Ειδικά σχολεία: Κανένα μέτρο προστασίας και μειωμένο προσωπικό...
Κείμενο της Αγωνιστικής Παρέμβασης Ε΄ ΕΛΜΕ – Θ για τα Ειδικά Σχολεία που συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς μέτρα προστασίας

Τα ειδικά σχολεία είναι μια κατηγορία σχολείων που σε συνθήκες πανδημίας θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν με ξεχωριστή προσοχή, καθώς λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, μαθητές και εκπαιδευτικοί διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο. Το Υπουργείο Παιδείας όμως εξακολουθεί να δείχνει εγκληματική αδιαφορία για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που απασχολούν τα ειδικά σχολεία, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους. Τα ειδικά σχολεία λειτουργούν χωρίς κανένα  μέτρο προστασίας και με μειωμένο προσωπικό, καθώς δεν έχει γίνει καμία νέα πρόσληψη για την αναπλήρωση των συναδέλφων που έχουν πάρει την άδεια ειδικού σκοπού που δικαιούνται. Υποχρεώνουν συναδέλφους που έχουν τοποθετηθεί στα Τμήματα Ένταξης να μετακινηθούν με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης στα Ειδικά Σχολεία. Αφήνουν ακάλυπτα τα Τμήματα Ένταξης και ακάλυπτες ειδικότητες από τις ΣΜΕΑΕ που δεν υπάρχουν στα Τμήματα Ένταξης, αντί να προσλάβουν τώρα εκπαιδευτικούς για όλες τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής.

Οι συνάδελφοι που εργάζονται στα Ειδικά Σχολεία επισημαίνουν μια σειρά από ειδικές συνθήκες που κάνουν δυσκολότερη ακόμα και την τήρηση των μέτρων ασφαλείας που ισχύουν για τα υπόλοιπα σχολεία: Οι μαθητές, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν μάσκα. Είναι αδύνατο να τηρηθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις. Οι χώροι πολλών σχολικών αιθουσών και των γραφείων όπου επιτελείται το υποστηρικτικό έργο είναι συχνά ακατάλληλοι και περιορισμένοι και δημιουργούνται συστηματικά συνθήκες συνωστισμού. Το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό εργάζεται σε κοινόχρηστους χώρους που μάλιστα δεν αερίζονται επαρκώς, ενώ συγχρόνως εκεί ασκούν και εκπαιδευτικοί τα εξωδιδακτικά τους καθήκοντα. Οι ΣΜΕΑΕ εξυπηρετούν μαθητές διαφορετικών περιοχών σε ευρεία γεωγραφική κλίμακα. Μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί η παραμικρή πρόνοια για την αύξηση των δρομολογίων των σχολικών λεωφορείων και την αραίωση των παιδιών σ’ αυτά.

Όλα τα παραπάνω θα οδηγούσαν στην άμεση λήψη μέτρων για τα ειδικά σχολεία. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση έχει δείξει χαρακτηριστική αδιαφορία και έχει αφήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς στην τύχη τους, καθώς φαίνεται ότι προέχει η συνέχιση πολιτικών που περιορίζουν τις δαπάνες για την εκπαίδευση και την υγεία. Το έλλειμμα καλύπτεται και εδώ με την επίκληση της ατομικής ευθύνης και με ενοχοποίηση των ίδιων των θυμάτων της πανδημίας. Φυσικά μια τέτοια στάση δείχνει όχι μόνο αδιαφορία για την υγεία, αλλά και για την εκπαίδευση των μαθητών, καθώς το υπουργείο δεν δείχνει να ενδιαφέρεται να κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία.

Η κατάσταση αναμένεται να χειροτερεύσει στα σχολεία αυτά, αφού η έλλειψη προσωπικού αλλά και καθηγητών θα ενταθεί. Την ίδια ώρα διευθυντές αρνούνται ουσιαστικά να χορηγήσουν άδειες ειδικού σκοπού σε αναπληρωτές και αναπληρώτριες, με τη δικαιολογία ότι έχουν εξαντλήσει την κανονική τους άδεια που περιορίζεται σε 7 μέρες. Παράλληλα συγχωνεύονται τμήματα, οι ρυθμοί εντατικοποιούνται και ο καθημερινός κίνδυνος αυξάνεται, όχι μόνο από την πανδημία αλλά και από πιθανά ατυχήματα. Στεκόμαστε στο πλευρό των εργαζομένων στα ειδικά σχολεία που σχεδόν ανυπεράσπιστοι εξ αιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας στο δικαίωμα του λαού για υγεία και μέτρα κατά της πανδημίας, εκτελούν το εκπαιδευτικό τους έργο και σ ’αυτές τις δύσκολες συνθήκες.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση να πάρει τώρα μέτρα για τα ειδικά σχολεία

Απαιτούμε από την κυβέρνηση άμεσα να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει στη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την πλήρη στήριξη όλων των Σχολείων Ειδικής Αγωγής! Οποιαδήποτε καθυστέρηση ενέχει τον κίνδυνο η κατάσταση να ξεφύγει στα Ειδικά Σχολεία (όπως έγινε άλλωστε και στην κοινωνία) με ολέθρια αποτελέσματα. Τονίζουμε για μια ακόμη φορά ότι οι δομές Ειδικής Αγωγής διαχειρίζονται άτομα που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και οποιοσδήποτε πολιτικά ανεύθυνος χειρισμός ισοδυναμεί με έγκλημα.

Διεκδικούμε

  • Συνεχή και στενή ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς

  • Μαζικοί εμβολιασμοί κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων.

  • Όχι σε συγχωνεύσεις τμημάτων! Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Άδειες στους συναδέλφους μόνιμους και αναπληρωτές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

  • Κάλυψη των αναγκών με το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που παίρνουν άδειες.

  • Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο.

Χωρίς τα παραπάνω εξειδικευμένα μέτρα η συνέχιση λειτουργίας των Ειδικών σχολείων ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Αν δεν εφαρμοστούν άμεσα, ζητάμε να τεθούν σε αναστολή λειτουργίας όλα τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα Ειδικά Σχολεία που βρίσκονται στις κόκκινες ζώνες, όπου υπάρχει ακόμη πιο σοβαρό πρόβλημα διασποράς του ιού και μεγάλη πίεση στις μονάδες νοσηλείας, με ιδιαίτερη έμφαση στα σχολεία που αντιμετωπίζουν έντονα κτηριακά προβλήματα.

  • Καλούμε την ΟΛΜΕ να στηρίξει έμπρακτα τον αγώνα των συναδέλφων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και την απεργία διάρκειας που κήρυξε η Ομοσπονδία τους (ΠΟΣΕΕΠΕΑ). Να κηρύξει απεργία την Τρίτη 16/2 με τρίωρες στάσεις από την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ.

  • Οργανώνουμε από κοινού με τις ΕΛΜΕ συγκέντρωση την Τρίτη 16/2 στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στις 9.30 π.μ. και καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση. Ως ΕΛΜΕ κηρύσσουμε τρίωρη στάση εργασίας την Τρίτη 16/2 για τον πρώτο κύκλο μαθημάτων από τις 8.00 – 11.00 π.μ. και καλούμε την ΟΛΜΕ να προκηρύξει τρίωρη στάση εργασίας την ίδια μέρα Τρίτη 16/2 από τις 11.00 – 2.00 μ.μ. για αποτελεσματική συμμετοχή των συναδέλφων.

  • Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ σε συντονισμό με την και τις κατά τόπους Ενώσεις των συναδέλφων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού να πάρουμε αποφάσεις συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα με αντίστοιχες μορφές.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Self tests: Κρούσματα σε 359 μαθητές και 254 εκπαιδευτικούς

Λύκεια - Λινού: Μοριακά τεστ στους μαθητές που βγήκαν αρνητικοί

Ευτράπελες ιστορίες από το μάθημα με webex

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΕΩΣ C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!) - ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

Γονείς: Φτάνει με τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων
Γονείς: Φτάνει με τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων
"...άνοιξαν τα λύκεια με τη διεξαγωγή των self tests, μεταφέροντας για μια ακόμα φορά την ευθύνη στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς"...
Γονείς: Φτάνει με τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων
Εκτοξεύονται τα κενά τη νέα σχολική χρονιά μετά τις 8.000 παραιτήσεις
Εκτοξεύονται τα κενά τη νέα σχολική χρονιά μετά τις παραιτήσεις εκπαιδευτικών
Η φετινή αύξηση των παραιτήσεων εκπαιδευτικών απογειώνει τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία - Σταγόνα στον ωκεανό οι μόνιμοι διορισμοί
Εκτοξεύονται τα κενά τη νέα σχολική χρονιά μετά τις 8.000 παραιτήσεις
Τροχαίο στη Γαύδο: «Η κοπέλα έμεινε αβοήθητη τουλάχιστον 5 ώρες»
Τροχαίο στη Γαύδο: «Η κοπέλα έμεινε αβοήθητη τουλάχιστον 5 ώρες»
«Για περίπου 5 ώρες δεν φάνηκε καμία βοήθεια» σημειώνει κάτοικος της Γαύδου για το τροχαίο που στοίχισε τη ζωή σε φοιτήτρια του Πολυτεχνείου Κρήτης -...
Τροχαίο στη Γαύδο: «Η κοπέλα έμεινε αβοήθητη τουλάχιστον 5 ώρες»