μαθήτριες, διάβασμα μελέτη
Υπάρχει αξιοπιστία? Προφανώς όχι, αφού ο κάθε εξεταζόμενος ξεκινά από διαφορετική αφετηρία και διαγωνίζεται σε διαφορετικό στίβο και όχι στον κοινό στίβο της τάξης.

Τον τελευταίο καιρό στη σχολική κοινότητα υπάρχει ζωηρή συζήτηση τι κάνουμε με την αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών μας. Ευφυή  θέματα παρουσιάζονται, κουίζ, ερωτησο-παιγνίδια!, ερωτησο-ψηφοφορίες (polling), ερωτήσεις, που περισσότερο παραπέμπουν σε παιγνίδια της τηλεόρασης ψάχνοντας να βρει ο διδάσκων τον «αδύναμο κρίκο».

Προς τους νομολάγνους ας υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει επαρκές πλαίσιο για την αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών και ο  νομοθέτης έχει μεριμνήσει και για τυχόν αντιξοότητες που θα μπορούσαν να συμβούν, οπότε και παράταση του τετραμήνου  σε λογικά πλαίσια θα μπορεί να γίνει, με αιτιολογημένη απόφαση Συλλόγου, αλλά και η γραπτή αξιολόγηση να πραγματοποιηθεί στο 2ο τετράμηνο με αντίστοιχη μεταφορά του βαθμού και στο 1ο.

Όμως διάφοροι θεσμικοί παράγοντες «βασιλικότεροι του βασιλέως» με το «εντέλεσθαι» να καραδοκεί, εξασκούν πιέσεις στα όρια του εκφοβισμού για την υλοποίηση των τηλε-αξιολογήσεων.

Αγνοούν ηθελημένα ότι με την αξιολόγηση εκτιμώνται (βλ. Κέντρο Eκπαιδευτικής ΄Ερευνας και Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) :

  • Η συμμετοχή στο διάλογο μέσα στην τάξη – αλήθεια που βρίσκεται αυτή ?
  • Η φαντασία και η δημιουργικότητα – που αποτυπώνεται στην καθημερινή διδασκαλία? στο polling ?
  • Η γλωσσική έκφραση, η ακρίβεια στο λόγο και η χρήση επιχειρημάτων – κύριε δεν σας ακούω, δεν μπορώ να στείλω το κείμενο!
  • Η διάθεση για αναζήτηση και μεθοδικότητα – στον αόρατο τοίχο !
  • Ο βαθμός ανάπτυξης της κριτικής σκέψης – στη σύνδεση εντός τριών λεπτών ανά μαθητή ή μέσω του chat !
  • Η συνεργασία με τους συμμαθητές – πικρό ανέκδοτο !

Σε ποιες αρχές στηρίζεται η προτεινόμενη αξιολόγηση? (βλ. Κασσωτάκη 1999, Δημητρόπουλο 1989, Κωνσταντίνου 2000). Στην εγκυρότητα, την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα.

Υπάρχει εγκυρότητα? Προφανώς όχι αφού στον ελάχιστο χρόνο που έχει ο εξεταζόμενος δεν επαρκεί ο χρόνος κάλυψης και εξέτασης ενός μεγάλου εύρους ύλης.

Υπάρχει αξιοπιστία? Προφανώς όχι, αφού ο κάθε εξεταζόμενος ξεκινά από διαφορετική αφετηρία και διαγωνίζεται σε διαφορετικό στίβο και όχι στον κοινό στίβο της τάξης. Σπίτια που έχουν ησυχία με σπίτια που τα μικρά αδελφάκια τρέχουν πέρα δώθε, σπίτια ζεστά με σπίτια κρύα, σπίτια με γρήγορο internet με σπίτια που το δίκτυο σέρνεται. Κάθε φορά οι συνθήκες θα μεταβάλλονται με ανάλογα έωλα και διαβλητά αποτελέσματα.

Υπάρχει αντικειμενικότητα? Προφανώς όχι , αφού τα εργαλεία βοηθείας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εξεταζόμενος ανά πάσα στιγμή είναι πολλά και ο νοών νοείτω!

Πιθανόν με όλα αυτά που θα συμβούν ο Bloom, ως φάντασμα θα πλανάται μεταξύ Υπ. παιδείας και ΙΕΠ.

Τελικά οι Ξωχέλλης 1982 και Ηλιού 1984 είναι και σήμερα επίκαιροι καθώς υποστήριζαν ότι η αξιολόγηση «έχει μετατραπεί σκόπιμα στα χέρια της άρχουσας τάξης σε μέσο διατήρησης των κοινωνικών ανισοτήτων … με διακρίσεις σε βάρος των κοινωνικά αδύνατων μαθητών, με ταξινόμησή τους σε καλούς και κακούς» ώστε οι τελευταίοι να εξωθηθούν να εγκαταλείψουν το σχολείο. Κάτι για το οποίο θα τους ακολουθεί «σε ολόκληρη τη ζωή τους», Γκότοβος 1996, ώστε ο «υδραυλικός στο Περιστέρι» και να θέλει να μην του δίνεται η δυνατότητα. Θα έχει φροντίσει το ΙΕΠ γι’ αυτό!

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων οφείλουν ως Λειτουργοί της εκπαίδευσης να βρουν όλα εκείνα τα εργαλεία (ο νόμος τα παρέχει) και με βασανιστικές συνεδριάσεις να βρουν πως, πότε και με τι εργαλεία θα συνεχίσουν να στηρίζουν πρωτίστως τους μαθητές τους αλλά και θα τους αξιολογήσουν με ανθρώπινα και αξιόπιστα παιδαγωγικά εργαλεία εντός της σχολικής κοινότητας.

Βασίλειος Παππάς, φυσικός – Καλαμπάκα Τρικάλων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dpth
ΔΠΘ: Συμμετοχή στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024
Συμμετοχή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024
ΔΠΘ: Συμμετοχή στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024
νησί, παραλία, διακοπές, τουρίστες
ΔΥΠΑ: Μέχρι πότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα περσινά voucher Κοινωνικού Τουρισμού
Πάνω από 8.500 έκαναν διακοπές τον Απρίλιο με voucher κοινωνικού τουρισμού - 2 μήνες ακόμη πριν τη λήξη τους
ΔΥΠΑ: Μέχρι πότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα περσινά voucher Κοινωνικού Τουρισμού
ΕΚΑΒ τροχαίο
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για τη ζωή του δίνει ο 5χρονος –Κρίσιμο το επόμενο 48ωρο
«Δεν τους είδα», φώναζε ο οδηγός που παρέσυρε πέντε πεζούς - Πώς έγινε το σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς
Τροχαίο στην Πειραιώς: Μάχη για τη ζωή του δίνει ο 5χρονος –Κρίσιμο το επόμενο 48ωρο