diadilosi
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ | INTIME
Το νέο "νόμισμα" που επιχειρεί η κυβέρνηση να θεσπίσει για την πληρωμή των εργαζομένων, δεν είναι το πρώτο που μηχανεύτηκαν πολιτικοί. Η συμπόρευση του κόσμου της εργασίας και της εκπαίδευσης, είναι επίσης παλιά ιστορία

Η συμπόρευση εκπαίδευσης και εργασίας, είναι ένα φαινόμενο που εμφανίζεται κατά περιόδους στη χώρα μας, πάντα σε στιγμές κρίσης. Η ενότητα που επιχειρείται μεταξύ εργαζομένων και εκπαιδευτικών, προκύπτει συνήθως ως αναγκαιότητα άμυνας, απέναντι στο συντονισμό της επίθεσης σε βάρος τους, όπως στις μέρες μας.

Η σημερινή συντονισμένη επίθεση στην εργασία από τον κ.Χατζηδάκη με τα "ρεπό" του και στην Παιδεία από την κ.Κεραμέως με τα νομοθετήματα περί βάσης εισαγωγής, πανεπιστημιακής αστυνομίας, ισοτίμησης κολεγίων, μη ελέγχου ιδιωτικών σχολείων, αξιολόγησης εκπαιδευτικών, διορισμένων υπηρεσιακών συμβουλίων και πλήθος άλλων, βρίσκουν απάντηση στο νέο συντονισμό που επιχειρείται τελευταία μεταξύ των εργαζόμενων και των εκπαιδευτικών, φοιτητών, μαθητών και γονιών.

41 εργατικά κέντρα λένε όχι στην ΕΒΕ

Χθες, 41 Εργατικά Κέντρα σε όλη τη χώρα ζήτησαν να μπουν οι αξιολογήσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων υπό δημόσιο έλεγχο, κατάργηση για φέτος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής»  και να μπει ένα τέλος στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες που διογκώνονται με τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας.

«Η ασύδοτη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων που προκαλεί φόβο πλημμυρίδας παράνομων δήθεν άριστων τίτλων σπουδών και η χωρίς κανένα διάλογο, εν μέσω πανδημίας, εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα κρατήσει πάνω από 25.000 παιδιά εκτός πανεπιστημίου και που απειλεί να βάλει λουκέτο σε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα με οδυνηρές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες»ανέφερε σε σχετική της ανακοίνωση η ΟΙΕΛΕ.

Προηγουμένως, οι αναφορές του Υπουργού Εργασίας για πληρωμές σε ...ρεπό, είχαν δημιουργήσει  κύμα ειρωνικών αναρτήσεων. Καυστικάειρωνικά αλλά και οργισμένα σχόλια προκάλεσε η πρόβλεψη του νέου νομοσχεδίου Χατζηδάκη που προβλέπει ρεπό αντί για πληρωμή των υπερωριών των εργαζομένων.

Το νέο και το παλιό "νόμισμα" : Ρεπό και μόρια

Όμως αυτό το νέο "νόμισμα" που επιχειρεί η κυβέρνηση να θεσπίσει για την πληρωμή των εργαζομένων, δεν είναι το πρώτο που μηχανεύτηκαν πολιτικοί. Η συμπόρευση του κόσμου της εργασίας και της εκπαίδευσης, είναι επίσης παλιά ιστορία.

Το θυμάμαι ακόμα, καθώς ήταν τόσο εντυπωσιακό που έγινε επίσης "viral" την εποχή εκείνη, αλλά με τον παλιό τρόπο: Το σύνολο σχεδόν του Τύπου αναπαρήγαγε τις δηλώσεις που μου έκανε ο τότε υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, στα ΝΕΑ τον Νοέμβριο του 2014, για ένα άλλο "νόμισμα" που είχε ανακαλύψει.  Αντιγράφω τι είπε ο κ.Λοβέρδος, όπως το κατέγραψα τότε στα ΝΕΑ:

Εθελοντές εκπαιδευτικούς - που θα αποδεχθούν να εργαστούν... δωρεάν για να καλύψουν περίπου 1.100 θέσεις οι οποίες υπολογίζεται ότι θα απομείνουν κενές στα σχολεία όλης της χώρας, ύστερα και από τα τελευταία μέτρα που λαμβάνονται για την άμβλυνση των ελλείψεων - σκέφτεται να αναζητήσει το υπουργείο Παιδείας!

Σε αυτή την παγκόσμια πρωτοτυπία, την έκκληση για «εθελούσια συνεισφορά» προς τους εκπαιδευτικούς που δεν εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, με αντάλλαγμα μια μοριοδότηση που θα τους βοηθήσει, όταν θα γίνουν προσλήψεις, να ανέβουν κάποιες θέσεις στους πίνακες κατάταξης, μελετά τώρα να προσφύγει ο Ανδρέας Λοβέρδος.

Καθώς τα κενά στα σχολεία φαίνεται πως είναι αδύνατο να καλυφθούν πλέον παρά τις εξεζητημένες ενέργειες (όπως το πάγωμα αιτήσεων για συνταξιοδότηση μέχρι το τέλος του σχολικού έτους και η ανάκληση αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε διάφορους φορείς) στις οποίες ήδη προσέφυγε ελλείψει χρημάτων η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εξετάζεται από χθες η ύστατη λύση: να απευθυνθεί ο υπουργός στον ανώνυμο εκπαιδευτικό, ζητώντας του να εργαστεί εθελοντικά για να βοηθήσει τους μαθητές και τις εκατοντάδες οικογένειες που διαμαρτύρονται επειδή δεν έχουν δασκάλους και καθηγητές.

Η ενέργεια αυτή είναι ταυτόχρονα πρωτοφανής και αφοπλιστική - εφόσον φυσικά αποδεχθεί κανείς ότι πράγματι είναι αδύνατο να δοθούν περισσότερα χρήματα στην παιδεία ελέω Μνημονίου -, παρά τις τριτοκοσμικές εικόνες που ιχνογραφεί, αν τελικά γίνει, μια έκκληση για «εθελοντισμό και όραμα» στην εκπαίδευση....

Όπως είπε χθες μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Παιδείας, τα κενά στα σχολεία σήμερα είναι περίπου 1.500, εκ των οποίων περίπου 200 καλύπτονται από τους αποσπασμένους που επιστρέφουν και άλλα τόσα από το πάγωμα των συνταξιοδοτήσεων.

«Απομένουν λοιπόν ακόμα 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια. Αξεπέραστο το πρόβλημα λοιπόν. Τι να κάνω; Προσπαθώ κατ' αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του. Να δουλέψει χωρίς λεφτά για να καλυφθούν τα κενά, εθελοντικά δηλαδή, με αντάλλαγμα κάποια μόρια που θα τον βοηθήσουν όταν γίνουν προσλήψεις»

Δεν είναι τυχαίο

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι "μεγάλες ιδέες" ανακυκλώνονται κατά κάποιον τρόπο. Αλλά ανακυκλώνονται και οι συσπειρώσεις. Γιατί ούτε η συμπόρευση εργασίας και παιδείας είναι νέο φαινόμενο, αλλά μια σπουδαία και ισχυρή αμυντική λαϊκή στάση, που πάει  βαθιά στο παρελθόν. Ας θυμηθούμε μόνο ότι το πασίγνωστο σύνθημα  "εργάτες, αγρότες και φοιτητές", μαζί με τις παραλλαγές του ("μαζί σας είναι και οι μαθητές", "ενωμένοι θα βγούμε νικητές", κλπ) χρονολογείται από τη μεταπολίτευση. Ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης το έπιασε εν τη γενέσει του: "Σε θέμα πανεθνικής σημασίας προκειμένου να "αποτραπεί μια μεγάλη εκπαιδευτική τραγωδία" μετατρέπει ο κόσμος της εργασίας τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα Πανεπιστήμια που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία των 41 Εργατικών Κέντρων της χώρας και της ΟΙΕΛΕ και χαιρόμαστε για τη συμπαράταξή τους στο πλευρό του κινήματος των εκπαιδευτικών και της νεολαίας για μόρφωση, δημοκρατία και προκοπή. Το ισχυρό μέτωπο Εργασίας και Παιδείας, που σφυρηλατεί αυτή η πρωτοβουλία,  θα έχει καταλυτικές συνέπειες στο άμεσο μέλλον. Ειδικά, όταν, αυτή η σημαντική παρέμβαση είναι ακομμάτιστη και έχει διαπαραταξιακό χαρακτήρα" , δήλωσε.

Καλά τα λες, αλλά...

Και φυσικά έχει δίκιο, αλλά πως θα μπορούσαμε να παραγνωρίσουμε ότι εκτός από τα λόγια υπάρχουν και οι πράξεις; Γιατί λίγο πριν ο Φίλης δηλώσει αυτά, ο πρόεδρός του ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωνε  την προσχώρηση του Συμεών Κεδίκογλου στον ΣΥΡΙΖΑ. Ποιος είναι ο κ.Κεδίκογλου; Ο υφυπουργός Παιδείας επί θητείας Κων.Αρβανιτόπουλου, που απειλούσε με πειθαρχικό τους καθηγητές, χαρακτήριζε την Τράπεζα Θεμάτων «εργαλείο βελτίωσης», ενώ επί θητείας του τέθηκαν 2.000 εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα. Ο ίδιος που τότε σχολίασε κυνικά για τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκη ο οποίος είχε μπει ήδη σε διαθεσιμότητα μαζί με πάνω από 2.000 καθηγητές : "Πόσες δεκαετίες έχει να μπει σε αίθουσα σχολείου να κάνει μάθημα ο κ. Κοτσιφάκης;" Τώρα είναι αναγκασμένοι να συνοδοιπορήσουν.

Όταν λοιπόν συμπράττουν, με πράξεις είτε με παραλλαγές "μεγάλων ιδεών" ετερόκλητοι πολιτικοί, με μια συμπαράταξη που μόνο ετερόκλητη δεν είναι μπορούν να αντιμετωπιστούν, και να ανατραπούν από τη βάση, όσα σχεδιάζονται στα επιτελικά τους γραφεία και εκφράζονται με προτάσεις περιβεβλημένες με το κύρος ενός ΣΕΒ και ενός νομπελίστα Πισσαρίδη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συνταξιουχοι εκπαιδευτικοι
Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης: Επιστολή στους νέους και νέες συνταξιούχους εκπαιδευτικούς
Αφετηρία και σταθερός προσανατολισμός της ΕΣ.Ε.Θ. από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της ήταν η άποψη πως λύσεις στα προβλήματά μας μπορούν να...
Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης: Επιστολή στους νέους και νέες συνταξιούχους εκπαιδευτικούς