Την αγωνία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής, που είδαν το αντικείμενό τους σχεδόν να εξαφανίζεται από τα νέα ωρολόγια προγράμματα, συμμερίζεται ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Νίκος Πλουμπίδης», που με σχετική του ανακοίνωση στηρίζει τις «δίκαιες διεκδικήσεις» του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων για άμεση σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο, για επαναφορά των καταργημένων ωρών στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και για διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων αναλογικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Νίκος Πλουμπίδης»:
Η φετινή σχολική χρονιά, λόγω και της πανδημίας, απέδειξε με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο τις διαχρονικές τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία. Ξεπεράσαμε φέτος τους 53.000 αναπληρωτές και ακόμα υπάρχουν πολλά κενά, ενώ συνταξιοδοτούνται πάνω από 8.000 συνάδελφοι, που σημαίνει ότι με τα σημερινά δεδομένα χρειάζονται πάνω από 62.000 με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Τώρα φαίνεται περισσότερο από ποτέ η ανάγκη μαζικών μόνιμων διορισμών, η ανάγκη ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ οι οποίοι τόσα χρόνια δεν καλύπτουν κάποια έκτακτα κενά αλλά τους εαυτούς τους!
Οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, γενικής και ειδικής, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, τρίμηνοι, αδιόριστοι, απολυμένοι λόγω παράβολου, πρέπει συσπειρωμένοι στα σωματεία τους να απαντήσουν με ενότητα και αποφασιστικότητα.
Να διεκδικήσουν:
- Εδώ και τώρα μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών - συμβασιούχων εκπαιδευτικών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.
- Κατάργηση του θεσμού των τριμήνων, των ΑΜΩ και των πολλαπλών κατηγοριών αναπληρωτών.
- 12μηνη σύμβαση για όλους τους αναπληρωτές, εξίσωση δικαιωμάτων με τους μόνιμους.
- Κάλυψη εδώ και τώρα όλων των κενών στα σχολεία. Ούτε ένας συνάδελφος απολυμένος.
- Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.
- Να καταργηθούν οι διατάξεις που δίνουν στους Διευθυντές Εκπαίδευσης τη δικαιοδοσία κατάρτισης πινάκων αναπληρωτών, καθώς και πρόσληψης-απόλυσης αναπληρωτών ανά Διεύθυνση.
Στα πλαίσια των παραπάνω θέσεων στηρίζουμε τις δίκαιες διεκδικήσεις του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων για:
- Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο τους και για τις κοινές ειδικότητες.
- Επαναφορά των καταργημένων ωρών των στην Ε’ και Στ’ Δημοτικού.
- Διορισμοί με βάσει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων αναλογικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
Επιστολές στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
Προ ημερών, Θεατρολόγοι της Ηπείρου και της Ξάνθης απηύθυναν επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ζητώντας κι αυτοί με τη σειρά τους να συσταθούν οργανικές θέσεις για τον κλάδο των Θεατρολόγων και να υπάρξει ισοκατανομή στους διορισμούς.
«Στις 7 Φεβρουαρίου του 2020 έγινε γνωστή η δέσμευση της υπουργού κ. Νίκης Κεραμέως από την περιοδεία της στην Άρτα ότι η κατανομή στους διορισμούς δεν θα έχει αποκλίσεις. Στη συνέντευξη που έδωσε στο 3ο δημοτικό σχολείο Άρτας, ρωτήθηκε από θεατρολόγο και ήταν καθησυχαστική τονίζοντας πως δεν θα μπούμε άδικα σε αυτή τη διαδικασία καθώς της επισημάνθηκε πως οι θετρολόγοι έκαναν τα χαρτιά τους για την προκήρυξη της ειδικής αγωγής και είδαν ένα μηδενικό στους διορισμούς, άδικο και παράνομο όπως είναι κάθε αποκλεισμός» τονίζουν οι θεατρολόγοι αναπληρωτές των νομών της Ηπείρου.
Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής της Ξάνθης επισημαίνουν την αντίθεσή τους με την κατάργηση του μαθήματος στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, όπως και του μαθήματος «Στοιχεία Θεατρολογίας» από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διεκδικώντας την επαναφορά των μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα και ζητώντας κι αυτοί με τη σειρά τους τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο και ισοκατανομή των θέσεων στις επικείμενες προσλήψεις.
Η επιστολή των Θεατρολόγων Ηπείρου
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,
Είμαστε Θεατρολόγοι αναπληρωτές και εργαζόμαστε στους νομούς της Ηπείρου. Αισθανόμαστε ισάξιοι ως προς τους εκπαιδευτικούς όλων των άλλων κλάδων. Θεωρούμε δε πως η θεατρική αγωγή και η τέχνη που επινόησαν οι πρόγονοί μας δεν είναι ούτε δευτερεύον μάθημα,ούτε πολυτέλεια.
Ζητούμε, αιτούμαστε και διεκδικούμε ίσα δικαιώματα στην πρόσβαση μας για εργασία, όπως τόσα χρόνια έχουμε τις ίδιες υποχρεώσεις με τους μόνιμους συναδέλφους μας και τους συναδέλφους μας στους υπόλοιπους κλάδους.
Στις 7 Φεβρουαρίου του 2020 έγινε γνωστή η δέσμευση της Υπουργού κ. Νίκης Κεραμέως από την περιοδεία της στην Άρτα ότι η κατανομή στους διορισμούς δεν θα έχει αποκλίσεις. Στη συνέντευξη που έδωσε στο 3ο δημοτικό σχολείο Άρτας, ρωτήθηκε από θεατρολόγο και ήταν καθησυχαστική τονίζοντας πως δεν θα μπούμε άδικα σε αυτή τη διαδικασία καθώς της επισημάνθηκε πως οι θετρολόγοι έκαναν τα χαρτιά τους για την προκήρυξη της ειδικής αγωγής και είδαν ένα μηδενικό στους διορισμούς, άδικο και παράνομο όπως είναι κάθε αποκλεισμός.
Είμαστε υπέρ της δικαιοσύνης, υπέρ της διαφάνειας, κατά των αποκλεισμών αλλά και των διαχωρισμών σε «κύριες» και «δευτερεύουσες» ειδικότητες. Είμαστε εκπαιδευτικοί που δεν διαχωρίζουμε τους μαθητές μας και τους εκπαιδευτικούς συναδέλφους μας. Ο καθένας έχει την αξία του.
Αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουν συσταθεί ακόμη οργανικές θέσεις στα δημοτικά σχολεία στις κοινές ειδικότητες (Θεατρολόγοι, Εικαστικοί, Καθηγητές Γαλλικών, Γερμανικών και Πληροφορικής). Ειδικά για τον κλάδο των θεατρολόγων να σας θυμίσουμε πως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και για ΠΕ και για ΔΕ είναι περίπου 90. Όχι μόνο δεν υπάρχουν αποσπασμένοι και υπεράριθμοι αλλά πρόκειται για μια σπάνια εργασιακή σχέση.
Αιτούμαστε άμεση και γραπτή απάντηση στο αίτημά μας, το οποίο στηρίζουν δεκάδες βουλευτές από όλα τα κόμματα, το στήριξε η ΟΛΜΕ με δελτίο τύπου και τα Πρωτοβάθμια Σωματεία μας. Η σύσταση οργανικών θέσεων στην ΠΕ είναι διαχρονικό αίτημα της ΔΟΕ.
Η επιστολή των εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής νομού Ξάνθης
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας,
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί,
Αξιότιμε Γενικέ Γραμματέα,
Αξιότιμοι και αξιότιμες συνεργάτες κ. Υπουργού.
Είμαστε εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 91 που φέτος εργαζόμαστε στον νομό Ξάνθης. Ανήκουμε και εμείς στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που κάθε χρόνο αφήνουμε πίσω τις ζωές μας, προκειμένου να καλύψουμε τις πάγιες ανάγκες του δημοσίου σχολείου. Κάθε χρόνο βιώνουμε την ίδια ανασφάλεια για το αν θα είμαστε και πού θα είμαστε.
Με λύπη παρακουλουθήσαμε την κατάργηση του μαθήματός μας από την Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, όπως και του μαθήματος «Στοιχεία Θεατρολογίας» από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με ανησυχία είδαμε τις μηδενικές προσλήψεις του κλάδου μας στην ειδική αγωγή. Με μεγαλύτερο άγχος παρατηρούμε τη μη σύσταση οργανικών θέσεων για τις επικείμενες προσλήψεις στη γενική αγωγή.
Όλα τα παραπάνω αφορούν ένα μάθημα που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να έρθουν σε επαφή τόσο με το θέατρο όσο και με τις θεμελιώδεις αρχές και αξίες που εκφράζονται μέσα από αυτό. Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής βοηθά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, κάτι που έχει αναγνωριστεί ευρέως από την επιστημονική κοινότητα. Είναι ένα μάθημα που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να καλλιεργήσουν τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη, αλλά και την ενσυναίσθηση τους. Ένα μάθημα που συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση και ένταξη των νέων στο σύνολο, που διδάσκει τη συνεργασία και την επιτυχία μέσα από την ομαδική δουλειά. Αναμφισβήτητα, η Θεατρική Αγωγή διαμορφώνει ηθικά και συναισθηματικά τους μαθητές, καλλιεργώντας παράλληλα την αντιληπτική ικανότητα και την κριτική σκέψη.
Με την παρούσα επιστολή διεκδικούμε:
- τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο μας.
- ισοκατανομή των θέσων στις επικείμενες προσλήψεις, όχι μόνο για τον δικό μας, αλλά για όλους τους κλάδους.
- η διδασκαλία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής να πραγματοποιείται μόνο από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 91.
- την επαναφορά του μαθήματος στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, καθώς και του μαθήματος «Στοιχεία Θεατρολογίας» στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να φανταστούμε ένα δημόσιο σχολείο χωρίς Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική. Δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ανάγκη να υπάρχουν για την πολύπλευρη καλλιέργεια των μαθητών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη