Επαναξιολόγηση γνωματεύσεων ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΙΠΔ: Αναίτια ταλαιπωρία εν μέσω πανδημίας
« Η ίδια η συγκυρία μιας δυσμενούς καθημερινότητας, της οποίας η διάρκεια δοκιμάζει πλέον καθημερινά τις ψυχικές αντοχές όλων, θα έπρεπε να υποβάλλει το αυτονόητο σε κάθε επιπόλαια διατύπωση διατάξεων, οι οποίες, ενώ δεν φαίνεται να έχουν την στήριξη του νόμου, είναι σε θέση, όχι απλά να ταλανίσουν μια ήδη δύσκολα διαχειρίσιμη καθημερινότητα, αλλά, ακόμη περισσότερο, να εκτροχιάσουν τελείως σχεδιασμούς και εφηβικά όνειρα με προοπτική ολόκληρης ζωής»

Σε μια σχολική χρονιά που οδεύει στην ολοκλήρωσή της εν μέσω δυσμενών καταστάσεων και πρωτόγνωρων εκπαιδευτικών εμπειριών, η μη καταγραφή εντυπωσιακά ανεξήγητων ακροβασιών θα αποτελούσε μάλλον μια – ευχάριστη, είναι αλήθεια, αλλά μάταια αναμενόμενη – τρανταχτή απουσία. Η, ανεξήγητης επιδίωξης, απαίτηση επαναξιολόγησης των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ, των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων και των ΚΕΣΥ για τους μαθητές/-τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, και μάλιστα λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, αποτελεί δείγμα επιπόλαιης διαχείρισης καταστάσεων μα και εκνευριστικής διαχείρισης πολιτών που εμπιστεύονται στην Πολιτεία την αντικειμενική και δίκαιη αντιμετώπισή τους.

Με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση (ΥΑ Αριθ. Φ. 251/22806/Α5/ΦΕΚ 897 Β΄/08-03-2021) ορίζεται ότι: « Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των ΙΠΔ για οποιοδήποτε λόγο, έχουν μόνιμη ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), εφόσον βρίσκονταν σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω Νόμου. Όσον αφορά στις γνωματεύσεις των ΚΕΣΥ, ανάλογα με το είδος και τον βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και των μαθησιακών δυσκολιών, προσδιορίζεται ο χρόνος επαναξιολόγησης, ο οποίος αναγράφεται στην έκθεση αξιολόγησης - γνωμάτευσης. Αν δεν αναγράφεται χρόνος επαναξιολόγησης, οι εκθέσεις των ΚΕΣΥ έχουν μόνιμη ισχύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 51 του ν. 4547/2018 (Α’ 102). Σημειώνεται ότι επαναξιολόγηση απαιτείται στις περιπτώσεις αλλαγής σχολικής βαθμίδας». Αυτή η τελευταία περίοδος ήρθε να ταράξει τα ήδη ταραγμένα νερά της σχολικής καθημερινότητας (;), να τεντώσει παράλληλα τα νεύρα των άμεσα ενδιαφερόμενων γονέων / κηδεμόνων, να σμπαραλιάσει την όποια ψυχραιμία και υπομονή των άμεσα ενδιαφερόμενων μαθητών/-τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, να αναστατώσει τις σχολικές μονάδες.

Σύμφωνα με τον Ν. 4186/2013: «Όλες οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων για οποιονδήποτε λόγο, έχουν μόνιμη ισχύ. Κατ΄ εξαίρεση, οι προτάσεις για κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης, για παροχή παράλληλης στήριξης, για κατ΄ οίκον διδασκαλία, για παροχή ειδικού βοηθού, για καθορισμό εξατομικευμένου προγράμματος, καθώς και αυτές που αφορούν σε αλλαγή σχολικής βαθμίδας, θα επανακαθορίζονται σε χρονικά διαστήματα, που θα προκύπτουν υποχρεωτικά με τη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ» (άρθρο 28, παρ. 17).

Φαντάζει αυτονόητο το συμπέρασμα ότι, εφόσον δεν υφίσταται γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ, του ΚΕΣΥ ή του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου που συγκεκριμένα να επανακαθορίζει το χρονικό διάστημα επανεξέτασης του μαθητή και επαναδιατύπωσης της σχετικής πρότασης, η αρχικά διατυπωθείσα πρόταση του ΚΕΔΔΥ, του ΚΕΣΥ ή του ΙΠΔ συνεχίζει να εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου περί μόνιμης ισχύος.

Ενισχυτικά – και εμφατικά – ο Νόμος 4547 (ΦΕΚ 102 Α΄/2018) σε τροποποίησή του στο άρθρο 5 του Ν. 3699/2018 ορίζει ότι: «Τα ΚΕΣΥ, ανάλογα με το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και των μαθησιακών δυσκολιών, προσδιορίζουν το χρόνο επαναξιολόγησης, ο οποίος αναγράφεται στην έκθεση αξιολόγησης – γνωμάτευση. Αν δεν αναγράφεται χρόνος επαναξιολόγησης, οι εκθέσεις των ΚΕΣΥ έχουν μόνιμη ισχύ» (τροποποίηση που επήλθε με το άρθρο 51 και με ισχύ από την 12/06/2018).

Όμως η άρνηση λογικής αντιμετώπισης σχετικών περιπτώσεων έχει ευρύ πεδίο. Έτσι, έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις διαγνώσεων – και φαίνεται πως είναι αρκετές αυτές – των ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΙΠΔ, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν λίγες μόλις εβδομάδες πριν την  ολοκλήρωση μιας βαθμίδας εκπαίδευσης, με προοπτική και σχεδιασμό από την πλευρά των ενδιαφερομένων οι νέες διαγνώσεις να συνοδεύουν τον μαθητή στην επόμενη βαθμίδα που ξεκινούσε σε λίγους μήνες. Στην ουσία, ακολουθώντας το πρότερο γράμμα του νόμου, επιδιώχθηκε έγκαιρα η επαναξιολόγηση με την αλλαγή της σχολικής βαθμίδας. Άσκοπα όμως, όπως η πραγματικότητα και η αδυσώπητη λογική κάποιων Εγκυκλίων δείχνει. Ακόμη και αυτές οι περιπτώσεις τίθενται σε ευθεία αμφισβήτηση. Και, εντέλει, τίθεται σε ευθεία αμφισβήτηση το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να επέλθει η – ώ του θαύματος! – ξαφνική εξαφάνιση της μαθησιακής δυσκολίας, η οποία (επανα-) διαπιστώθηκε λίγες μόλις εβδομάδες πριν, αλλά, δυστυχώς, σε χρόνο που πιστώνεται στην προηγούμενη εκπαιδευτική βαθμίδα!

Από τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι αναίτια δημιουργείται επιπρόσθετη περιττή αναστάτωση στις οικογένειες των παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η ίδια η συγκυρία μιας δυσμενούς καθημερινότητας, της οποίας η διάρκεια δοκιμάζει πλέον καθημερινά τις ψυχικές αντοχές όλων, θα έπρεπε να υποβάλλει το αυτονόητο σε κάθε επιπόλαια διατύπωση διατάξεων, οι οποίες, ενώ δεν φαίνεται να έχουν την στήριξη του νόμου, είναι σε θέση, όχι απλά να ταλανίσουν μια ήδη δύσκολα διαχειρίσιμη καθημερινότητα, αλλά, ακόμη περισσότερο, να εκτροχιάσουν τελείως σχεδιασμούς και εφηβικά όνειρα με προοπτική ολόκληρης ζωής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista sxoleia proaulio
Λαμία: Στο νοσοκομείο μαθητής- Tραυματίστηκε όταν επιχείρησε να πηδήξει τα κάγκελα σχολείου
Δύο πυροσβεστικά οχήματα και ισάριθμα ασθενοφόρα έφτασαν στο σημείο, καθώς και περιπολικά της αστυνομίας, με τους διασώστες να κόβουν τελικά μέρος...
Λαμία: Στο νοσοκομείο μαθητής- Tραυματίστηκε όταν επιχείρησε να πηδήξει τα κάγκελα σχολείου