Το δημοκρατικό φοιτητικό κίνημα, υπήρξαν στιγμές που ακύρωσε στην πράξη ψηφισμένους νόμους. Το ίδιο πρέπει να κάνει και τώρα. Τουλάχιστον θα έχει την πολιτική μας στήριξη, είπε ο βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου συζητείται το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας.
Η ομιλία Σκουρλέτη
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριοι υπουργοί, ευτυχώς δεν μας παρακολουθούν αυτοί που συνέταξαν τη λίστα της παγκόσμιας κατάταξης, τη σχετική με την αξιολόγηση των πανεπιστημίων μας. Διότι αν άκουγαν εσάς, τους πολιτικούς προϊσταμένους και πανεπιστημιακούς, να μιλάτε με τέτοια λόγια για τα ελληνικά πανεπιστήμια, προφανώς θα έλεγαν ότι κάτι δεν πάει καλά. Θα έσκιζαν τη λίστα και θα την ξανάγραφαν από την αρχή. Εκείνοι, όμως, που μας παρακολουθούν αυτή τη στιγμή ή θα ακούσουν τι λέχθηκε τις επόμενες ώρες, είναι οι χιλιάδες νέοι που προετοιμάζονται φέτος, σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, να δώσουν εξετάσεις.
Δεν ξέρω αν το είδατε, την ώρα που συζητούμε οι εκτιμήσεις για τα σημερινά κρούσματα είναι ότι θα ξεπεράσουν τα 1.200. Ενδεχομένως να είμαστε στην αρχή ενός τρίτου κύματος. Μπορεί να κλείσουν τα σχολεία -όσα άνοιξαν- ή μπορεί να παρθούν κι άλλα μέτρα. Ο κόσμος ζει σε ιδιαίτερες συνθήκες. Τα νέα παιδιά αγωνιούν, το σχολείο έχει γίνει πια μια φυσαρμόνικα. Η τηλεκπαίδευση δουλεύει είτε έτσι, είτε αλλιώς και στηρίζεται στην ανιδιοτέλεια των δημόσιων εκπαιδευτικών, λειτουργών. Και έρχεστε εσείς Φεβρουάριο μήνα, όταν τον Μάιο είναι οι εξετάσεις και λέτε “τ’ αλλάζουμε”! Μα δεν υπάρχει στοιχειώδης ευαισθησία απέναντι στις ελληνικές οικογένειες, απέναντι σ’ αυτές τις χιλιάδες των παιδιών που προσπαθούν να δώσουν τη μάχη της εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα; Μόνο και μόνο γι’ αυτό, αγνοώντας -υποθετικά- τις ενστάσεις που αυτή τη στιγμή υπάρχουν από την ίδια την πανεπιστημιακή κοινότητα, από τις ελληνικές οικογένειες, από τους εκπαιδευτικούς, από τους μαθητές, από τους φοιτητές, μόνο και μόνο από το γεγονός ότι ζούμε σε αυτές τις συνθήκες της πανδημίας, που δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει, δεν θα έπρεπε να κάνετε αυτό το βήμα. Γιατί τέτοια αναλγησία, γιατί τέτοια αναισθησία; Διότι περί αυτού πρόκειται.
Τι θα πάτε να πείτε αύριο; Πως θα ανοίξουν τα σχολεία, πως θα δοθούν οι εξετάσεις; Βλέπετε ότι ο εμβολιασμός δεν προχωράει. Θα είναι με τηλεκπαίδευση οι εξετάσεις; Πως, εκ του μακρόθεν, από τα σπίτια τους; Θα μπορούν να ανοίξουν τα εξεταστικά κέντρα; Σας τα λέω αυτά, όχι γιατί ευχόμαστε να γίνουν έτσι, αλλά διότι όλα αυτά, τελικά, είναι ένα ανοιχτό ενδεχόμενο και αντί εσείς, θεωρητικά ως ο πιο ευαίσθητος δέκτης της κυβέρνησης, μιας και ασχολείστε με τα θέματα της Παιδείας, να τα λάβετε αυτά υπόψη σας, ερχόσαστε και λέτε ότι «η κυρία υπουργός αποφάσισε ότι θα αλλάξει το σύστημα εισαγωγής».
Η βάση
Και γιατί το κάνει αυτό, βάζοντας αυτή τη μεταβλητή, ελάχιστη βάση, εισαγωγής; Απλά και μόνο για να “κουμπώσει” με το μέτρο που είχατε πάρει πριν από λίγες εβδομάδες, εδώ στη Βουλή, ικανοποιώντας τους ιδιοκτήτες των κολεγίων, θέλοντας να σπρώξετε ανθρώπους ως πελατεία εκεί. Και είπατε, 20 με 30 χιλιάδες, φέτος, θα μπουν λιγότεροι, με βάση τις εκτιμήσεις που υπάρχουν.
Κάνετε και κάποια απίθανα μαθηματικά κα υπουργέ. Λέτε ότι αυτός, ο οποίος παίρνει τη θέση σε ένα πανεπιστήμιο με 0,6, θα τη δώσει σε κάποιον άλλον. Μα τι λέτε τώρα; Αυτή η θέση θα χαθεί. Αυτές θα είναι οι 20 - 25 - 30 χιλιάδες λιγότερες θέσεις εισακτέων στα δημόσια πανεπιστήμια. Και θα κατευθυνθούν προς τα άλλα, τα ιδιωτικά κολέγια τα οποία εσείς τους αναγνωρίσατε ισότιμα επαγγελματικά δικαιώματα. Την ίδια στιγμή, με μια βαθιά ταξική προσέγγιση στα ζητήματα της εκπαίδευσης μέσα στο σχολείο, ωθείτε ολόκληρες κατηγορίες μαθητών προς μια χαμηλού τύπου επαγγελματική κατάρτιση, η οποία θα μεταφραστεί αύριο σε μία υποαμειβόμενη εργασία. Το θέλουν οι μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, διάφοροι κλάδοι, το λέει και η “Βίβλος” σας, του κ. Πισσαρίδη. Με βάση αυτό δεν κινείστε; Αυτό το πρόγραμμα δεν υλοποιείτε;
Ειλικρινά, δεν ξέρω ποιος σας εμπνέει περισσότερο, ο κ. Πισσαρίδης ή ο Όργουελ; Νομίζω και οι δύο. Διότι το σύστημα ελέγχου και καταγραφής κάθε είδους επικοινωνίας, που θέλετε να επιβάλετε μέσα στα πανεπιστήμια, οδηγεί σε καταστάσεις οργουελικές. Δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με την παράδοση, με τις αξίες του ευρωπαϊκού δυτικού πολιτισμού, με το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, με την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Κα υπουργέ πέστε μου, για κοιτάξτε ξανά τα πρακτικά από την ομιλία σας, μία φορά χρησιμοποιήσατε τον όρο “ελεύθερη διακίνηση Ιδεών”;
Προσπεράσατε σε πάθος, υπερασπιζόμενη την αστυνομική παρουσία και τον ίδιο τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Όλα αυτά ταιριάζουν πάρα πολύ με την οπτική με την οποία βλέπετε τα πράγματα. Σας ενοχλεί, ποτέ δεν συμφιλιωθήκατε με την ιδέα της μαζικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που πράγματι ήταν ένα μέσο για να μπορέσει κάποιος να ξεπεράσει ταξικούς φραγμούς.
Σήμερα κινείστε με μία συγκεκριμένη αντίληψη, η οποία αποτυπώνεται σε αυτές τις ρυθμίσεις, οι οποίες είναι πραγματικά ανελεύθερες.
Άκουσα τον κ. Συρίγο, πριν από λίγο, να λέει, αναφερόμενος στο ζήτημα της επεξεργασίας των δεδομένων που θα καταγράφονται: “το συζητάμε”. Τι ακριβώς συζητάτε; Θα υπάρχει, δεν θα υπάρχει; Τι συζητάτε ακριβώς; Ερχόσαστε και εισηγείστε ένα νόμο και μας λέτε το συζητάμε, όταν, μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση στην οποία αναφέρθηκε η κα υπουργός, στην αναφορά της Αρχής Προστασίας Δεδομένων υπάρχουν κάποια ερωτήματα τα οποία οφείλετε να απαντήσετε. Γιατί υπάρχει μία γκρίζα ζώνη εκεί πέρα. Προφανώς αυτό εννοείτε. Ότι σας “τράβηξε το αυτί” η Αρχή Προστασίας Δεδομένων; Πρέπει να μας απαντήσετε. Ήρθε και καθυστερημένα η αναφορά αυτή, σήμερα.
Ερχόσαστε αυτή τη στιγμή και θέλετε να εισαγάγετε και πειθαρχικό δίκαιο στα ΑΕΙ. Ο κ. Χρυσοχοΐδης πριν από λίγο, είπε ότι το αυτοδιοίκητο είναι μια “μαύρη τρύπα” στο Κράτος Δικαίου! Και ότι οι Πρυτάνεις έχουν εθιστεί στη βία, φοβούνται και γι’ αυτό τα έχουν κάνει χάλια. Δεν έχουν -λέει- τον πρότερο έντιμο βίο. Συνειδητοποιείτε τι είπατε σήμερα, εκπροσωπώντας την ελληνική κυβέρνηση; Συνειδητοποιείτε τις προσβολές απέναντι στην ακαδημαϊκή κοινότητα;
Η όλη υπόθεση κλείνει και με έναν ωραίο εκβιασμό. Ή μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα εφαρμόσετε όσα εμείς ψηφίζουμε, καταπατώντας την έννοια του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων ή αλλιώς θα αρχίσουμε να κλείνουμε τη στρόφιγγα της οικονομικής χρηματοδότησης. Και η συνταγματική επιταγή για τη χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που πάει; Πολύ ελαστική είναι, τελικά, αυτή η ερμηνεία που κάνετε στο Σύνταγμα.
Τέλος, θέλω να σας πω το εξής, μια και θα έχουμε τη δυνατότητα να κουβεντιάσουμε και άλλες φορές, τις επόμενες ημέρες. Άκουσα και τον κ. Λοβέρδο. Πρέπει να απαλλαγείτε από ένα σύνδρομο εκδικητικό απέναντι στη μεταπολίτευση. Ναι, λοιπόν. Το δημοκρατικό φοιτητικό κίνημα, υπήρξαν στιγμές που ακύρωσε στην πράξη ψηφισμένους νόμους. Το ίδιο πρέπει να κάνει και τώρα. Τουλάχιστον θα έχει την πολιτική μας στήριξη. Αλλά, εσείς πρέπει να βγάλετε συμπεράσματα και όχι κ. Συρίγο να γυρνάτε σε λογικές ξεπερασμένες και πριν το ’70. Διότι άθελά σας αυτό εισηγηθήκατε. Μάθετε λοιπόν από τις μεγάλες στιγμές που υπήρξαν στο φοιτητικό κίνημα κατά την μεταπολίτευση και τουλάχιστον ελάτε να σεβαστούμε τις ιδιαίτερες συνθήκες που ζουν οι ελληνικές οικογένειες και προκρίνετε τον διάλογο για να βρούμε λύσεις, που θα πάνε ακόμη πιο ψηλά τα πανεπιστήμια μας, τα οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να πάψετε να τα υπονομεύετε.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο εδώ https://youtu.be/ljV8crXTzMs
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη