ΟΙΕΛΕ: Πάνω από 40 Εργατικά Κέντρα ζητούν την κατάργηση της ΕΒΕ
Για εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) - Ζητά συνάντηση με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας

«Πάνω από 40 Εργατικά Κέντρα σε όλη τη χώρα ζητούν εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων υπό δημόσιο έλεγχο και κατάργηση για φέτος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), ζητώντας να μπει ένα τέλος στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες που διογκώνονται με τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας.

«Η ασύδοτη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων που προκαλεί φόβο πλημμυρίδας παράνομων δήθεν άριστων τίτλων σπουδών και η χωρίς κανένα διάλογο, εν μέσω πανδημίας, εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα κρατήσει πάνω από 25.000 παιδιά εκτός πανεπιστημίου και που απειλεί να βάλει λουκέτο σε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα με οδυνηρές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες». τονίζει μεταξύ άλλων.

H OIEΛΕ ζητά με επιστολή της συνάντηση από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Με σημερινή επιστολή της προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η ΟΙΕΛΕ κοινοποιεί το ψήφισμα πρωτοβουλίας και ζητά συνάντηση προκειμένου να τεθούν υπόψη της κρίσιμα ζητήματα εκπαιδευτικών ανισοτήτων και των κινδύνων που εγκυμονούν πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες της Υπουργού Παιδείας για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:

Ο κόσμος της εργασίας παίρνει την υπόθεση της δημόσιας παιδείας, το μέλλον των νέων ανθρώπων στα χέρια του. Πάνω από 40 Εργατικά Κέντρα σε όλη τη χώρα, πέρα και πάνω από ιδεολογικούς και παραταξιακούς διαχωρισμούς, αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να ζητήσουν από την πολιτική ηγεσία του τόπου να μπει φραγμός στις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες που διογκώνονται με τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή, την πιο μαζική ενέργεια για ζητήματα εκπαίδευσης του οργανωμένου κόσμου της εργασίας από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, γεγονός που μαρτυρά ότι πλέον η κοινωνία βλέπει με πολύ μεγάλη ανησυχία το δημόσιο αγαθό της Παιδείας να εμπορευματοποιείται με τις συνέπειες να είναι οδυνηρές για τους μαθητές που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, τα παιδιά που προέρχονται από τις τάξεις των μη προνομιούχων.

Με ψήφισμα που συνυπογράφουν Εργατικά  Κέντρα από κάθε γωνία της χώρας ζητείται από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, την κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα και το Υπουργείο Παιδείας να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να αποτραπεί μια πανεθνική εκπαιδευτική τραγωδία που θα οδηγήσει μοιραία στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών των δημόσιων σχολείων από την πανεπιστημιακή γνώση και από την πρόσβαση σε ποιοτικές θέσεις εργασίας. Η ασύδοτη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων που προκαλεί φόβο πλημμυρίδας παράνομων δήθεν άριστων τίτλων σπουδών και η χωρίς κανένα διάλογο, εν μέσω πανδημίας, εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα κρατήσει πάνω από 25.000 παιδιά εκτός πανεπιστημίου και που απειλεί να βάλει λουκέτο σε δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα με οδυνηρές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες κινητοποίησαν τους εκπροσώπους του κόσμου της εργασίας που ζητούν:

  • Την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων για την κτήση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, ιδίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, υπό δημόσιο έλεγχο (όπως συνέβαινε και πριν το 2000) για να περιοριστούν τα φαινόμενα έκδοσης ψεύτικων «άριστα» που πριμοδοτούνται με τη μέγιστη μοριοδότηση σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και θα προσμετρώνται στο μέλλον για το βαθμό των Πανελλαδικών εξετάσεων.
  • Την κατάργηση για φέτος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς επεβλήθη χωρίς κοινωνική συναίνεση και εν μέσω πανδημίας με χιλιάδες μαθητές δημόσιων σχολείων να έχουν τεράστιες δυσκολίες λόγω των προβλημάτων της τηλεκπαίδευσης, και την έναρξη ενός αναλυτικού διαλόγου με όλους τους φορείς της κοινωνίας για τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Οι εκπρόσωποι των Εργατικών Κέντρων, τέλος, συμμερίζονται την ανησυχία της ΟΙΕΛΕ για τον κίνδυνο πλήρους εμπορευματοποίησης του δημόσιου αγαθού της Παιδείας και θεωρούν αναγκαία την ενημέρωση κάθε πολίτη για την κατάσταση στην εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό το επόμενο χρονικό διάστημα προγραμματίζονται κοινές συνεντεύξεις τύπου και εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Ομοσπονδίας, εκπαιδευτικών συλλόγων, ενώσεων γονέων και άλλων κοινωνικών φορέων.

Με σημερινή επιστολή της προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η ΟΙΕΛΕ κοινοποιεί το ψήφισμα πρωτοβουλίας και ζητά συνάντηση προκειμένου να τεθούν υπόψη της κρίσιμα ζητήματα εκπαιδευτικών ανισοτήτων και των κινδύνων που εγκυμονούν πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες της Υπουργού Παιδείας για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ                                        ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Η επιστολή της ΟΙΕΛΕ στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Εξοχότατη Κυρία Πρόεδρε της Δημοκρατίας,

Η Παιδεία αποτελεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δημόσιο αγαθό που απαιτείται να είναι προσιτό σε κάθε πολίτη. Διαχρονικά στη χώρα μας έχει αναδειχθεί ως η κυριότερη οδός κοινωνικής κινητικότητας, κυρίως για τα παιδιά των μη εχόντων, των εργαζόμενων, των αγροτών, των κοινωνικά αδύναμων. Των κοινωνικών δηλαδή ομάδων που, όπως επισημαίνουν οι Bourdieu και Passeron στο εμβληματικό τους πόνημα «Οι Κληρονόμοι», δύσκολα βλέπουν τους γόνους τους να καταλαμβάνουν μια θέση στην ανώτατη εκπαίδευση ή να βρίσκουν μια αξιοπρεπή θέση εργασίας στην επαγγελματική πυραμίδα.

Παρατηρούμε με ιδιαίτερο προβληματισμό το τελευταίο διάστημα την ψήφιση συγκεκριμένων νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας που ανατρέπουν το μεταπολιτευτικό μηχανισμό διαφάνειας και αξιοκρατίας ο οποίος επιτρέπει μέχρι σήμερα την κοινωνική εξέλιξη μαθητριών και μαθητών από οικογένειες μη προνομιούχων αμβλύνοντας με τον τρόπο αυτό τις κοινωνικές τις ανισότητες. Οι πανελλαδικές εξετάσεις, που παρά τα όποια προβλήματα έχουν, αποτελούν τη μοναδική ίσως θεσμική διαδικασία η οποία απολαμβάνει  την καθολική εμπιστοσύνη των Ελλήνων, απειλούνται από διατάξεις που αφαιρούν ουσιαστικά τη δυνατότητα πρόσβασης στα πανεπιστημιακά ιδρύματα σε δεκάδες χιλιάδες παιδιά. Ταυτόχρονα το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση εισάγει ένα πρωτοφανές, από το 1977, καθεστώς αναιμικής εποπτείας του κράτους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, με συνέπεια ο κίνδυνος της έκδοσης πλήθους τίτλων σπουδών με μη αξιοκρατικές βαθμολογίες να γίνεται ολοένα και πιο ορατός.

Πιο συγκεκριμένα, η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής προκαλεί εύλογα έντονο προβληματισμό αφού, εκτός του ότι ανακοινώθηκε χωρίς καμία διαβούλευση στο μέσον μιας εξαιρετικά δύσκολης χρονιάς αιφνιδιάζοντας την εκπαιδευτική κοινότητα, χιλιάδες μαθητές κυρίως από δημόσια σχολεία και ιδίως της περιφέρειας, δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν με επάρκεια τα μαθήματά τους λόγω τεχνικών και όχι μόνο προβλημάτων που η τηλεκπαίδευση εμπεριείχε.

Θα περίμενε κανείς ότι μια απόπειρα εξορθολογισμού του συστήματος πρόσβασης θα μπορούσε να λάβει χώρα  υπό ομαλότερες συνθήκες τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς, μετά από εξαντλητικό διάλογο με τους κοινωνικούς φορείς και σε κλίμα συναίνεσης και εθνικής συνεννόησης. Επιπλέον, η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. αφαιρεί ευθέως και με παιδαγωγικά και ψυχολογικά βίαιο τρόπο τη δυνατότητα σε πάνω από 25.000 μαθητές να βρουν μια θέση στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Η δυνατότητα αυτή δεν αφαιρείται μόνο από τους αποτυχόντες με εξαιρετικά χαμηλές βαθμολογίες, όπως παραπλανητικά διακινείται στη δημόσια σφαίρα. Όπως επισημαίνει στη μελέτη του το ερευνητικό ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ (επισυνάπτεται), η Ε.Β.Ε. είναι ένα δυναμικό φίλτρο που θα περικόπτει πάντοτε ένα σημαντικό πλήθος υποψηφίων ανεξάρτητα από τη δυσκολία των θεμάτων των εξετάσεων. Στο υποθετικό ενδεχόμενο που όλοι οι υποψήφιοι γράψουν π.χ.  πάνω από 17, μεγάλος αριθμός υποψηφίων με υψηλή βαθμολογία θα μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διότι η Ε.Β.Ε. θα έχει αυξηθεί πολύ.

Η περικοπή χιλιάδων θέσεων από τα πανεπιστήμια δεν έχει μόνο επιπτώσεις στην πρόσβαση των μαθητών, αλλά θα προκαλέσει βίαιες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας χωρίς σοβαρή μελέτη και χωρίς, όπως προαναφέραμε, τον απαιτούμενο διάλογο με τους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς. Μεγάλος αριθμός τμημάτων, πολλά εκ των οποίων έχουν πρακτικό προσανατολισμό και συνδέονται με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, εμφανίζονται να κλείνουν, προκαλώντας επιπρόσθετα βαρύτατο οικονομικό πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες, γενικότερη και αλυσιδωτή αποδιοργάνωση του κοινωνικού τους ιστού.

Στην ιδιωτική εκπαίδευση, η ψήφιση του νέου νομοθετικού πλαισίου έχει ήδη προκαλέσει σοβαρές εντάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα των σχολείων και αιτιολογημένη οργή στους χιλιάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι ασκούν το λειτούργημά τους πλέον χωρίς παιδαγωγική αυτονομία και υπό συνθήκες πιέσεων. Διατάξεις, όπως αυτή της «εθελοντικής» βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας τους (που χαρακτηρίστηκε από τον Καθηγητή Αρ. Καζάκο ως μια από τις πιο βίαιες διατάξεις που ψηφίστηκαν στη διάρκεια της Μεταπολίτευσης για το σύνολο του ιδιωτικού τομέα) ή της χωρίς καμιά αξιολογική διαδικασία και διοικητική εποπτεία απόλυσής τους, θεωρούμε ότι αλλοιώνουν το χαρακτήρα του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου ως παρόχου δημόσιου αγαθού και θέτουν ζήτημα αξιοπιστίας και διασφάλισης της νομιμότητας της έκδοσης ισότιμων ως προς τα δημόσια σχολεία τίτλων σπουδών.

Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, μισθωτοί, γονείς, εκπαιδευτικοί, ενεργοί πολίτες από κάθε γωνιά της χώρας, πέρα και πάνω από ιδεολογικούς και κομματικούς διαχωρισμούς, απευθύνουμε σήμερα προς εσάς έκκληση να παρέμβετε με το αδιαμφισβήτητο κύρος σας ως Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας και ως επιστήμονα, ώστε:

Να μην εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που, στην πιο δύσκολη χρονιά για τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα οδηγώντας σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων με οδυνηρές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες. Ζητούμε η  επιβεβλημένη συζήτηση για τον εξορθολογισμό του συστήματος πρόσβασης να πραγματοποιηθεί υπό ομαλότερες συνθήκες τη νέα χρονιά.

Για όσο διάστημα ισχύει το παρόν νομοθετικό πλαίσιο στην ιδιωτική εκπαίδευση, κάνουμε έκκληση, η έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, κυρίως στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, να λαμβάνει χώρα υπό δημόσιο έλεγχο, με την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια σχολεία από μικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως συνέβαινε πριν το 2000.

Κυρία Πρόεδρε,

Η ελληνική κοινωνία είναι βαθιά τραυματισμένη από τις συνέπειες της πολύχρονης οικονομικής και της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης. Με τη χώρα μας να κατέχει το θλιβερό ευρωπαϊκό πρωτείο σε κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες, θα έπρεπε να είναι κυρίαρχος εθνικός στόχος η καταπολέμησή τους και όχι η ναρκοθέτηση και των τελευταίων εναπομεινάντων θυλάκων διαφάνειας και αξιοπιστίας. Το δημόσιο και κοινωνικό αγαθό της  απαιτείται να παραμείνει υπό τη διαρκή φροντίδα, εποπτεία, αρωγή και προστασία της πολιτείας ως μίας από τις βασικές παραμέτρους ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής του τόπου μας. Ελπίζουμε να αφουγκραστείτε την εύλογη αγωνία μας και εκφράζουμε την επιθυμία για συνάντηση μαζί σας, ώστε να σάς εκθέσουμε αναλυτικότερα τις απόψεις μας.

Το ψήφισμα

Τα εργατικά κέντρα αποτελούν την καρδιά του οργανωμένου κινήματος της εργασίας. Βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους του μόχθου στα προβλήματα αλλά και στα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τις τοπικές κοινωνίες.

Το δημόσιο και κοινωνικό αγαθό της Παιδείας για τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους ανέργους, τους μη προνομιούχους έχει ιδιαίτερη σημασία. Η διαφύλαξή του και η εξασφάλιση συνθηκών διαφάνειας και ισονομίας ως προς τις εκπαιδευτικές διαδικασίες είναι ζητήματα απόλυτης προτεραιότητας για εμάς. Υπό αυτό το πρίσμα οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης με την εισαγωγή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα στερήσει από χιλιάδες μαθητές την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και με τη λειτουργία πλέον των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ως αμιγών επιχειρήσεων, με εκπαιδευτικούς αναλώσιμους υπαλλήλους και με την κρατική εποπτεία απονευρωμένη, προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία στα μέλη μας και κατ’ επέκταση στις τοπικές κοινωνίες.

Είναι γνωστό σε όλους μας το σκάνδαλο της έκδοσης χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά λύκεια στην περιφέρεια, θέμα που απασχόλησε πριν από 7 χρόνια και τις ευρωπαϊκές αρχές. Σε όλη τη χώρα λειτουργούν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα εφαρμογής της εκπαιδευτικής, της εργατικής, της ασφαλιστικής και της φορολογικής νομοθεσίας. Κεντρικό, όμως, ζήτημα για το χώρο της Παιδείας είναι το θέμα της νομιμοποίησης των τίτλων σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία πλέον θα εκδίδουν. Πρόκειται, ίσως, για το κρισιμότερο θέμα που σχετίζεται άμεσα με τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Ιδιωτικά σχολεία, λειτουργούντα σε ένα απόλυτα ασύδοτο καθεστώς και με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς χωρίς καμιά νομοθετική προστασία, θα εκδίδουν σωρηδόν δήθεν άριστους τίτλους σπουδών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνθήκες ακραίας ανισονομίας για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων διότι:

Η περικοπή χιλιάδων θέσεων  από τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής σε συνδυασμό με την πολύ πιθανή μελλοντική εφαρμογή της ποσόστωσης των βαθμών του Λυκείου για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταστήσει σε βάθος χρόνου εξαιρετικά δύσκολη την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο αλλά και στο δημόσιο ΙΕΚ για τα παιδιά των εργαζόμενων, των μη προνομιούχων, των αγροτών, των ανέργων.

Η κατάργηση χιλιάδων θέσεων από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα φέρει μοιραία το «λουκέτο» σε πολλά τμήματα και σχολές κυρίως στην περιφέρεια με δραματικές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις τοπικές κοινωνίες. Το φαινόμενο της ανεργίας θα ενταθεί, αφού στην αγορά εργασίας θα μείνουν ακάλυπτες οι ανάγκες για εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ δραματικές θα είναι και οι οικονομικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες.

Οι δήθεν άριστοι τίτλοι των ιδιωτικών σχολείων πριμοδοτούνται με την ανώτατη δυνατή μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ, επομένως οι κάτοχοί τους θα καταλαμβάνουν τις θέσεις σε όλους τους δημόσιους διαγωνισμούς, αλλά και σε ακαδημαϊκές θέσεις ή θέσεις εργασίας στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα των αποκλεισμό των παιδιών που έχουν μοχθήσει για το απολυτήριο τους στο δημόσιο σχολείο.

Η λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων ως αμιγών επιχειρήσεων είναι αδύνατον να μη συμπαρασύρει σε ανάλογη κατεύθυνση και το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, με δραματικές συνέπειες για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, αφού η Εκπαίδευση θα αποτελεί προνόμιο για τους οικονομικά ισχυρούς.

Είναι, επομένως, αναγκαίο οι εκπρόσωποι της κοινωνίας, εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, συλλογικότητες των πολιτών, να εμποδίσουν με κάθε τρόπο την εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού που θα αποβεί οδυνηρή για το εκπαιδευτικό και εργασιακό μέλλον των επόμενων γενεών. Η Ελλάδα δεν αντέχει μία νέα πανεκπαιδευτική κρίση που θα μας οδηγήσει στις προ του 1964 εποχές της πληρωμένης παιδείας για τους λίγους και της μαζικής μετανάστευσης της ελληνικής νεολαίας.

Για το λόγο αυτό απαιτούμε:

  • Την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων με οδυνηρές συνέπειες  για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες.
  • Την έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων, κυρίως στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, υπό δημόσιο έλεγχο, με την εξέταση των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων σε δημόσια σχολεία από μικτές επιτροπές δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως συνέβαινε πριν το 2000.
  • Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων που θα φέρει και την ποσόστωση των βαθμών των τάξεων Λυκείου για τις Πανελλαδικές, συγκροτώντας έτσι, μαζί με την Ε.Β.Ε. ένα αδιαπέραστο τείχος για τους μαθητές των δημόσιων σχολείων για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και στην εργασία.

Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό για όλους, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης.

Δεν είναι εμπόρευμα για λίγους, δεν πωλείται.

Υπογράφουν την Πρωτοβουλία τα ακόλουθα Εργατικά Κέντρα:

  • Ε.Κ.  ΑΘΗΝΑΣ
  • Ε.Κ.  ΑΙΓΙΟΥ
  • Ε.Κ.  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
  • Ε.Κ.  ΑΡΚΑΔΙΑΣ
  • Ε.Κ.  ΒΕΡΟΙΑΣ
  • Ε.Κ.  ΒΟΛΟΥ
  • Ε.Κ.  ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
  • Ε.Κ.  ΓΡΕΒΕΝΩΝ
  • Ε.Κ.  ΔΡΑΜΑΣ
  • Ε.Κ.  ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
  • Ε.Κ.  ΕΒΡΟΥ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
  • Ε.Κ.  ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  • Ε.Κ.  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • Ε.Κ.  ΘΗΒΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΑΒΑΛΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
  • Ε.Κ.  ΚΕΡΚΥΡΑΣ
  • Ε.Κ.  ΚΙΑΤΟΥ
  • Ε.Κ.  ΚΙΛΚΙΣ
  • Ε.Κ.  ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
  • Ε.Κ.  ΛΚΟΡΙΝΘΟΥ
  • Ε.Κ.  ΛΑΥΡΙΟΥ
  • Ε.Κ.  ΛΑΣΙΘΙΟΥ
  • Ε.Κ.  ΛΕΙΒΑΔΙΑΣ
  • Ε.Κ.  ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
  • Ε.Κ.  ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
  • Ε.Κ.  ΞΑΝΘΗΣ
  • Ε.Κ.  ΠΡΕΒΕΖΑΣ
  • Ε.Κ.  ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
  • Ε.Κ.  ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • Ε.Κ.  ΡΟΔΟΥ
  • Ε.Κ.  ΦΛΘΙΩΤΙΔΑΣ
  • Ε.Κ.  ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  • Ε.Κ.  ΧΑΛΚΙΔΑΣ
  • Ε.Κ.  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
  • Ε.Κ.  ΧΑΝΙΩΝ
  • Ε.Κ. ΧΙΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»