Κρούσματα σε σχολεία: Κύρια αιτία οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Η εκτίμηση του Νίκου Σύψα για τα κρούσματα κορονοϊού στα δημοτικά σχολεία - Ελλιπέστατη η επιδημιολογική επιτήρηση στις σχολικές μονάδες, σημειώνει ο Κωνσταντίνος Νταλούκας 

Αγγίζουν τα 50 τα τμήματα δημοτικών σχολείων που έχουν τεθεί σε αναστολή λειτουργίας, μετά από μόλις μια εβδομάδα λειτουργίας, δημιουργώντας προβληματισμό για τη συνέχεια.

Παράλληλα, υπό εξέταση τίθεται και η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την 1η Φεβρουαρίου να συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες.

Σύψας: Οι μεταφορές των καθηγητών στα ΜΜΜ ευθύνονται για τα κρούσματα

Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών, Νίκος Σύψας, επιχειρεί να ανοίξει το «μαύρο κουτί» των σχολικών μονάδων και να εξηγήσει τι ισχύει για τη μετάδοση του Covid-19 στα σχολεία.

Σε δήλωσή του στο newsit, αναφέρει πως το κλείσιμο σχολείων και τμημάτων μέσα σε μια εβδομάδα είναι αναμενόμενο γεγονός και αποδεκτό με βάση τη μεγάλη διασπορά που υπάρχει στην κοινότητα. 

Όπως εξηγεί,  βασική πηγή της διασποράς στα σχολεία είναι οι καθηγητές που χρησιμοποιούν για την μεταφορά τους στο σχολείο τα Μ.Μ.Μ.

Αποκάλυψε, δε, πως οι αποφάσεις για Γυμνάσια - Λύκεια θα ληφθούν εντός της εβδομάδας.

Νταλούκας: «Μαύρη τρύπα» τα σχολεία - Τα παιδιά πιθανώς είναι μολυσματικά

Αντιθέτως, σε δηλώσεις στο ίδιο μέσο, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής  Κωνσταντίνος Νταλούκας θεωρεί πως η παρακολούθηση της διασποράς του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα εμφανίζει πολλά κενά.

Εξήγησε, δε, πως  «η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο. Το αμερικάνικο σύστημα υγείας θεωρεί τα παιδιά εξίσου ικανούς μεταδότες με τους ενήλικες, ενώ με βάση ευρωπαϊκό σύστημα τα παιδιά φέρουν χαμηλότερα ιϊκά φορτία.

Στην πραγματικότητα, η ασυμπτωματικότητα των παιδιών είναι επικίνδυνη και θολώνει την εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία σε σχέση με τον κορονοϊό.

Η εικόνα που έχουμε για τα σχολεία είναι μια «μαύρη τρύπα», από την άποψη ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να δούμε πως επηρεάζουν και πως επηρεάζονται από την κοινότητα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπειρία από τους προηγούμενους μήνες συντείνει στο συμπέρασμα πως οι μαθητές μεταφέρουν τον ιό από το οικογενειακό τους περιβάλλον στα σχολεία, ισχύει όμως και το αντίστροφο.

«Από αυτή την άποψη, το 0,1038% που δίνει το Υπουργείο Παιδείας ως ποσοστό για τα κλειστά σχολεία και το  0,0981% για τα κλειστά τμήματα, προσωπικά δεν μου λένε κάτι ως ποσοστά, όταν δεν βλέπω πως μεταφράζονται αυτά τα νούμερα στην κοινότητα. Το θέμα δηλαδή είναι πόσο αυτό το ποσοστό συμμετέχει στη συνέχεια στην περαιτέρω διασπορά σε έναν τόπο» τονίζει ο κ. Νταλούκας και προσθέτει:

«Οι γονείς ενός παιδιού που έχει κλείσει το τμήμα του λόγω κρούσματος, συνεχίζουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Ποιος γνωρίζει αν το πιο ασυμπτωματικό παιδί τους, τούς έχει μεταφέρει τον ιό και εκείνοι με τη σειρά τους στο χώρο εργασίας τους κ.ο.κ; Η λεγόμενη “αυτοπαρακολούθηση” αυτών των γονιών δεν αρκεί. Ούτε γίνεται σε μια οικογένεια με ένα παιδί όπου το τμήμα του έχει κλείσει να μένει σπίτι και το άλλο παιδί να συνεχίζει να πηγαίνει στο σχολείο.

Αυτά είναι πράγματα που παιδίατροι και καθηγητές τα έχουμε τονίσει πολλάκις κάθε φορά που ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία αλλά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν από τους ιθύνοντες. Ανησυχητικό είναι και το γεγονός πως παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες συνεχίζουν να πηγαίνουν σχολείο, κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη».

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Χωρίς προαγωγικές εξετάσεις φέτος σε Γυμνάσια-Λύκεια

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Περισσότεροι από 20 μετασεισμοί άνω των 3 Ρίχτερ μετά τον τελευταίο σεισμό των 5,9 Ρίχτερ καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας στην Ελασσόνα
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Αξιολογία και αξιολόγηση (Α΄Μέρος)
Αξιολογία και αξιολόγηση (Α΄Μέρος)
Γράφει για την αξιολόγηση ο Γιάννης Σπυράλατος είναι Θεολόγος, Φιλόλογος και Ιστορικός της Φιλοσοφίας, μέλος του ‘’Εκπαιδευτικού Ομίλου’’ και της ΣΕ...
Αξιολογία και αξιολόγηση (Α΄Μέρος)
ΙΕΠ: Αποτελέσματα της αξιολόγησης για τις Ειδικές Επιστημονικές Ομάδες
ΙΕΠ: Αποτελέσματα της αξιολόγησης για τις Ειδικές Επιστημονικές Ομάδες
Για τα αντικείμενα των Αγγλικών, Νέων Ελληνικών και Μαθηματικών: Ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από Σάββατο 06 Μαρτίου 2021 και ώρα 13:00 έως την...
ΙΕΠ: Αποτελέσματα της αξιολόγησης για τις Ειδικές Επιστημονικές Ομάδες