Thumbnail
Το άγχος των μαθητών για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων μεσούσης της πανδημίας εκφράζει μια επιστολή του ακόμη ένας μαθητής της Α' Λυκείου

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Ω μαθητής της πρώτης λυκείου, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που μου δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσω μαζί σας μέσα απ’ αυτήν την επιστολή μου, για να σας εκθέσω τους προβληματισμούς μου σχετικά με τις προθέσεις σας να επαναφέρετε, σε ανανεωμένη μορφή, την τράπεζα θεμάτων. Έχω την αίσθηση ότι με αυτή την επιστολή εκφράζω τους ενδοιασμούς αλλά και την αγωνία πολλών μαθητών και εκπαιδευτικών. Θα ήθελα επίσης να αναφέρω, ότι τα παρακάτω επιχειρήματα, διατυπώνονται από έναν μαθητή που δεν είναι φυγόπονος και είναι σε γενικές γραμμές επιμελής και φιλομαθής.

Καταρχάς, με δεδομένο ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στο τέλος του πρώτου τετραμήνου πιστεύω ότι η εκτέλεση της ενέργειας αυτής είναι καθυστερημένη. Καθώς λοιπόν δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμα τα θέματα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να ξεκινήσουν την απαραίτητη προετοιμασία των μαθητών, η τράπεζα αποτελεί ένα ακόμα άγχος, σε μία χρονιά που έχει ήδη αρκετό.

Σκεφτείτε ακόμα ότι βρισκόμαστε υπό απαγορευτικά μέτρα εδώ και πέντε βδομάδες και θα παραμείνουμε τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του νέου έτους, ενώ το ενδεχόμενο μιας ακόμη καραντίνας στην άνοιξη παραμένει ανοιχτό. Με κλειστά λοιπόν τα σχολεία και αυτό το γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας, θεωρείται ότι η τράπεζα θεμάτων θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα;

Δεν έχετε παρά να συμβουλευτείτε ειδικούς παιδαγωγούς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η απόφαση αυτή επιβαρύνει εμάς τους μαθητές, που σε συνθήκες σχεδόν πολέμου, καταβάλλουμε τη μέγιστη προσπάθεια να συμβιβαστούμε και να δουλέψουμε. Η θέση μας, μαθητών και εκπαιδευτικών, είναι δύσκολη. Λόγω της καραντίνας περνάμε δέκα και έντεκα ώρες μπροστά σε μία οθόνη διότι όλες μας οι ενδοσχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες, καθώς και οι υποχρεώσεις αυτών, εκτελούνται πλέον διαδικτυακά.

Κάτω λοιπόν από τις πιεστικές αυτές συνθήκες, πιστεύω πως η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων για τη χρονιά που διανύουμε είναι η καλύτερη λύση. Αναγνωρίζω φυσικά ότι η τράπεζα αποτελεί αξιόπιστο μέσο διασφάλισης της ολοκλήρωσης της ύλης καθώς και συστηματικότερης δουλειάς, όμως, θεωρώ ότι υπό αυτές τις συνθήκες, εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι, χρειαζόμαστε μία ανάσα και όχι ένα επιπλέον βάρος, όσο χρήσιμο και αν είναι αυτό.

Συμπερασματικά,  θεωρώ ότι η τράπεζα θεμάτων έχει δικαίως επιφέρει αντιδράσεις, σε μία περίοδο που όλοι οφείλουμε να διατηρήσουμε ενωμένη την εκπαιδευτική κοινότητα. Παρόλο που αναγνωρίζω τις αγνές προθέσεις σας, δεν πιστεύετε και εσύ είσαι η ίδια πως η υλοποίηση του εγχειρήματος αυτού κάτω από προσφορότερη συνθήκες θα επέφερε τα βέλτιστα αποτελέσματα; Ποιος υπουργός άλλωστε δεν θα το ήθελε αυτό; Ελπίζω να μη σας κούρασα πολύ! Κλείνοντας, σας ευχαριστώ για το χρόνο σας, ευελπιστώντας ότι οι απόψεις μου θα σας προβληματίσουν ώστε να αναθεωρήσετε τη στάση σας.

Μαθητής Α΄ τάξης

2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

το κτίριο της πρυτανείας του ΕΚΠΑ
Το ΕΚΠΑ φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Γενική Συνέλευση και το σεμινάριο Πρυτάνεων του Δικτύου UNICA
Ευρωπαίοι πρυτάνεις στο ΕΚΠΑ: Διεθνής συνέργεια για το μέλλον της εκπαίδευσης
Το ΕΚΠΑ φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Γενική Συνέλευση και το σεμινάριο Πρυτάνεων του Δικτύου UNICA
pyspe_a_athinas.jpg
33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας: Προκλήσεις στα νηπιαγωγεία και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
Αναλυτική ενημέρωση από την 33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας
33η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας: Προκλήσεις στα νηπιαγωγεία και η οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
ΑΣΕΠ
ΑΣΕΠ: 242 Θέσεις μόνιμου προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προτεραιότητα σε άτομα με αναπηρία

Στις 17 Ιουνίου 2025, εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα της Προκήρυξης 6Κ/2024 του

ΑΣΕΠ: 242 Θέσεις μόνιμου προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με προτεραιότητα σε άτομα με αναπηρία