Ν. Κεραμέως για τηλεκπαίδευση: Η εκπαιδευτική κοινότητα πιστώνεται το ψηφιακό άλμα
Τι απάντησε η Νίκη Κεραμέως για τις ελλείψεις στην τηλεκπαίδευση και τον αποκλεισμό μαθητών από αδύναμες οικονομικά οικογένειες - «Αρρυθμίες και δυσκολίες υπάρχουν, αλλά εδώ είμαστε για να λύσουμε τα προβλήματα»

Στοιχεία για την ψηφιακή αναβάθμιση και των εξοπλισμό των σχολείων παρέθεσε η Νίκη Κεραμέως στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Κρίτωνα Αρσένη (ΜέΡΑ25) σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τον αποκλεισμό μαθητών από αδύναμες οικονομικά οικογένειες, που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Η υπουργός Παιδείας, μεταξύ άλλων, τόνισε πως 90.000 συσκευές tablet θα διατεθούν στους μαθητές, ενώ έκανε λόγο για «ψηφιακό άλμα των σχολείων, που το πιστώνεται η εκπαιδευτική κοινότητα».

Κρίτων Αρσένης: Μετατρέπεστε σε καθεστώς - Μόλις το 7% των μαθητών θα παραλάβει tablet

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 ξεκίνησε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στην πορεία του Πολυτεχνείου και κατήγγειλε πως ο ίδιος και η αντιπρόεδρος της Βουλής, Σ. Σακοράφα, κρατήθηκαν επί 6 ώρες στη Βασιλίσσης Σοφίας, κατά παράβαση της νομοθεσίας και του Συντάγματος, που προβλέπει ελευθερία κινήσεων στους βουλευτές.

«Η κυβέρνηση μετατρέπεται σε καθεστώς και τα καθεστώτα δεν μακροημερεύουν», τόνισε χαρακτηριστικά και αντέτεινε στις αναφορές της Ν. Κεραμέως για τους νεκρούς της πανδημίας πως «μιλάτε για νεκρούς εσείς που τους προκαλέσατε, όταν αφήσατε τον κόσμο να συγχρωτίζεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όταν εγκαταλείψατε το ΕΣΥ, όταν λέγατε στο σχολείο δεν κολλάει». 

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 τόνισε πως ο συνολικός αριθμός των tablet θα χορηγηθεί μόλις στο 7% των μαθητών, όταν βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ το 30% της ελληνικής κοινωνίας βρίσκεται στον κίνδυνο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Ανέφερε, μάλιστα, την περίπτωση ΓΕΛ του Περιστερίου, στο οποίο φοιτούν μαθητές από οικογένειες που δεν έχουν ούτε ρεύμα στο σπίτι, στo οποία δόθηκαν μόλις 5 tablet.

Στη συνέχεια ο Κρ. Αρσένης ζήτησε λεπτομέρειες για τα κριτήρια με τα οποία χορηγούνται οι φορητές συσκευές και κατηγόρησε το υπ. Παιδείας πως μεταθέτει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν ποιοι θα ευνοηθούν, μεταξύ των μαθητών που χρήζουν εξίσου στήριξης.

Επιπλέον, ο βουλευτής αναφέρθηκε στην έκθεση του Κέντρου Μελετών της ΟΛΜΕ, τονίζοντας πως υπήρχε η δυνατότητα συγκρότησης ολιγομελών τμημάτων (15 μαθητές), ώστε τα σχολεία να μην είχαν αναγκαστεί να προχωρήσουν σε αναστολή λειτουργίας.

Τέλος, ζήτησε να δοθούν εξηγήσεις για τις απουσίες των μαθητών που δεν μπορούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση για οικονομικούς/κοινωνικούς λόγους.

Ν. Κεραμέως: Ψηφιακό άλμα στην Εκπαίδευση - Τα σχολεία έκλεισαν για να περιοριστεί η κινητικότητα που σχετίζεται με τη λειτουργία τους

Εισαγωγικά η υπουργός Παιδείας απάντησε στις καταγγελίες του Κρ. Αρσένη, τονίζοντας πως με 70 νεκρούς καθημερινά και 400 διασωληνωμένους ασθενείς είναι αδύνατον να γίνεται συζήτηση για την πορεία του Πολυτεχνείου. Σύμφωνα, δε, με τη Ν. Κεραμέως τα κόμματα της αντιπολίτευσης ήθελαν να μετατρέψουν τη χθεσινή ημέρα σε «υγειονομική βόμβα». Παράλληλα, η Ν. Κεραμέως παρέπεμψε στο ΣτΕ και την αρνητική απάντηση στο αίτημα αναστολής της απόφασης για απαγόρευση των συναθροίσεων, τονίζοντας πως «δεν αποφασίζουμε εμείς (σ.σ η βουλή και τα κόμματα) για τη συνταγματικότητα των νόμων».

Ενίσχυση σε συσκευές και υποδομές

Σχετικά με τις διαδικτυακές υποδομές των σχολικών μονάδων, επεσήμανε πως 7.100 σχολεία αναβάθμισαν τα κυκλώματα adsl σε vdsl, ενώ σε 1.500 μονάδες εγκαταστάθηκαν οπτικές ίνες, ενώ ακόμα 4.000 θα αναβαθμιστούν με το συγκεκριμένο σύστημα. Παράλληλα, οι φορητές συσκευές των σχολικών μονάδων πριν την πανδημία ανέρχονταν σε 4.500, ενώ αναμένεται άμεσα να ξεπεράσουν τις 90.000, μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ και ιδιωτικών δωρεών προς το υπ. Παιδείας.

Σχετικά με τα κριτήρια διανομής των tablet, τόνισε ότι ανήκουν στις σχολικές μονάδες και οι διευθυντές τις διανέμουν βάσει κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων, όπως το χαμηλό εισόδημα, πολύτεκνες και ορφανικές οικογένειες κ.α, εξηγώντας πως οι μαθητές που προέρχονται από οικονομικά αδύναμες οικογένειες είναι «οι πρώτοι που ενισχύονται».

Επίσης, για τη διανομή των συσκευών ανά σχολική μονάδα, στην αφετηρία βρίσκονται οι περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, καθώς και οι δυσπρόσιτες/ακριτικές περιοχές.

Σχετικά με τη σύνδεση στην τηλεκπαίδευση, η εγγραφή και η χρήση της πλατφόρμας είναι δωρεάν, ενώ έχει εξασφαλιστεί η σύνδεση των μαθητών χωρίς χρέωση δεδομένων από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ ακόμα και όσοι δεν διαθέτουν καμία φορητή συσκευή (tablet, laptop, smartphone) θα μπορούν να συνδέονται από το σταθερό τηλέφωνο, χωρίς χρέωση.

Για τον περιορισμό των μετακινήσεων το κλείσιμο των σχολείων

Όπως εξήγησε η υπουργός, η απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων ελήφθη για τον περιορισμό των μετακινήσεων που σχετίζονται με τη λειτουργία τους και όχι επειδή καταγράφηκε ανησυχητική αύξηση των κρουσμάτων στις σχολικές μονάδες.

«Μόλις το 0,7 των τμημάτων ήταν σε αναστολή λειτουργίας λόγω κρουσμάτων κορονοϊού», δήλωσε σχετικά.

Άλμα ψηφιοποίησης και «αρρυθμίες»

Τέλος, η Ν. Κεραμέως αναφέρθηκε στη διενέργεια προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με αντικείμενο την τηλεκπαίδευση και την κατάρτιση ειδικού οδηγού για την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Ενδεικτικού του ενδιαφέροντος των μαθητών είναι το υψηλό ποσοστό τηλεθέασης (51.6% στις νεαρές ηλικίες) των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της ΕΡΤ, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λειτουργούν 40.000 ψηφιακά τμήματα.

Η Ν. Κεραμεώς κατέληξε πως διαπιστώνεται ένα «άλμα ψηφιοποίησης της εκπαίδευσης» το οποίο πιστώνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα.

«Αρρυθμίες και δυσκολίες υπάρχουν, αλλά εδώ είμαστε για να λύσουμε τα προβλήματα», συμπλήρωσε και κάλεσε τα κόμματα της αντοπολίτευσης να μην πορεύονται μικροπολιτικά.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ 18/11/2020

Συζήτηση στη Βουλή - Η Ν. Κεραμέως απαντάει σε ερώτηση για την τηλεκπαίδευση και τον αποκλεισμό μαθητών από οικονομικά αδύναμες οικογένειες

Posted by alfavita on Tuesday, November 17, 2020

 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Κεραμέως: Νέο κρεσέντο αυταρχισμού για την αποχή από την αξιολόγηση;

Lockdown: Πρόστιμο σε φροντιστήριο και σε μαθητές

ΑΣΕΠ: Πιστοποίηση Αγγλικών LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός - Πρυτάνεις: Πίεση στο ΕΣΥ, αλλά είμαστε στο τέλος
Κορονοϊός - Πρυτάνεις: Πίεση στο ΕΣΥ, αλλά είμαστε στο τέλος
«Είμαστε προς το τέλος. Σωστή συμπεριφορά δική μας μαζί με τον εμβολιασμό θα μας βάλουν σε καλό δρόμο» λένε οι πρυτάνεις του ΑΠΘ και του ΕΚΠΑ για την...
Κορονοϊός - Πρυτάνεις: Πίεση στο ΕΣΥ, αλλά είμαστε στο τέλος
Εκπαιδευτικοί-Θεσπρωτία: Μεγάλη διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία
Εκπαιδευτικοί-Θεσπρωτία: Μεγάλη διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία
«Έξαρση κρουσμάτων» και μεγάλη διασπορά στα σχολεία παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στη Θεσπρωτία, σύμφωνα με ανακοίνωση του συλλόγου...
Εκπαιδευτικοί-Θεσπρωτία: Μεγάλη διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία
Αξιολόγηση: Τι θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης;
Αξιολόγηση: Τι θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης;
Αλήθεια, τι είδους εκπαιδευτική αξιολόγηση θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης; Γράφει ο Πολύβιος Ψήνας, Κοινωνιολόγος-...
Αξιολόγηση: Τι θα περίμενε κανείς από ένα αυταρχικό μοντέλο διακυβέρνησης;