sipsas
Η εκτίμηση του Νίκου Σύψα για τα κρούσματα κορονοϊού στα δημοτικά σχολεία - Ελλιπέστατη η επιδημιολογική επιτήρηση στις σχολικές μονάδες, σημειώνει ο Κωνσταντίνος Νταλούκας 

Αγγίζουν τα 50 τα τμήματα δημοτικών σχολείων που έχουν τεθεί σε αναστολή λειτουργίας, μετά από μόλις μια εβδομάδα λειτουργίας, δημιουργώντας προβληματισμό για τη συνέχεια.

Παράλληλα, υπό εξέταση τίθεται και η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την 1η Φεβρουαρίου να συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες.

Σύψας: Οι μεταφορές των καθηγητών στα ΜΜΜ ευθύνονται για τα κρούσματα

Ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών, Νίκος Σύψας, επιχειρεί να ανοίξει το «μαύρο κουτί» των σχολικών μονάδων και να εξηγήσει τι ισχύει για τη μετάδοση του Covid-19 στα σχολεία.

Σε δήλωσή του στο newsit, αναφέρει πως το κλείσιμο σχολείων και τμημάτων μέσα σε μια εβδομάδα είναι αναμενόμενο γεγονός και αποδεκτό με βάση τη μεγάλη διασπορά που υπάρχει στην κοινότητα. 

Όπως εξηγεί,  βασική πηγή της διασποράς στα σχολεία είναι οι καθηγητές που χρησιμοποιούν για την μεταφορά τους στο σχολείο τα Μ.Μ.Μ.

Αποκάλυψε, δε, πως οι αποφάσεις για Γυμνάσια - Λύκεια θα ληφθούν εντός της εβδομάδας.

Νταλούκας: «Μαύρη τρύπα» τα σχολεία - Τα παιδιά πιθανώς είναι μολυσματικά

Αντιθέτως, σε δηλώσεις στο ίδιο μέσο, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής  Κωνσταντίνος Νταλούκας θεωρεί πως η παρακολούθηση της διασποράς του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα εμφανίζει πολλά κενά.

Εξήγησε, δε, πως  «η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο. Το αμερικάνικο σύστημα υγείας θεωρεί τα παιδιά εξίσου ικανούς μεταδότες με τους ενήλικες, ενώ με βάση ευρωπαϊκό σύστημα τα παιδιά φέρουν χαμηλότερα ιϊκά φορτία.

Στην πραγματικότητα, η ασυμπτωματικότητα των παιδιών είναι επικίνδυνη και θολώνει την εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία σε σχέση με τον κορονοϊό.

Η εικόνα που έχουμε για τα σχολεία είναι μια «μαύρη τρύπα», από την άποψη ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να δούμε πως επηρεάζουν και πως επηρεάζονται από την κοινότητα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπειρία από τους προηγούμενους μήνες συντείνει στο συμπέρασμα πως οι μαθητές μεταφέρουν τον ιό από το οικογενειακό τους περιβάλλον στα σχολεία, ισχύει όμως και το αντίστροφο.

«Από αυτή την άποψη, το 0,1038% που δίνει το Υπουργείο Παιδείας ως ποσοστό για τα κλειστά σχολεία και το  0,0981% για τα κλειστά τμήματα, προσωπικά δεν μου λένε κάτι ως ποσοστά, όταν δεν βλέπω πως μεταφράζονται αυτά τα νούμερα στην κοινότητα. Το θέμα δηλαδή είναι πόσο αυτό το ποσοστό συμμετέχει στη συνέχεια στην περαιτέρω διασπορά σε έναν τόπο» τονίζει ο κ. Νταλούκας και προσθέτει:

«Οι γονείς ενός παιδιού που έχει κλείσει το τμήμα του λόγω κρούσματος, συνεχίζουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Ποιος γνωρίζει αν το πιο ασυμπτωματικό παιδί τους, τούς έχει μεταφέρει τον ιό και εκείνοι με τη σειρά τους στο χώρο εργασίας τους κ.ο.κ; Η λεγόμενη “αυτοπαρακολούθηση” αυτών των γονιών δεν αρκεί. Ούτε γίνεται σε μια οικογένεια με ένα παιδί όπου το τμήμα του έχει κλείσει να μένει σπίτι και το άλλο παιδί να συνεχίζει να πηγαίνει στο σχολείο.

Αυτά είναι πράγματα που παιδίατροι και καθηγητές τα έχουμε τονίσει πολλάκις κάθε φορά που ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία αλλά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν από τους ιθύνοντες. Ανησυχητικό είναι και το γεγονός πως παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες συνεχίζουν να πηγαίνουν σχολείο, κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΟΑΕΔ: Κλειστές οι εκπαιδευτικές δομές μέχρι τις 7 Ιανουαρίου
Προκρούστεια παιδεία: Όταν η εξοικονόμηση πόρων γίνεται πάνω στις πλάτες σχολείων και εκπαιδευτικών
Συγχωνεύσεις τμημάτων, καθυστερημένες προσλήψεις και αναπληρωτές σε αναμονή – το δημόσιο σχολείο δοκιμάζεται
Προκρούστεια παιδεία: Όταν η εξοικονόμηση πόρων γίνεται πάνω στις πλάτες σχολείων και εκπαιδευτικών
κατώτατος μισθός
Παράλληλη μισθοδοσία και σύνταξη: Πότε «καίγεται» ο συντάξιμος χρόνος – Τι έκρινε το ΝΣΚ με τη γνωμοδότηση 80/2025
Πότε η παράλληλη μισθοδοσία με σύνταξη ακυρώνει τον συντάξιμο χρόνο – Τι έκρινε η γνωμοδότηση 80/2025 του ΝΣΚ
Παράλληλη μισθοδοσία και σύνταξη: Πότε «καίγεται» ο συντάξιμος χρόνος – Τι έκρινε το ΝΣΚ με τη γνωμοδότηση 80/2025
εργαζομενοι καθονται σε τραπέζι
Οι 5+1 μεγάλες αλλαγές στην εργασία το 2026 – Δυσπιστία, απολύσεις, AI και μια μικρή ελπίδα
Τι αποκαλύπτει η διεθνής έρευνα της Glassdoor για το πώς θα δουλεύουμε, πόσο θα πληρωνόμαστε και πόσο ασφαλείς θα αισθανόμαστε μέσα στο 2026
Οι 5+1 μεγάλες αλλαγές στην εργασία το 2026 – Δυσπιστία, απολύσεις, AI και μια μικρή ελπίδα