Υπηρεσιακές μεταβολές: Κρίση και τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών
Ένας κατατοπιστικός οδηγός για τη ρύθμιση της υπεραριθμίας από το ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου Κρήτης

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ΠΔ 50/1996, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρθρο 12 του Π.Δ. 100/97 « τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις που διενεργούνται ....συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδικασία των μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα ».

Ως εκ τούτου, το Συμβούλιο , με τη με αριθμό 9/09-04-2021 Πράξη του, συνέταξε πίνακες κενών οργανικών θέσεων/υπεραριθμιών, καθόσον κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων διαπιστώθηκε υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, των κλάδων/ειδικοτήτων που περιλαμβάνονται στους συνημμένους πίνακες. Οι ως άνω πίνακες κενών οργανικών θέσεων αναμορφώθηκαν, με τη με αριθμό 10/13-04-2021 Πράξη του Συμβουλίου, μετά την κατά απόλυτη προτεραιότητα τοποθέτηση εκπαιδευτικών, κλάδων ΠΕ07 (Γερμανικής Γλώσσας) και ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής), οι οποίοι υπηρετούν, με παράταση θητείας μέχρι 31-8-2021, στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο) Ηρακλείου, κατ΄εφαρμογή των διατάξεων της περ.(α) της παραγράφου 4 του άρθρου 62 του Ν.4692/2020 (ΦΕΚ 111 τ.Α΄).

Κατόπιν τούτου, το Συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει στη ρύθμιση της υπεραριθμίας, σύμφωνα με τη διαδικασία η οποία καθορίζεται από τις ανωτέρω διατάξεις, ως ακολούθως :

Η διαδικασία

«3.α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.

β)Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής:

ι)Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.

ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.».

Ως εκ τούτου, καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί των κλάδων/ειδικοτήτων στα σχολεία όπου διαπιστώνεται υπεραριθμία, να δηλώσουν εγγράφως στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι, υποβάλλοντας υποχρεωτικά είτε θετική είτε αρνητική υπεύθυνη δήλωση. Στη συνέχεια, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων θα καταρτίσουν: α) πίνακα με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιθυμούν να χαρακτηρισθούν ως υπεράριθμοι και β) πίνακα με τον τον/τους τελευταίο/ους οργανικά τοποθετηθέντες στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικούς, στην περίπτωση που κανείς εκπαιδευτικός του κλάδου/ειδικότητας όπου διαπιστώνεται η υπεραριθμία, δεν επιθυμεί να κριθεί ως υπεράριθμος. Οι ανωτέρω δύο πίνακες, μαζί με τις υπεύθυνες δηλώσεις μόνο των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, θα υποβληθούν ενυπόγραφα και αποκλειστικά ηλεκτρονικά , δια των Διευθυντών των σχολείων, μέχρι και την Πέμπτη 15-04-2021 και ώρα 15:00, στο e mail του ΠΥΣΔΕ Hρακλείου ([email protected]). Οι αρνητικές υπεύθυνες δηλώσεις των εκπαιδευτικών θα παραμείνουν στο αρχείο των σχολικών μονάδων με την ευθύνη των Διευθυντών.

Ακολούθως το Συμβούλιο θα χαρακτηρίσει ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς κατά σχολική μονάδα και θα κληθούν να υποβάλουν, μόνο ηλεκτρονικά, δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά.

Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών θα γίνει σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις ως εξής : «. Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές

θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ` απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιος περιοχής μετάθεσης".

γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.»

Επισημαίνουμε τα κάτωθι:

α) Ο εκπαιδευτικός χωρίς μαθήματα Α΄ανάθεσης (τουλάχιστον 12 ώρες), δεν καλύπτει οργανικό κενό και κρίνεται υπεράριθμος .

β) Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετούνται σε σχολείο όμορης ομάδας αν υπάρχει κενό σε σχολεία της ίδιας ομάδας με το σχολείο όπου υπηρετούν. Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης, οι εναπομείναντες υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις όμορης/ρων ομάδας/δων σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της ίδιας ομάδας σχολείων.

γ) Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σε σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία, μπορούν να τοποθετηθούν ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης (Ηρακλείου) κατά τη διαδικασία των βελτιώσεων - οριστικών τοποθετήσεων, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση- βελτίωση – οριστική τοποθέτηση (σε περίπτωση που δεν έχουν υποβάλει αίτηση βελτίωσης θέσης) .

δ) Η ρύθμιση της υπεραριθμίας των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04 θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 18, άρθρου 36 του Ν.4186/2013. Συγκεκριμένα:

«…Στο άρθρο 14 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94), προστίθεται παράγραφος 13 ως εξής: «13. Για τη διαπίστωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών και τη ρύθμισή της σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ4 (Φυσικών, Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων, Γεωλόγων) αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν.»… ».

ε) Ο χαρακτηρισμός ενός εκπαιδευτικού ως οργανικά υπεράριθμου σε καμία περίπτωση δεν οδηγεί σε απώλεια της οργανικής του θέσης. Δεν υπάρχει αναγκαστική άρση υπεραριθμίας. Μόνο αν ο εκπαιδευτικός επιθυμεί, κάνει δήλωση προτίμησης σε σχολικές μονάδες στις οποίες υπάρχουν οργανικά κενά και εάν σύμφωνα με τα μόρια μετάθεσής του τοποθετηθεί, τότε αλλάζει οργανική τοποθέτηση, εάν πάλι κάνει δήλωση και δεν τοποθετηθεί παραμένει στην οργανική του θέση. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους ή αποσπώνται κατά την έναρξη του σχολικού έτους.

Ποιοι εξαιρούνται

στ) Από την ανωτέρω διαδικασία της υπεραριθμίας εξαιρούνται όσοι ανήκουν σε « ειδική κατηγορία μετάθεσης» για λόγους υγείας (σύμφωνα με την παρ. 1 (περ.α,γ ) του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996, την παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003, το άρθρο 17 του Ν. 3402/2005 και το άρθρο 6 του Ν. 3454/2006 ), καθώς και οι πολύτεκνοι ( σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 63 του Ν.4653/2020 ( ΦΕΚ 12 Α΄), με τις οποίες καταργείται η παρ. 4 του άρθρου 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 55 του Ν.4653/2020). Με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς εξομοιώνονται οι εκπαιδευτικοί που τυγχάνουν γονείς ενός (1) αναπήρου τέκνου , με ποσοστό αναπηρίας 67% και κατά συνέπεια , έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο νόμος επιφυλάσσει στους πολύτεκνους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 του ν. 4115/2013 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 4403/2016. Ωστόσο, εάν επιθυμούν οι ίδιοι, οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία, μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν ως υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μονάδων μετάθεσης που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεσθούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των υπολοίπων υπεραρίθμων κατά την άρση της υπεραριθμίας και την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση (σύμφωνα με τη με αριθμό πρωτ. 84582/Δ2/20-06-2013 διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας ).

ζ) Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν το χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι , διατηρούν το δικαίωμα αυτό και μετά την τοποθέτησή τους σε νέα οργανική θέση και επομένως δεν απαιτείται εκ νέου υπηρέτηση αυτής, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 14 του Π.Δ.50/1996. Ως εκ τούτου, υπεράριθμος εκπαιδευτικός που τοποθετείται με τη διαδικασία άρσης υπεραριθμίας σε οργανικό κενό σχολικής μονάδας, μπορεί, εάν επιθυμεί, αμέσως μετά, εφόσον έχει υποβάλει αίτηση για βελτίωση θέσης, να διεκδικήσει νέα τοποθέτηση με βελτίωση θέσης, συνεξεταζόμενος με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτησης λόγω μετάθεσης.

Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιθυμούν να ρυθμίσουν την υπεραριθμία τους και δεν έχουν ήδη καταθέσει αίτηση βελτίωσης, θα πρέπει να υποβάλουν :

α) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

β) βεβαίωση εντοπιότητας.

γ) Βεβαίωση της υπηρεσίας ή του ασφαλιστικού φορέα του /της συζύγου για την συνυπηρέτηση, προκειμένου να υπολογιστούν έγκαιρα οι μονάδες μετάθεσής τους.

Παρακαλούνται οι κ. Δ/ντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν ενυπογράφως όλους τους οργανικά ανήκοντες εκπ/κούς των κλάδων/ειδικοτήτων όπου διαπιστώνεται υπεραριθμία (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που δεν υπηρετούν στη σχολική μονάδα).

Επισυνάπτονται :

α) πίνακες στους οποίους : α) στη στήλη «ΩΡΕΣ» αποτυπώνονται οι πλεονάζουσες και οι ελλείπουσες ώρες ανά κλάδο/ειδικότητα, β) στη στήλη « ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ-ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ» αποτυπώνονται οι κενές οργανικές θέσεις και οι υπεραριθμίες των κλάδων/ειδικοτήτων κατά σχολική μονάδα.

β) έντυπα δήλωσης υπεραριθμίας.

Παρακαλούμε να τηρηθεί αυστηρά η ανωτέρω προθεσμία για την ομαλή λειτουργία των εργασιών του Συμβουλίου.

Επισημαίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται με τη διαδικασία των βελτιώσεων- οριστικών τοποθετήσεων, πρέπει να ενημερώνονται καθημερινά επί της διαδικασίας από την ιστοσελίδα της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Ν. Ηρακλείου ( dide.ira.sch.gr) .

Δείτε Θετική και αρνητική υπεύθυνη δήλωση υπεραριθμίας

Δείτε Πίνακα οργανικών κενών και πλεονασμάτων Ηρακλείου

 

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου

Τ.σ.υ.

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Διευθυντής της Δ/νσης Δ.Ε.

Ηρακλείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φλωρεντία
Μαγικό ταξίδι στην Τοσκάνη της Ιταλίας: Μέρη που κόβουν την ανάσα (Video)
Η ομορφιά της Τοσκάνης στο «πιάτο» - Δείτε βίντεο υψηλής ευκρίνειας από τη Φλωρεντία, τη Σαν Τζιμινιάνιο, το Μοντεριτζιόνι και το Κολόντι
Μαγικό ταξίδι στην Τοσκάνη της Ιταλίας: Μέρη που κόβουν την ανάσα (Video)
sxoleio
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»
«Η παραπάνω αποκάλυψη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις δραματικές εκκλήσεις των οργανώσεων Γονέων, των συλλόγων εκπαιδευτικών, των μαθητών, σε όλη την...
Γονείς: «Αγανάκτηση και οργή για τα σχολεία χωρίς πιστοποιημένο ηλεκτρολογικό έλεγχο»