ΠΟΥ: Η πανδημία είχε σοβαρό αντίκτυπο στη σχολική εκπαίδευση
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Έκκληση ΠΟΥ για ανοικτά τα σχολεία : Να μην στερούνται την εκπαίδευση λόγω πανδημίας τα παιδιά

Τα σχολεία θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά όσο το δυνατόν περισσότερο, με επαρκή μέτρα δημόσιας υγείας και κοινωνικά μέτρα, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τους καλοκαιρινούς μήνες για να εφαρμόσουν μέτρα που θα προστατεύσουν την προσωπική σχολική εκπαίδευση για την επόμενη σχολική χρονιά, επισήμανε τη Δευτέρα μια διεθνής ομάδα εμπειρογνωμόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) της Ευρώπης, η οποία ιδρύθηκε για να προχωρήσει σε συστάσεις για τη σχολική εκπαίδευση κατά της διάρκεια της COVID-19.

«Οι καλοκαιρινοί μήνες προσφέρουν ένα πολύτιμο παράθυρο ευκαιρίας στις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν το σωστό σύνολο μέτρων που θα βοηθήσουν στη διατήρηση των ποσοστών μολύνσεων και στην αποφυγή κλεισίματος των σχολείων, τα οποία, έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις στην εκπαίδευση, την κοινωνική και ψυχική ευημερία των παιδιών και των νέων μας», δήλωσε ο επικεφαλής του Π.Ο.Υ. Ευρώπης Δρ. Χάνς Κλούγκε. Σημείωσε παράλληλα πως «η εξάπλωση νέων παραλλαγών, σε συνδυασμό με την παρουσία μη εμβολιασμένων ατόμων στο σχολείο, σημαίνει ότι δεν υπάρχει χρόνος να χάσουμε. Η ώρα για δράση είναι τώρα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στην πανδημία να κλέψει από τα παιδιά την εκπαίδευση και την ανάπτυξή τους».

Έκλεισαν σχολεία σε 44 χώρες της Ευρώπης

Σε όλη την ευρωπαϊκή περιφέρεια του Π.Ο.Υ, η πανδημία είχε σοβαρό αντίκτυπο στη σχολική εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Η παρακολούθηση των εθνικών λύσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της UNESCO δείχνει ότι 44 από τις 53 χώρες της Ευρωπαϊκής Περιφέρειας του Π.Ο.Υ. έκλεισαν τα σχολεία τους σε εθνικό επίπεδο στο αποκορύφωμα της πανδημίας τον Απρίλιο του 2020.

Το κλείσιμο του σχολείου έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών και των εφήβων. Εκτός από την στέρηση από τις απαραίτητες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που υποστηρίζουν και προωθούν την ψυχική τους ευημερία, το κλείσιμο του σχολείου οδήγησε σε ρυθμίσεις εξ αποστάσεως μάθησης που δεν είχαν τα ίδια εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Επιπλέον, ακόμη και στο καλύτερο περιβάλλον, τα κοινωνικά μειονεκτούντα παιδιά και εκείνα που χρειάζονται μεγαλύτερη εκπαιδευτική υποστήριξη έχουν μείνει πίσω, αυξάνοντας την κοινωνική ανισότητα μεταξύ και εντός των χωρών.

Ενώ οι περισσότερες χώρες άνοιξαν ξανά τα σχολεία τους στα τέλη του καλοκαιριού 2020, τα αυξανόμενα ποσοστά μολύνσεων το φθινόπωρο και το χειμώνα οδήγησαν σε αυστηρότερα μέτρα σε δεκάδες χώρες, συμπεριλαμβανομένης, σε ορισμένες περιοχές, του κλεισίματος των σχολείων. Ωστόσο, έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ορισμένα κράτη μέλη κατά τους χειμερινούς μήνες του 2020 δείχνει ότι η συχνότητα εμφάνισης SARC-CoV-2 μεταξύ των μαθητών ήταν χαμηλότερη από ό, τι στον γενικό πληθυσμό, με δευτερογενείς λοιμώξεις στα σχολεία να αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% των λοιμώξεων. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, είδαμε τη μεγαλύτερη διαταραχή στην εκπαίδευση στην ιστορία. Με αυτές τις συστάσεις, έχουμε πλέον τα αποδεικτικά στοιχεία και τα εργαλεία για να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να επιστρέψουν στην προσωπική τους εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τις συστάσεις του Π.Ο.Υ, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε οκτώ βασικά σημεία που επηρεάζουν τα παιδιά και τη σχολική εκπαίδευση τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Έτσι κρίνεται απαραίτητη η χρήση των τεστ PCR ή τεστ ταχείας διαγνωστικής δοκιμασίας αντιγόνου στα σχολεία, υπάρχει ανάγκη για μελέτες που αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των μέτρων περιορισμού στον έλεγχο των λοιμώξεων, ενώ θεωρείται κομβικής σημασίας η διαφύλαξη των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, της ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των παιδιών. Από εκεί και πέρα υπάρχει ανάγκη για ενημέρωση και προστασία των παιδιών που ζουν σε ευάλωτες καταστάσεις, τονίζεται ιδιαίτερα η σημασία της συμπερίληψης των παιδιών σε όλες τις αποφάσεις, η ανάπτυξη στρατηγικών εμβολιασμού στο σχολείο και κυρίως η διατήρηση και συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας με ανοιχτά σχολεία διατηρώντας τα σχολεία ανοιχτά.

Το κλείσιμο του σχολείου, σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ, πρέπει να θεωρείται μόνο ως μέτρο έσχατης λύσης, και μόνο εάν και όταν «συμβαίνουν μεγάλες επιδημίες ή η μετάδοση στην κοινότητα δεν μπορεί να ελεγχθεί με άλλα μέτρα».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;