικά, ενώ ο ένας αδελφός του φοιτά στο συστεγαζόμενο διαπολιτισμικό σχολείο».

«Από την πρώτη στιγμή που ο μαθητής εγγράφηκε στο σχολείο μας, είχαμε άριστη συνεργασία με την οικογένεια, καθώς πρόκειται για ευγενικούς, προσιτούς, χαμογελαστούς ανθρώπους, με μεγάλο ενδιαφέρον για την ανατροφή και τη μόρφωση των παιδιών τους, με εκτίμηση στη χώρα που τους φιλοξενεί σήμερα».

Ο πατέρας της οικογένειας εργάζεται ως οικοδόμος, ωστόσο, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, δεν παραχωρήθηκε άσυλο στην οικογένεια με τις Αρχές να τους ζητούν να αφήσουν το σπίτι που διαμένουν (είχε παραχωρηθεί από τη ΜΚΟ INTERSOS) και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως «το παραπάνω ενδεχόμενο θα είναι απάνθρωπο και καταστροφικό για την ψυχοσωματική υγεία του μαθητή μας Ζ., αλλά και για ολόκληρη την οικογένεια».

Όπως σημειώνουν, «η επιστροφή σε μια περιοχή η οποία -παρότι χαρακτηρίζεται ασφαλής σήμερα (;;;)- δεν παύει να είναι εμπόλεμη και δεν διαθέτει καμιά υποδομή υποστήριξης παιδιών με αυτισμό, θα σημάνει το τέλος στη θετική πορεία που έχει σημειώσει ο μαθητής μας, θα τον σημαδέψει ανεπανόρθωτα σε όλη του τη ζωή».

«Οι νόμοι πρέπει να βασίζονται στην ανθρωπιά μας, με γνώμονα τη βοήθεια και όχι την καταδίκη»

Ο κ. Τόκας, διευθυντής του σχολείου, μιλώντας στο ΒΗΜΑ Ιωαννίνων, τόνισε πως όλα τα παιδιά είναι ανήλικα και η οικογένεια είναι σε απόγνωση. Σημείωσε πως γνώριζαν τι γίνεται στην πατρίδα τους και διαπίστωσαν πως το παιδί είχε ψυχολογικά τραύματα. «Έβλεπε περιστέρια να πετούν και τρελαινόταν», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Κάναμε ένα δομημένο πρόγραμμα, καλέσαμε τους γονείς και μάθαμε την ιστορία της οικογένειας», είπε.

«Έφυγαν από την εμπόλεμη περιοχή για να υποστηριχθεί κυρίως το παιδί που είναι στο φάσμα του αυτισμού. Από το σχολείο μας πέρασαν πολλά παιδιά από περιοχές εμπόλεμες και τα περισσότερα προωθήθηκαν στην Ευρώπη. Εμείς πιστεύουμε πως οι νόμοι πρέπει να βασίζονται και στην ανθρωπιά μας, με γνώμονα τη βοήθεια και όχι την καταδίκη των ανθρώπων», πρόσθεσε.

«Αυτό το παιδί το αισθανόμαστε σαν παιδί μας. Δε ξεχωρίζουμε τα παιδιά από το χρώμα και την καταγωγή τους, τα βλέπουμε το ίδιο και προσπαθούμε να τα υποστηρίζουμε. Το παιδάκι αυτό έδειξε βελτίωση ως προς την κατάστασή του και βγήκε από την απομόνωσή του επικοινωνόντας πλέον στα ελληνικά. Είναι ένα χαρούμενο παιδί και βοηθάει και τα άλλα παιδιά. Αυτό το παιδί που κοινωνικοποιήθηκε έτσι δεν μπορεί να φύγει. Κάναμε ανοιχτή επιστολή για αυτή την περίπτωση για να ενδιαφερθούν οι Αρχές και θα συνεχίσουμε τη δράση μας», τόνισε.

«Πρέπει να γενικευτεί αυτό το ζήτημα. Οικογένειες με παιδιά ΑμεΑ πρέπει να παίρνουν άμεσα άσυλο στη χώρα», υπογράμμισε ο κ. Τόκας.

«Η αιτιολογία που δε δόθηκε άσυλο είναι πως η περιοχή είναι πλέον ασφαλής, την ώρα που η ίδια η ΕΕ σημειώνει τους κινδύνους που εντοπίζονται στην ίδια περιοχή του β. Ιράκ», κατέληξε.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί μέσω της ανακοίνωσης τους, ζητούν «να εκτιμηθεί από την Πολιτεία η ιδιαίτερη κατάσταση της οικογένειας που δίνει έναν τιτάνιο αγώνα για την υποστήριξη του Ζ. που είναι ΑμΕΑ, όντας πολύτεκνη, με όλα τα τέκνα της να είναι ανήλικα και να τους δοθεί άσυλο στη χώρα μας. Η αποδειγμένη εργατικότητα των γονέων δείχνει ότι κάθε άλλο παρά θα είναι οικονομικό βάρος για την πατρίδα μας. Να πάρουν θέση το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, συντασσόμενοι με το αίτημά μας να μην απελαθεί η οικογένεια και να τους δοθεί άσυλο στη χώρα μας.

Τέλος, με βάση την ενημέρωση ότι υπάρχει και μια άλλη οικογένεια στην πόλη, ίδιας καταγωγής, με παιδί με τετραπληγία που φοιτά στο Ειδικό Σχολείο ΣΑΠ Ιωαννίνων, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως «είναι καιρός, η πολιτεία να επανεκτιμήσει τα κριτήρια απόδοσης ασύλου, δίνοντας τη δυνατότητα σε οικογένειες προερχόμενες από εμπόλεμες ζώνες με παιδιά ΑμεΑ, να παίρνουν άσυλο άμεσα στη χώρα μας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η ανθρωπιά επιβάλλεται να υπερτερεί της αυστηρότητας των νομικών και πολιτικών ενεργειών».

Αντίστοιχα, εξέδωσε ανακοίνωση η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας - βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη  ζητώντας «να δοθεί τώρα άσυλο στον Κούρδο μαθητή και την οικογένεια του».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η άρνηση της αρμόδιων αρχών να δώσουν άσυλο στον Κούρδο μαθητή που φοιτά στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Ιωαννίνων και στην οικογένεια του, είναι μια απάνθρωπη και ανάλγητη απόφαση. Είναι επίσης μια απόφαση που συμβολίζει τη χρεωκοπία της μεταναστευτικής και της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Η πολυμελής οικογένεια ζει εδώ και 2,5 χρόνια στην Ελλάδα, δίνοντας με αξιοπρέπεια και σθένος τον αγώνα για να ξεφύγει από τις πολεμικές συρράξεις στο Βόρειο Ιράκ και να «χτίσει» μια νέα ζωή στη χώρα μας. Ο μικρός μαθητής, διαγνωσμένος με αυτισμό, δίνει επίσης τη δική του μάχη και σύμφωνα με τους δασκάλους του στα Ιωάννινα, έχει κάνει τεράστια βήματα στην εκπαίδευση και στην κοινωνικοποίησή του.

Η μη-χορήγηση ασύλου και η απέλαση της οικογένειας ακυρώνει κάθε προσπάθεια συμπερίληψης, ενσωμάτωσης και προκοπής των προσφύγων στη χώρα μας. Τα μεγάλα θύματα αυτής της πολιτικής είναι για μια ακόμη μια φορά τα παιδιά. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ο υπουργός Μετανάστευσης Νότης Μηταράκης πρέπει να παρέμβουν άμεσα ώστε η συγκεκριμένη απόφαση να επενεξεταστεί και να ανακληθεί.

 
Πηγή: Νews 247

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ